Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

grzanie chipsetu

20 Gru 2005 19:22 1947 14
  • Poziom 11  
    Mam problem i prosze o pomoc(porady). A mianowicie mam komputer:
    płyta głuwna epox 8rda3i nforce 2 ultra 400 + amd athlon 2400+ + 512 ram 400 + dysk samsung 80 + karta sieciowa wifi d link 520 air plus + karta graf ge force fx5200 + dvd i cdrw
    iproblem polega na tym że od pewnego czasu zaczęły grzać mi się chipsety.
    W speed fan ten większy chipset ma 38 - 42 st a mniejszy pokazuje 38 a na mierniku 46 -48. Dawniej te chipsety miały gdzieś od 32 -34 czasami mniej.
    Moje pytani czym to jest spowodowane?? dodam jeszcze że czasami sie komp zwiesz nie wiadomo od czego. I głupio się zachowuje przy grach np. nfsmw jak sie ładuje to strasznie długo a przedtem było to szybciej.
  • Poziom 30  
    wyczysc kompa z kurzu sprawdz wentylatory w obudowie poukaladaj i pospinaj kable tasmy zeby zapewnic max przeplyw powietrza
    co do zwisow i wolnego dzialania proponuje profilaktyke skan antywirusowy , program ad-aware, log z hijackings do sprawdzenia tes pamieci programem memtest lub gold memory
  • Poziom 37  
    .... oraz sprawdzenie zasilacza.
  • Poziom 19  
    Pasta miedzy polnocnym a radiatorem mogla sie zuzyc. Ja mam NF7-s rev2.0 i tez mi temp podskoczyla. Na polnocnym mam wentylator a i tak temp to 35st. Pozdro
  • Poziom 11  
    no więc tak problemu z cyrkulacją powietrza raczej nie ma poniewż miałem kiedyś problem z grzaniem sie procka temp nawet 66 st wiec kupiłem wiatrak pentagram na miedzi i zeszłem do 48 st. znalazłem stare wentylatorki i dwa są sprzodu wdmuchują powietrze i jeden z tyłu wyciąga idą na jakieś 7V i to wszystko pozwoliło na temp procka ok 38-42 w dużym stresie 44. Co do zabrudzonych radiatorów to czyszcze co jakiś czas. Test pamięci i dysku był robiony i wszystko wydaje sie ok. Jeszcze tylko w wolnym czasie sprawdze te napięcia miernikiem bo jak potrzeeć i ufać komputerowym czujnikom to mam
    12 - 11,8 ; 3,3 - 2,8; 5- 5,21 ; -5 - 5,2 . NIepokoi mnie jedynie ta 2,8 zamiast 3,3 ale nie wiem czy to nie czujnik bo za duża rużnica. A pozatym chipset chodzi na 1,6 i ma swój stabilizator wiec..
    A północny to ten wiekszy?? bo u mnie właśnie bardziej sie grzeje ten mniejszy co jest dziwne bo wiele płyt gł ma ten mniejszy (chyba to połódniowy) wogóle bez radiatora i są zimne. Także nie wiem jak komóś coś jeszcze do głowy wpadnie to prosze o pomoc. A jak by padała powoli grafika?? BO ona czasami gorąca jest nieźle nawet z 70 - 80 st.
  • Poziom 19  
    Polnocny to wiekszy. Hmmm na Abit NF7-S rev.2.0 tez mam poludniowy bez radiatora i zimny...Dziwne... Pozdro
  • Poziom 37  
    Pomiary programowe napięć zasilacza nie są niestety zbyt miarodajne, dlatego sprawdź koniecznie miernikiem. Nie tylko to 3,3 mnie niepokoi... wartości dla +5V i -5V też niebezpiecznie zbliżają się do granicy 5% odchyłki. Napisz nam więc jeszcze jaki masz zasilacz (marka i model).
    Co do grafiki, to raczaj odrzucałbym tą wersję, bo za komunikację z nią odpowiada mostek północny. Jeśli szukać przyczyny ewentualnego przeciążenia południowego to raczej wśród tercetu: kontrolery IDE, karty PCI, oraz porty USB, COM, itd... No chyba, że grafika jest bardzo blisko tego mostka.
  • Poziom 11  
    A więc sprawa z napięciami wygląda tak. Sprawdzałem na włączonym kompie miernikiem troche lepszej jakości. Mam tak
    +5,16 czasami +5,17
    +11,91
    -11,78
    +3,32
    -5,09 czasami -5,1
    Vsb 5,07
    wygląda nie najgorzej tylko rzeczywiście +5 jest troche duże ale to jest jakies 3,4% wiec nie tak tragicznie. Takrze ja już nie wiem. Co radzicie jeszcze sprawdzić?
  • Spec od komputerów
    Na północnym masz wentylator? Jak nie to załóż a na południowy załóż na taśmę radiatorek.
  • Poziom 11  
    na północnym mam (dość)duży radiator a na południowym taki mały radiatorek. Ale mi chodzi o przyczyne a nie o to jak zbić temp! A jak w kompie była zmieniana magistrala (w biosie) z 133 na 166 to coś mogło zaszkodzić?? oczywiście mnożnik był odpowiednio obniżony.
  • Poziom 37  
    Ale obniżany był mnożnik procesora czy stosunek magistral CPU/AGP/PCI ? Bo jeśli to pierwsze, to zapewne zwiększyłeś magistralę urządzeń AGP/PCI, a to z kolei mogło doprowadzić do uszkodzenia któregoś z nich lub chipsetu. Nadal pracujesz na podkręconych parametrach?
  • Poziom 11  
    no wiec tak nforce2 jest taką fajną konstrukcją że osobno podnosi sie szyne procka osobno agp. Nie wiem jak jest sprawa z pci bo nie ma w biosie ustawień do tego. Ale jeżeli płyta zezwala na podniesienie szyny to znaczy że jest do tego przystosowana. Takie jest moje zdanie. Teraz pracuje normalnie na 133x15 ale czasami 166x13 v 166x12,5 bez podnoszenia napięcia.
  • Moderator Samochody
    ...mylisz się, ja w swoim Abicie mogę ustawić takie parametry, że procek wraz z płytą pójdą z dymem w kilka sekund od włączenia.
  • Poziom 11  
    No dobra ale nie przesadzajmy fsb poszło tylko o 33 MHz i dotego mnożnik zmniejszony 13 v 12,5 to zamiast wykrywać athlon 2400+ ty przy mnoż 13 wykrywa 2700+ a przy 12,5 wykrywa 2600+. Nie sądze żeby te 33 MHz uszkodziły płyte główną.
    Często pracuje na 2600 bo wzrost fsb już daje troche większą wydajność, zauważalną i dotego jest stabilnie jak na normalnych ustawieniach. przy 2700 już czasami sie wiesza. A i ze zwisami w ssystemie przy normalnych ustawieniach sobie juź poradziłem to nie było z tym związane. Gdzieś znów czytałem że w epoxach mostek południowy się właśnie grzeje ale nie pisali do ilu. Ja mam teraz u siebie na obydwóch ok 45 st wiecej niż na procku bo na procku jest 39-42 w stresie. Także już nie wiem co o tych chipsetach myśleć. Wydaje mi sie że dawniej się nie grzały.
  • Poziom 37  
    Sprawdź czy na płycie nie ma napuchniętych kondensatorów.