logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Automatyka i robotyka, szukam informacji na ten temat...

adamssson 21 Gru 2005 00:55 5768 24
  • #1 2102476
    adamssson
    Poziom 11  
    Witam...
    Jestem "świerzakiem" w temacie automatyki i robotyki, szukam informacji na ten temat. Szukam wszelkich informacji które za rok bądź dwa pomogą mi stworzyć mojego robota (podobny do przemysłowych), każda pomoc mile widziana i za każdą z góry dziękuję.

Aha - jestem mechanikiem, więc w zamian za pomoc mogę służyć wiedzą z mojej dziedziny.
  • #2 2104596
    Colina2
    Poziom 16  
    Ocena: 101
    Najlepiej poszukać na elektrodzie :wink:
    No i podaj co ewentualnie ten robot miałby robić :D
  • #3 2104811
    adamssson
    Poziom 11  
    Docelowo chciałbym stworzyć ramie zakończone chwytakiem (cos na obraz i podobieństwo tego co produkuje np. KUKA), ponieważ zadanie jak się spodziewam nie jest proste, na początek chcę zrobić pojedynczy układ (1 silniczek) który będzie samodzielnie pozycjonował się na szynie wg programu (podobnie jak sterowanie położenia głowicy drukarki)
    wiem że ten problem juz rozwiązano, ale ma to byc sposób na zrozumienie zasady działania i mały wstęp do robotyki.
    Potem będą kolejne etapy (2D i 3D).

Póki co zbieram informacje i uczę sie.:D
    Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów.
  • #4 2123585
    pndemon
    Poziom 19  
    Ocena: 18
    Jak chcesz stworzyć manipulator, to jest to tzw łańcych kinematyczny, ja na twoim miejscu na początek prayswoiłbym sobie całą teorię związną z kinematyką odwrotną i prostą, to tak na początek żebyś wiedział gdzie jest w danym momencie chwytak, no i musze powiedzieć że ambitny jesteś, bo to nie takie proste, jak chcesz jakieś materiały to moge poszukać czy coś mam
  • #5 2123698
    bogdan_p
    Poziom 39  
    Ocena: 120