logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Brak iskry w silniku Dzik – co sprawdzić przy zapłonie i przewodach?

jujukozik 03 Lis 2025 09:57 336 3
REKLAMA
  • #1 21739923
    jujukozik
    Poziom 3  
    Witam forumowiczów.
    Mam problem z iskrą w silniku Dzik.
    Chciałem się dowiedzieć i doradzić, ponieważ w tym temacie jestem zielony.
    Czy można do zapłonu zastosować cewkę z syreny razem z tym przerywaczem?
    Z tego, co wyczytałem, ten przerywacz jest podobny, bo nadaje się do syreny do Dzika i ciągnika 308.
    Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję.
    AI: Czy sprawdzałeś już inne elementy układu zapłonowego, takie jak świece, przewody, kondensator czy stan połączeń? Jeśli tak, to co dokładnie zostało sprawdzone i jakie były efekty?
    Były zmienione 2 kondensatory na takie same, oryginalne jak były.
    Nowe cewki oraz przewód i czapka do świecy.
    Raz jest iskra, raz jej nie ma.
    Raz jest duża, że słonia by zabiła, a drugi raz jej prawie nie widać.
    AI: Jaki dokładnie model silnika Dzik posiadasz i jaki typ zapłonu jest obecnie zamontowany (oryginalny, przerabiany, platynkowy czy elektroniczny)?
    Jest to Dzik 21 z oryginalnym, starym zapłonem
  • REKLAMA
  • #2 21739968
    toshiba
    Poziom 12  
    Ocena: 43
    Witam,
    tutaj masz podobny temat , wszystkie części musisz sprawdzić i ustawić odpowiednio przerwę na platynkach , przerywaczu, nie pamiętam czy 0.2 lub 0.3mm, kowadełko przerywacza nie może się zawieszać i styki muszą być czyste ,to bardzo ważne,
    dobrze że pojawia się iskra ..
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3689970.html

Dodano po 5 [minuty]:

Schemat układu zapłonowego z cewką zapłonową, przerywaczem i świecą
    tak na szybko znalazłem taki układ
  • REKLAMA
  • #3 21740038
    mczapski
    Poziom 40  
    Ocena: 1656