logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jestem początkujący. Budowa robotów. Od czego zacząć?

kokisław 08 Sty 2006 17:25 1822 7
REKLAMA
  • #1 2159864
    kokisław
    Poziom 2  
    Jestem poczatkujacy w budowaniu robotow mam 15 lat :D . Takie pytanie od czego zaczac nauke i przy okazji chcialbym zbudowac swoj samochod prosty zdalnie sterowany. Prosze o pomoc.
    Kazda mile widziana. Z gory dziekuje. Czekam na odpowiedzi. Chetnie pogadam na gadu-gadu 5518791.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 2159889
    dee jay G
    Poziom 26  
    Ocena: 41
    Proponował bym Ci na początku "ćwiczyć" mechanikę. Zrobić np. układ ręki takiego robota (lewo/prawo góra/dół) ewentualnie zaciskana łapa na końcu. Wszystko jak na początek napędzane silniczkami DC z reduktorem, a potem z czasem silniki krokowe, sterowanie z uP itp.

Pozdrawiam

PS: Jeśli chodzi o robotykę, to dziś w dobie Atmeli i innych mniej lub bardziej "wypasionych procków" elektronika to "pikuś" Poważnie, radzę najpierw poćwiczyć mechanikę ;)
  • REKLAMA
  • #3 2159895
    MirekCz
    Poziom 35  
    Ocena: 62
    1.Napisz co umiesz, co jest związane z robotyką

2.Taki temat już był, poszukaj w tym dziale (tylko nie czytaj odpowiedzi Daniela...)
  • #4 2160236
    kokisław
    Poziom 2  
    Mam napisac co umiem hmm... nic jak juz napisalem jestem w tym nowy a od malego lubilem roboty i rozne zdalnie sterowane samochody.
    Szczerze mowiac nie chce mi sie przeszukiwac forum bo zajeloby mi to dosc duzo czasu. I co do wypowiedzi dee jay G to mozesz mi wytlumaczyc co to jest i gdzie tego szukac silniczka DC z reduktorem i sterowanie uP.
  • #5 2160281
    bogdan_p
    Poziom 39  
    Ocena: 120
    Cytat:
    Szczerze mowiac nie chce mi sie przeszukiwac forum bo zajeloby mi to dosc duzo czasu.

a kto ma za Ciebie to zrobić .........