logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak obliczyć rozmiary kolumny i moc dla 3 przetworników?

lachku 29 Gru 2005 15:33 980 4
REKLAMA
  • #1 2126677
    lachku
    Poziom 11  
    Jak mam wyliczyć rozmiary kolumny gdy chce tam włożyć 3 przetworniki (wysokotonowca + 2 szerokotonowce)?
    Jak obliczyć moc takiego zestawu?
    Jak odczytać z takiego czegoś Jak obliczyć rozmiary kolumny i moc dla 3 przetworników? tak zwane pasmo przenoszenia przetwornika?
    I o co chodzi z tym -6 db?
    Ps. Nie śmiejcie się z pytań ale jestem kompletnie zielony w akustyce.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 2126842
    zeberko
    Poziom 32  
    Ocena: 43
    Obudowę liczy się dla głośnika nisko tonowego na podstawie jego parametrów TS (netto i obojętnie czy to jest nisko tonowy w trójdrożnych zestawach czy jest to nisko-średnio tonowy w dwu drożnych) następnie zwiększamy jej wielkość
    - na tunel (jak jest to obudowa typu B-R)
    - na wydzieloną przestrzeń dla wysoko tonowego czasem i dla średnio tonowego
    - można wziąć pod uwagę wszystko, co znajdzie się w środku (wzmocnienia, tył basowego, przewody, zwrotnica itp.)
    W sumie mamy o jakieś 15% więcej tych litrów a więc mamy objętość brutto.
    Po prostu patrzysz gdzie linia charakterystyki jest najprostsza bez "gór" i "dolin" i na odpowiednim poziomie SPL. Jak dla tego głośnika użyteczne pasmo mieści się 30Hz - 400Hz
    Pooglądaj sobie charakterystyki na stronie Tonsila tam mamy tą jedną, o którą się pytasz.
    W dwóch tematach zasadniczo mamy do czynienie z -6dB