logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Unimor Siesta 3 - obraz i fonia "jak kodowane"

hansolo80 19 Gru 2005 19:23 1581 6
REKLAMA
  • #1 2098511
    hansolo80
    Poziom 2  
    Witam!

Mam problem z Unimorem Siesta 3. Nie znalazłem podobnego przypadku na forum.

Natychmiast po włączeniu obraz wygląda jak "zakodowany CANAL+" (każda pozioma linia obrazu podzielona czarnym paskiem), słychać też "zakodowane" dźwięki, co ciekawe słychać też prawidłową fonię (równocześnie). Problem istnieje zarówno przy podaniu sygnału z gniazda antenowego jak i z Euro.

Dodam tylko, że jestem informatykiem nie elektronikiem, więc odróżnię rezystor od diody czy kondensatora;) , lutownicą i miernikiem posłużyć się mogę w podstawowym zakresie, ale nic więcej.
    Mam nadzieję, że znajdzie się jakieś rozwiązanie. Z góry dziękuję.
  • REKLAMA
  • #2 2098618
    Tady1
    Poziom 25  
    Ocena: 21
    Witam!
    Nie piszesz, czy odbiornik wyświetla prawidłowo komunikaty OSD, czyli "On Screen Display" - tzn. graficzne zobrazowanie funkcji: siły głosu, jaskrawości itp. oraz trybu strojenia (po przyciśnięciu klawisza P/C;
    -Czy prawidłowo chodzi w trybie TXT???;
    -Zwróć uwagę na elektrolity, szczególnie po stronie wtórnej zasilacza, oraz 2sztuki 47mikro/250V filtrujące napięcie zasilające tranzystor WN;
    -Wymień również lub pomierz elki na module pionu i korekcji, jeżeli pion jest na układzie TDA8175;
    Pozdrowienia!
  • REKLAMA
  • #3 2099216
    Tomek K
    Poziom 17  
    Powymieniaj wszystkie elektrolity po pierwotnej i wtórnej stronie.
  • REKLAMA
  • #4 2099414
    Zbynio1
    Poziom 17  
    Ocena: 11
    Witam. Proponuję zacząć od wymiany dwóch elektrolotów 47uF/250 w głównej gałęzi zasilania st. końcowego linii. Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #5 2101892
    hansolo80
    Poziom 2  
    Po pierwsze: dzięki za odzew :)