logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak poprawnie podłączyć cewkę 12 V rozdzielacza hydraulicznego z 3 pinami w ciągniku?

ademba 04 Sty 2026 19:26 690 4
REKLAMA
  • #1 21798810
    ademba
    Poziom 2  
    Ocena: 2
    Nie znam się dobrze na hydraulice, ale chciałbym zgłębić trochę temat i mam pytanie odnośnie podłączania zasilania do ceki rozdzielacza hydraulicznego z elektrozaworami.

Przykład - rozdzielacz hydrauliczny z elektrozaworami do ciągnika na 12 V.

Do zasilania cewki wystarczy podać (+) i (-) aby rozdzielacz zadziałał, ale często na tych cewkach są 3 PIN-y. (+) (-) (ZIEMIA).

Zestaw rozdzielacza hydraulicznego 12V z elektrozaworami i wiązką przewodów

Zawór rozdzielający hydrauliczny z dwiema przezroczystymi cewkami i oznaczeniami 12V DC
    Schemat złącza 4-pinowego cewki i widok rozdzielacza hydraulicznego

Do czego jest ten 3 PIN na cewce? Rozumiem, że podłącza się + i - zasilanie cewki aby ją wzbudzić, ale ten 3 pin do czego jest?
    Czy może zasilanie na tych cewkach podłącza się w inny sposób?
    Niech mi to ktoś wyjaśni, bo nie jestem pewny jak to jest z tymi PIN-ami i zasilaniem elektrozaworów w rozdzielaczach.
  • REKLAMA
  • #2 21798862
    meaverick
    Poziom 27  
    Ocena: 239
    Standard cewek na zaworach hydraulicznych to wg zdjęcia 4 - żół/ziel . 1 - +12VDC lub 24. 2. -12VDC lub 24 zależy od tego jakie zawory i na jakie zasilanie są cewki tych zaworów. Lub też można je podłączyć odwrotnie mówię o pinach 1 i 2 pin 3 pozostaje pusty(bez podłączenia)
    W ulotce masz wszystko opisane, jeśli nie ma ulotki sprawdź na stronie gdzie kupowałeś sklepdlarolnika.pl jak mniemam.
  • REKLAMA
  • #3 21798932
    tos18
    Poziom 42  
    Ocena: 1832
    Dwa pierwsze zdjęcia to rozdzielacze z zwykłymi cewkami - podłączasz tylko zasilania jak pisze @meaverick