Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 1,9 D - Deska Rozdzielcza, Szarpanie silnika

PiotrGrzech 05 Sty 2006 14:44 11092 16
  • #1 05 Sty 2006 14:44
    PiotrGrzech
    Poziom 11  

    Witam.
    Mam problemy z autem jak w tytule.
    1. Usterka polega na wadliwym działaniu deski rozdzielczej tj. Wskaźniki podskakują, nie działają kontrolki. Nawet nie ma podświetlania Po chwili zaczyna działać znów wszystko poprawnie albo prawie poprawnie. I tak co chwila. Czasami wszystkie wskaźniki idą na full i to do tego stopnia, że źle teraz wskazuje poziom paliwa (prawie pełno na wskaźniku gdy w baku prawie pustka)o ile wogóle zechce go wskazywać. Dobrze, że chociaż kontrolka od rezerwy działa poprawnie. Szaleją wskazania przebiegu. Czasami jest faktyczny stan a czasami jakiś dziwny (sprzed roku). Co mogę samemu sprawdzić a z czym muszę jechać do jakiegoś serwisu. Może coś poradzicie.
    2. Usterka silnika polega na szarpaniu w czasie jazdy. Szczególnie jest to odczuwalne gdy silnik jest zimny. W zasadzie silnik jest dynamiczny. Ma sensowne przyspieszenie ale to szarpanie uniemożliwia płynną jazdę ze stałą prędkością na szczególnie niskim biegu na przykład w mieście od świateł do świateł. Silnik ma około 120 tys przejechane.
    Autko z 2001 r. P zapaleniu nA wolnych obrotach na wskaźniku od obrotów widać w momencie szarpnięcia mały spadek prędkości obrotowej zresztą słyszalny. Po zdjęciu tego ustrojstwie od dopalania spalin widać przy szarpnięciach takie buchnięcia spalinami. Nie wiem czy to pompa czy co. Wtryski były robione, pompa była regenerowana.
    Proszę o pomoc.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Zapomniałem dodać. Samochód był sprawdzany komputerem i nic nie wykazało badanie jak chodzi o działanie silnika. Nie był sprawdzany gdy pojawiłą się usterka deski rozdzielczej. Zaczęła się około 2 miesięcy temu.
    Czasami pomagało odpięcie od akumulatora i ponowne jego połączenie.Ale to tylko czasami

    0 16
  • #2 05 Sty 2006 19:13
    CARISMA
    Poziom 13  

    Zaraz zaraz 120 tys km i regenerowałeś pompę i wtryski? coś tu mi nie gra. Jeśli o te ,,dopalanie spalin" to chodzi Ci o EGR to go zaślep i już przynajmniej wykluczysz jedno, ale cos mi się wydaje że autko było juz gzrebane przez nie jedne ręce i wszytko może tam być łącznie z pozamienianymi przewodami sterowania recyrkulacji. Więcej info podaj
    Pozdro

    0
  • #3 06 Sty 2006 09:13
    PiotrGrzech
    Poziom 11  

    To jest auto firmy w której pracuję. Pompę oddał szef do regeneracji bo szukaliśmy przyczyny tego szarpania a tak mu doradzili różni "fachowcy". Nie wygląda żeby było coś nie tak z przewodami. Wszystko jest w porządku. EGR już kiedyś zatkałem dla wykluczenia możliwej przyczyny. Przed tym zatkaniem czasami tj. raz na kilkanaście sekund buchnęło spalinami z tej rury doprowadzającej spaliny. Niestety to buchanie spalinami to jest efekt jakiejś innej usterki. To jest efekt jakby raz na jakiś czas nie zadziałał któryś tłok. A nie doradzi mi ktoś czegoś odnośnie deski rozdzielczej?
    Autko odkupiliśmy jakieś 1,5 roku temu od jednej firmy w ramach wsparcia sprzedaży pewnego asortymentu. Od początku tak szarpało silnikiem ale deska chodziła OK.

