logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak przekonwertować plik .lay z Sprint Layout na Gerber – eksport tylko ścieżek

Lysyborsuk 03 Mar 2026 04:29 249 5
REKLAMA
  • #1 21852984
    Lysyborsuk
    Poziom 2  
    Witam, mam prośbę do kogoś z Państwa: czy byłby ktoś w stanie przekształcić mi plik z Sprint-Layout na Gerbery czy jakoś tak? Jestem w temacie totalnie zielony i nie wiem, jak to działa, a płytkę bym wytrawił sobie samemu, ale potrzebuję wydrukować to, a bez licencji Sprinta się nie da. Aby wykonać jedną płytkę nie opłacałoby mi się za bardzo wykupywać licencji za ok. 200 zł
    AI: Potrzebujesz wszystkie standardowe warstwy Gerber (np. ścieżki, soldermask, opis), czy wystarczy Ci tylko podstawowa warstwa do wytrawienia?
    Potrzebuję tak naprawdę tylko ścieżek.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21853211
    Citizen75
    Poziom 30  
    Ocena: 472
    Można szukać kogoś kto posiada pełną wersję tego programu, ale to nie nie jest zbyt popularny program.

Inna opcja to w wersji demo otworzyć projekt i zrobić zrzut ekranu. Potem korzystając z tego opisu odtworzyć rysunek ścieżek i wygenerować pliki Gerber lub wykonać wydruk potrzebny np. do termotransferowej metody płytki drukowanej.

Darmowa wersja DipTrace ma ograniczenie do 300 pinów. Można skorzystać z pełnej 30 dniowej wersji tego programu. Podobne możliwości ma też darmowy KiCad.
  • REKLAMA
  • #3 21853310
    Lysyborsuk
    Poziom 2  
    >>21853211
    Dzięki za odpowiedź, postaram się poszukać kogoś, a jak nie, to spróbuję tego KiCada.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 21853322
    Citizen75
    Poziom 30  
    Ocena: 472