Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Odcięcie zapłonu golf III 1.6

Robson1966 16 Jan 2006 20:26 12714 14
  • #1
    Robson1966
    Level 10  
    Mam problemik z odcięciem zapłonu w golfie III. Nie mogę znaleść kabelka który idzie do cewki ze stacyjki. Wg. schematu powinien iść czarny a idzie niebiesko-czarny który obok bezpieczników przechodzi przez jakąś kostkę , zmienia kolor na czarny i znika gdzieś w kablach. Ze schematu wyczytałem ( od tyłu) że od cewki wychodzi czarny do złącza G1. I owszem do złącza tego dochodzą ale dwa czarne?
    A poza tym wyczytałem że taki odcięcie jest niebezpieczne dla komputerka. Cóż więc mogę zrobić? Proszę o poradę. Aha odcięcie paliwa już mam. A to chciałem podpiąć pod alarm.
  • #2
    Zuchan
    Level 16  
    Rzeczywiście na schematach najczęściej obwód zapłonu jest oznaczany czarnym kolorem. Przy podłączaniu alarmu nie kierowałbym się schematem tylko wzrokowo popatrzeć (upewnić się dodatkowo kontrolką - żaróweczka), który kabelek idzie na zasilanie modułu zapłonowego i w nim wpiąć ew. zabezpieczenie przed kradzieżą. Proponuję pod rozwagę wziąć jedna rzecz: nie ma sensu przerywać jakichkolwiek obwodów (cewka, pompka, rozrusznik) gdy w kabinie jest podłączone gniazdo zapalniczki, z którego bez problemu złodziej może w kilka sekund podpiąć zasilanie do dowolnego odbiornika z pominięciem stacyjki.
  • #3
    Jarząbek
    Level 14  
    Zuchan wrote:
    Proponuję pod rozwagę wziąć jedna rzecz: nie ma sensu przerywać jakichkolwiek obwodów (cewka, pompka, rozrusznik) gdy w kabinie jest podłączone gniazdo zapalniczki, z którego bez problemu złodziej może w kilka sekund podpiąć zasilanie do dowolnego odbiornika z pominięciem stacyjki.


    Nie rozumiem.To,że zapalniczka "jest na stanie" to znaczy,że można dzięki niej coś skombinować?Pierwsze słyszę.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Robson1966
    Level 10  
    tak tylko że moje autko to rok 94 bez immo. Poza tym ktoś tu na forum napisał że kradzieje mają specjalne kostki które wpinają w kostkę stacyjki i po prostu odpala auto.
  • #6
    swirk
    Level 17  
    kazdy z kolegow ma troche racji, gdyz odciecie zaplonu to jedno z najprostrzych rozwiazan. Z ta zapalniczka tez kolega mial racje! znam kilka osob, ktore siedzialy m.in. za kradzieze samochodow (obecnie maja warsztaty samochodowe i sami montuja tez alarmy ;)). Za pomoca zapalniczki mozna wiele prosto ukrasc, ktore maja odciecie zasplonu. Przeciez wystarczy miec jakas przejsciowke z zapalniczki do skrzynki bezpiecznikowej i juz zasilanie przejdzie, gdzie ma przejsc. Inna sprawaz z centralka, syrena, migaczami... A jak zlodziej ma ukrasc jakies auto, to on juz wie, np pod ktory bezpiecznik dac prad..... itd, itd a wracajac do tematu podaj mi rok pojazdu, pojemnosc i pierwsze litery nr silnika to zrobisz sobie lepsze odciecie, np na zasilanie sterownika itp. Ja czesto odcinam przewod 15 w passatach b5, audi a4, gdzie zeby dobrac sie do kompa, to trzeba sporo na rozbierac, ale w razie ewentulanej kradziezy, klient potem przychodzi z "flaszka" i dziekuje, ze ma auto.. nie wiem gdzie ma Twoje auto komputer,ale zerkne powienienem miec jakies informacje.

    Dodano po 6 [minuty]:

    komuter w Twoim aucie powienien byc w komorze silnika gdzies na srodku miedzy wycieraczkami (czyli pewno trzeba zdac wycieraczki jakas oslone itd.. duzo roboty, ale zlodziej nic nie zrobi w ciagu chwili, a oto chodzi)
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    swirk
    Level 17  
    norbert.s. wrote:
    przede wszystkim nie powielaj takich bajek o zapalniczkach, jeżeli miałbym grzebać przy bezpiecznikach to wolałbym zrobić do nich mostki na konektorach z innej pozycji a nie ciągnąć drut z zapalniczki[która zresztą często działa po zapłonie],starsze samochody kradną za pomocą łamaka rozpychającego stacyjkę a nowe z immobiliserem najczęściej na podmianę sterownika+łamak ewentualnie słyszałem o wpinaniu się w złącze diagnostyczne laptopem, próby udane kradzieży nie są wcale tak wysokie,bo często mam do roboty klientów którzy obudzili się po włamaniu i najczęściej mają uszkodzoną obudowę kolumny i okolice stacyjki,jestem tez ciekawy co to za "komputer" w golfie3 bo ja myślę,że chodzi ci o najzwyklejszy sterownik i faktycznie jest na podszybiu.