    0
  • #4 04 Sty 2008 13:55
    PiotrGrzech
    Poziom 11  

    Witam ponownie.
    Odnawiam temat odnośnie tego samego samochodu. Odnośnie deski rozdzielczej to sprawa wyjaśniona i naprawiona. Jest jednak dalej problem z silnikiem. Auto cały czas jest używane ale z każdym momentem coraz gorzej wygląda jego działanie. Usterką jest szarpanie silnika, kopcenie z rury wydechowej, oraz to że silnik jest słaby i mulasty. Jest to jakiś problem z elektryką ale komputer nic nie pokazał. Czytając różne posty wyczytałem że może to być wina EGR-a, przepływomierza oraz regulatora kąta wtrysku na pompie (pompa lucas)czy jak się to nazywa. EGR-a raczej wykluczyłem. Wypiąłem wtyczkę od tego regulatora kąta wtrysku i o dziwo silnik zaczął równiutko pracować i lepiej się zbierał na obroty. Niestety nadal kopcił jak szalony. Po wpięciu wtyczki z powrotem silnik znów szarpał. Przepływomierza nie mam jak sprawdzić ale skoro komputer nic nie pokazał to nie wiem sam. Może ktoś mi coś doradzi.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

    1
  • #5 04 Sty 2008 14:14
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Ustawienie rozrządu prawidłowe?

    0
  • #6 04 Sty 2008 14:42
    PiotrGrzech
    Poziom 11  

    Rozrząd w porządku. Wszystko na znakach. Nic nie przestawione. Zresztą wcześniej on działał przy takim samym ustawieniu dużo lepiej, co nie znaczy że dobrze. Silnik ma przejechane około 150 000 km.

    0
  • #7 04 Sty 2008 19:32
    rafi999
    Poziom 16  

    Proponuję jednak zdjąć przewód zasilania powietrzem tuż przed przepustnicą powietrza i odpiąć przewód podciśnieniowy od sterowania przepustnicą.Na uruchomionym silniku powinna być otwarta po zdjęciu wężyka.Proszę sprawdzić zachowanie się samochodu.Jeżeli usterka ustąpi to do wymiany będzie elektrozawór EGR lub przepustnica powietrza.

    0
  • #8 06 Sty 2008 02:19
    mgg
    Poziom 12  

    Jeśli chodzi o punkt 1 Twojego pytania,to masz uwalony procesor w liczniku.Naprawiałem kilka sztuk.

    0
  • #9 06 Sty 2008 03:37
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Co było z deską? Teraz wskaźniki działają?

    0
  • #10 07 Sty 2008 09:06
    kazpal
    Poziom 15  

    "EGR już kiedyś zatkałem dla wykluczenia możliwej przyczyny"
    Witaj.
    Było jak widzę wiele podpowiedzi odnośnie nieprawidłowej pracy silnika, a stwierdzenie jw. mówi niewiele. Zatkanie EGR tzn.. mechaniczne zaślepienie przewodu spalin między kolektorem ssącym a wydechowym. Jeżeli tak zatkałeś EGR to nie może on być przyczyną szarpania.
    Podpowiedź rafi999 jest bardzo sensowna. bo dławienie może być po stronie dolotu.
    "Wypiąłem wtyczkę od tego regulatora kąta wtrysku i o dziwo silnik zaczął równiutko pracować i lepiej się zbierał na obroty. Niestety nadal kopcił jak szalony. Po wpięciu wtyczki z powrotem silnik znów szarpał"
    Odnośnie regulatora kąta wtrysku; urządzenie bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia paliwa. Można zdiagnozować ten regulator przez podgląd parametrów pracy silnika tj.porównanie kąta wtrysku zmierzonego z zadanym. Na wszelki wypadek zapytam o luzy zaworowe. Nie jest to głupie pytanie, bo w silnikach DW8 już po 80 tys.km zdarzały się podstawione zawory!

    0
  • #11 07 Sty 2008 10:20
    PiotrGrzech
    Poziom 11  

    Deska jak pisałem działa. Kolega powyżej miał rację że to wina procesora. Naprawili go w serwisie. Nie tanio bo za 600 zł ale przynajmniej działa. EGR raczej nie jest winny. Musze zobaczyć jeszcze co z tym przepływomierzem. Jeśli coś się zorientuję to dam znać. Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.

    0
  • #12 28 Sie 2008 16:00
    marek_aa
    Poziom 10  

    PiotrGrzech napisał:
    Jeśli coś się zorientuję to dam znać. Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.


    Witam , ja mam taki sam problem z szarpaniem silnika w Toyocie e11, z 2001 roku (montowany silnik DW8B). Silnik zapala idealnie, i tak chodzi do lekkiego rozgrzania (około 40 st), potem wyraźnie słychać zmiany w obrotach i szarpanie silnika. W momencie takiego szarpnięcia przy odkręconej rurze od EGR wylatuje biały dymek. Podczas dodawania gazu silnik pracuje prawidłowo, szarpanie jest najbardziej uciążliwe podczas jazdy na 2-3 biegu przy jednostajnej jeździe,.
    Jeśli ktoś rozwiązał ten problem to proszę o pomoc.
    Dodam że EGR jest wyłączony, włączenie też nie przynosi żadnej zmiany.

