logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

TRACER Hi-Cube BT RGB Flow 2.1 – stały pisk w głośnikach, diagnoza i naprawa

Mechatronik4321 02 Paź 2025 18:20 366 9
REKLAMA
  • #1 21707953
    Mechatronik4321
    Poziom 3  
    Ocena: 1
    Witam,

Kupiłem parę lat temu zestaw głośników TRACER Hi-Cube BT RGB Flow 2.1 i działały nawet dobrze, ale od paru ostatnich miesięcy zaczęły wydawać pisk, który słychać na filmie (pojawia się niezależnie od tego, jakie jest pogłośnienie albo moc basu, albo czy coś leci — jest zawsze).

Jestem początkującym mechatronikiem (jeszcze uczę się w technikum) i chciałem podjąć próbę naprawy tego głośnika. Już parę razy naprawiałem go (przerwania na porcie jack, moją "naprawę" widać na zdjęciu), ale to uszkodzenie mnie pokonało. Przelutowałem na nowo paręnaście podejrzanych lutów na płytce, licząc na prosty zimny lut, ale nic to nie dało. Przesyłam zdjęcie płytki PCB głośnika. Czy ma ktoś jakiś pomysł, gdzie mogę poszukać problemu? Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
    Zbliżenie na płytkę PCB z kondensatorami, radiatorami i przewodami wewnątrz głośnika.
    Zbliżenie na płytkę PCB w obudowie głośnika TRACER, z widocznymi lutami i podzespołami.
  • REKLAMA
  • #2 21708231
    Jarek Pi.
    Poziom 27  
    Ocena: 125
    Czy RGB w nazwie oznacza, że są tam diody świecące? Można na wtyczce spróbować zewrzeć do masy wejścia, a przy braku poprawy w miejscu przylutowania.
  • REKLAMA
  • #3 21708854
    Mechatronik4321
    Poziom 3  
    >>21708231 Głośnik składa się z głównego "basu" i 2 małych głośników. Wszystkie 3 mają RGB, zakładam, że prąd leci do tych 2 małych po kablu jack. Do czego miałbym zewrzeć masę z portów AUX?
  • #4 21708860
    Jarek Pi.
    Poziom 27  
    Chodzi o odłączenie wtyczki od źródła sygnału i połączenie jej styków.
  • REKLAMA
  • #5 21708868
    Mechatronik4321
    Poziom 3