logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Defro Gamma 15 APC K Slim – jak ustawić kocioł na pellet, by pracował stabilnie i oszczędnie?

pawad222 03 Lis 2025 17:27 5007 29
  • #1 21740349
    pawad222
    Poziom 2  
    Ocena: 1
    Na początek: piszę, że nie znam się na tym i szukam pomocy, jak ustawić kocioł na pellet, aby pracował stabilnie i oszczędnie — Defro Gamma 15 APC K Slim
    Problem polega na tym, że piec dobija temperaturę 75°C, po czym:
    1 - czasami go wygasza od razu do 55°C; wtedy rozpala na nowo
    2 - przechodzi na czuwanie; po godzinie temperatura spada do 55°C i rozpala.

Dodam, że mam tylko grzejniki w domu. Przy obecnych wyższych temperaturach na dworze grzejniki mam praktycznie zimne, tylko grzeją wieczorem, a piec w dzień zużywa pellet niepotrzebnie.

Ustawienia:

Histereza kotła - 12°C, histereza CWU - 3°C, moc kotła 100%

Ekran sterownika kotła pelletowego pokazujący wykres temperatury i parametry bojlera
    Ekran sterownika kotła pokazujący wykresy temperatury kotła i bojlera
    Ekran sterownika kotła z temperaturami CO 73°C, powrotu 57°C i bojlera 72°C
    Ekran sterownika kotła Defro Gamma 15 APC K Slim z odczytami temperatur
    Panel sterowania kotła z temperaturą bieżącą 73°C i zadaną 65°C w trybie czuwania
    AI: Czy masz podłączony do kotła termostat pokojowy albo sterowanie pogodowe? Jeśli tak, to jakie są ich ustawienia?
    Termostat grzejnikowy Caleffi: wartość 2–3
    AI: Jakie masz ustawione temperatury zadane na kotle i na ciepłą wodę użytkową (CWU)?
    Temperatura zadana kotła - 65°C
    Temperatura zadana CWU - 48°C
  • #2 21741404
    44magic
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Witam. Miałem podobne problemy z tym sterownikiem. Obecnie mam ustawienia: zadana temp. kotła 70 °C, histereza 3 °C, histereza CWU 2 °C, moc kotła 65 %. Sprawdź ustawienia powrotu w ustawieniach, bo często bywa ustawione na 50 °C. Pozdrawiam