    Dodano po 5 [minuty]:

    a humorystycznie rzecz biorąc za chwilę będziemy montować ukryte wyłączniki zasilania zapalniczki....


    komputer czy sterownik - oto samo nam chodzi.. nigdzie nie wymienilem ze to np. komputer pokladowy, co do jakiejs przejsciowki na bezpieczniki, kolega ma jak najbardziej racje, podobnie z łamakami, ja mowie, co widzialem. kazdy zlodziej ma swoje sposoby, co jednak nie wyklucza ze im wiecej kolega poswieci czasu na zabezpieczenie, to zlodziejowi znacznie utrudni prace. Nie przygladalem sie sterownikowi w golfie III, ale przypuszczam ze nie jest tam latwy dostep (podobnie jak np .w passacie B5 - jak ktos robil to auto to wie...).. w golfie III tym co kolega ma prawdopodobnie za zasilanie +15 na komputer (sterownik silnika) odpowiada bezpiecznik nr 10. wystarczy ze przetniesz przewod za bezpiecznikiem i juz trudniejsze bedzie do obejscie... itd itd.
  • #9
    Robson1966
    Level 10  
    Podaje dane : golf III 1.6 ABU . Ten komputerek to rzeczywiście tylko sterownik wtrysku i jest chyba na podszybiu między dwoma połówkami plastiku. Jeśli chodzi o bezpiecznik to będzie 15 (urządzenie elektroniczne silnika 10 A).
  • #10
    kzaw
    Level 27  
    Możesz przeciąć przewód czarny w czerwonym złączu H1 w skrzynce bezpieczników.
  • #11
    swirk
    Level 17  
    Robson1966 wrote:
    Podaje dane : golf III 1.6 ABU . Ten komputerek to rzeczywiście tylko sterownik wtrysku i jest chyba na podszybiu między dwoma połówkami plastiku. Jeśli chodzi o bezpiecznik to będzie 15 (urządzenie elektroniczne silnika 10 A).


    przepraszam za blad..rzeczywiscie za komputer odpowiada bezpiecznik nr 15. Ja osobiscie wolalbym dostac sie do sterownika i tam zrobic odciecie. Oto dane do tego sterownika:
    przewod 15 powinien wchodzic do zlacza w sterowniku PIN 23 przewod CZARNO-BIAŁY

    POWODZENIA!
  • #12
    Robson1966
    Level 10  
    dzięki wszystkm za pomoc chyba skuszę sie na poradę kolegi ``swirk`` dlatego że jest to bardziej trudna operacja. Chodzi o samo dostanie sie do sterownika (zdjęcie plastiku podszybia). Jeśli przetnę przewód zaraz obok pinu 23 to ominięcie tego zabezpieczenia będzie niemożliwe bez zdjęcia podszybia. Oczywiście przekaźnik wyłączający musi być też właśnie tam.
    Jednakże mam pytanie za 100 punktów jak będzie wyłączony dopływ prądu do sterownika to czy przy próbie odpalenia auta nie ulegnie zniszczeniu jakaś część . Bo pompa paliwa będzie podawać paliwo a nie będzie zapłonu?
  • Helpful post
    #13
    swirk
    Level 17  
    Robson1966 wrote:

    Jednakże mam pytanie za 100 punktów jak będzie wyłączony dopływ prądu do sterownika to czy przy próbie odpalenia auta nie ulegnie zniszczeniu jakaś część . Bo pompa paliwa będzie podawać paliwo a nie będzie zapłonu?


    nie ulegnie zniszczeniu, bo odciecie komputera rownier unieruchamia rozne czujniki sterowane z komputera (m.in. pompa paliwa nie bedzie dzialac)
    mozesz zawsze kilk odciec zrobic (nie wiem jak to auto rejestruje bledy)
    np. pin 25 czerwono-brazowy - pojawia sie masa do sterowanie przekaznikiem pompy paliwa
    pin 7 FIOLETOWY przewod - odetnie wtryskiwacz. Tu prawdopodobnie zapali sie jakas lampka od komutera, ale w tym aucie to nie problem. Chyba ze masz gaz to odciecie pin 7 i 25 nic nie da.
    znow bezpiecznikiem F18 20A odcina sie m.in. pompe paliwa, wtryskiwacz, i cos tam jeszcze.
    Napewno nic nie uszkodzisz odcinajac przewod po stacyjceten ktory na pocatku Ci podalem, wiele aut tak juz zrobilem i kazde ma jeszcze swojego wlasciciela ;) jeszcze.. ;))
  • #14
    Robson1966
    Level 10  
    Muszę stwierdzić że bardzo mi pomogłeś ale niezgadzają mi sie kolory na pinie 25. Faktycznie steruje on przekaźnikiem pompy paliwa ale u mnie na schemacie ma kolor czerwono -żółty i wchodzi do złącza G 1/3, potem jest przekaźnik. Może faktycznie w aucie jest inny kolor ale to się okaże po rozebraniu podszybia.
  • #15
    swirk
    Level 17  
    Robson1966 wrote:
    Muszę stwierdzić że bardzo mi pomogłeś ale niezgadzają mi sie kolory na pinie 25. Faktycznie steruje on przekaźnikiem pompy paliwa ale u mnie na schemacie ma kolor czerwono -żółty i wchodzi do złącza G 1/3, potem jest przekaźnik. Może faktycznie w aucie jest inny kolor ale to się okaże po rozebraniu podszybia.


    JA nie sprawdzalem tego, tylkolo tak odczytalem schemat tego golfa, to niemieckie auto a nie francuskie, wiec raczej kolorystyka w komputerzxe powinna sie zgadzac