logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy istnieje system kompatybilny z Win98-XP lub emulator na Linuxa?

grubass 21 Gru 2005 15:27 1116 7
REKLAMA
  • #1 2103583
    grubass
    Poziom 19  
    Ocena: 30
    Jestem zielony w systemach operacyjnych poza windą. Pytanie moje jest takie czy istnieje jakikolwiek system operacyjny (nie microsoftu) który by był kompatybilny z systemami win98 do winXP. Chodzi mi o to czy program zrobiony pod windę, może iść na jakimś innym systemie. Mam już dość problemów z Microsoftem i ich chłamem. Jak każdy wie najwiecej programów w tym gier znajde na winde nom i dlatego potrzebuje system kompatybilny. Z tego co wiem taki nie istnieje ale może sie myśle. Albo czy np na Linuxa są jakieś "emulatory" które by pozwalały to osiągnąć a jak są to czy dużo trace na ich uzywaniu jeżeli chodzi o wydajność.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 2103642
    SaraniS
    Poziom 26  
    Ocena: 26
    Witam
    Dla Linuksa jest Wine i Cedega - pierwszy darmowy, uruchomisz na nim wiekszosc standardowych programow z windy i niektore mniej wymagajace gry. Wydajnosc - moglaby byc lepsza, ale nie jest tragiczna, a program dynamicznie sie rozwija. Jednak do gier przewidziana jest cedega (znana tez jako WineX) - niestety platna, choc wersje testowe (z CVS) mozna chyba pobrac za darmo. Roznica jest taka, ze Wine obsluguje DirectX do wersji chyba 5 lub 7 a Cedega az do najnowszych :)
    Osobiscie uzywam tylko Wine i mi to wystarcza. Ogolem mam kilka wlasnych programow (robionych w Delphi pod Win) oraz starszych gier - i dla tych zastosowan Wine mi sie sprawdza :)
    Dodac nalezy, ze coraz wiecej programow (w tym i gry) powstaje rowniez w wersjach dla Linuksa, wiec z czasem takie emulatory* beda potrzebne coraz mniej ;)