    0
  • #13 29 Sie 2008 08:24
    PiotrGrzech
    Poziom 11  

    Witam.
    To auto co te cyrki się działy z silnikiem nadal posiadamy w firmie. Obecnie jest z nim lepiej. Jak było wcześniej napisane było z nim masę problemów. Wymieniliśmy nawet uszczelkę pod głowicą bo była wydmuchana częściowo i też takiego dyma puszczała. Jak zaczęły się dziać większe problemy to oddaliśmy do innego mechanika który stwierdził że winna jest elektryka. I pewnie tak było. Z tego co pamiętam to mówił, że częściowo przegniła jakaś wiązka kabli co idzie do komputera sterującego chyba pracą silnika (przy jakiejś wtyczce) oraz coś głupiał sam komputer (na tyle głupiał że nie mógł się z nim skomunikować interfejsem z laptopa). W każdym, razie po tej robocie silnik pracuje lepiej. Nie przyznał się do końca ten mechanik co tam dokładnie było więc nie mogę niestety udzielić dokładniejszych informacji. Nie jest już ten samochód taki jak był na początku ale przynajmniej jeździ w miarę uczciwie.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 29 Sie 2008 18:54
    marek_aa
    Poziom 10  

    No, nic, pewnie się będę musiał z tym udać do jakiegoś serwisu, jak będę coś wiedział to dam znać.
    Dzięki Ci za zainteresowanie - Pozdrawiam !

    0
  • #15 31 Sie 2008 19:25
    marek_aa
    Poziom 10  

    Jak wszystkim wiadomo świece po wyłączeniu kontrolki na desce jeszcze jakiś czas grzeją. Idąc tym tropem , po zapaleniu silnika podłączyłem Woltomierz pod świece, okazało się że szarpanie silnika zaczyna się dokładnie zaraz po zaniku napięcia na świecach żarowych(około 3 min od zapalania silnika). Czy przyczyną może być zbyt późny zapłon....?

    0
  • #16 23 Gru 2008 11:27
    tomaszk0
    Poziom 1  

    Dołącze sie do tematu.

    Posiadam Toyote Corolle silni 1,9D (dw8) rocznik 2000r.
    Chyba identyczny problem z szarpaniem: odpala i cała reszta chodził jak należy, ale w czasie jazdy coraz częście szarpnie, od trzech miesięcy problem sie nasila. Ponadto zdarza sie że zegary (prędkościomierz i obrotomierz) spadają do zera w czasie jazdy zapala sie kotrolna błędu pracy silnika i po chwili wzkazówki wracają na swoje miejsce.Czasem także obrotomierz w czasie jazdy spadnie o 0,3tys i zaraz wraca na poprzednie wskazanie.
    Prosze piszcze jak rozwiązaliście problemy z tym sielnikiem.

    Tomek

    1
  • #17 12 Lis 2009 21:09
    marek_aa
    Poziom 10  

    marek_aa napisał:
    Silnik zapala idealnie, i tak chodzi do lekkiego rozgrzania (około 40 st), potem wyraźnie słychać zmiany w obrotach i szarpanie silnika. W momencie takiego szarpnięcia przy odkręconej rurze od EGR wylatuje biały dymek. Podczas dodawania gazu silnik pracuje prawidłowo, szarpanie jest najbardziej uciążliwe podczas jazdy na 2-3 biegu przy jednostajnej jeździe,.


    Piszę dopiero teraz, gdyż pogodziłem się z tym szarpaniem i tak jeździłem.
    Ostatnio zaczął mi przeciekać na pompie elektrozawór regulatora kąta wtrysku (podobno to też standard) , więc byłem zmuszony go wymienić. Po zamontowaniu nowego zaworu silnik przestał szarpać i chodzi teraz dużo lepiej. Stary zawór postanowiłem rozebrać i znaleźć przyczynę przecieku. Teraz będę miał drugi w zapasie, gdyż udało mi się go naprawić. Dla zainteresowanych taką regeneracją dołączam foto z rozebranym zaworem i krótkim opisem.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo