logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Prośba o sprawdzenie płytki PCB do samodzielnego montażu (Darts Control 253g)

StrikerP75 15 Lip 2026 10:47 198 6
  • #1 21938671
    StrikerP75
    Poziom 2  
    Cześć wszystkim miłośnikom elektroniki, właśnie pracuję nad małym projektem - próbuję zbudować płytkę sterującą typu „Darts Control 253G”, jeszcze tę starą wersję z komponentami THT. Płytkę mam już mniej więcej gotową, ale bardzo przydałaby mi się pomoc w postaci sprawdzenia połączeń - szczerze mówiąc, nie znam się zbytnio na płytkach drukowanych, więc każda rada byłaby na wagę złota. Jeśli korzystacie z programu „easy EDA” i moglibyście rzucić okiem na projekt oraz wskazać mi błędy - na przykład szerokość ścieżek, rozmieszczenie otworów do lutowania itp... W załączniku zamieszczam link do pliku projektu „Easy EDA” na Google Drive.

https://drive.google.com/file/d/1IKegUGrFC2jWJV9M1Z3sR4IGxFzCeC0g/view?

• #3 21939018
    StrikerP75
    Poziom 2  
    >>21938917 Tak, rozumiem to. Szczerze mówiąc, to mój pierwszy raz, kiedy w ogóle pracuję w programie do projektowania płytek drukowanych.
  • Pomocny post
    #4 21940047
    ZbeeGin
    Poziom 39  
    Ocena: 463
    Cóż.
    1. Ułożenie elementów wygląda na w 90% przypadkowe. O ile kluczowe elementy można uznać za umieszczone z sensem to dla reszty nie widać logiki ich pozycjonowania. Najbardziej jaskrawy przykład to dioda D10.
    2. Pomijając fakt, że ścieżki z uwagi na pkt. 1 i "wybitną" pracę wspomagania routera, to głównymi zarzutami dla nich jest:
    - prowadzenie wszystkiego jedną ich szerokością. Mamy tam zabezpieczenie 10A na wejściu a takie ścieżki już przy 1A przestaną istnieć. Wypadałoby użyć kalkulatora do obliczenia wymaganych szerokości;