Silnik 1,6 i - jednopunkt,typ C1,6NZ
Objawy tego typu:
Auto odpala ale ma wyczuwalnie słabszą moc - na 2 biegu max 70 i nie wkręca sie na obroty tak jak powinno, poza tym w pewnym przedziale obrotów szarpie, około 2 -3 tyś.obr/min. Po wykręceniu świec widoczne okopcenie- zbyt bogata mieszanka, - wyświetliło raz kod 45.
Co zrobiłem:
Wymienione przewody W.N, wymienione świece bo były boscha z przerwą 1,1mm a do tego silnika muszą być 0,8 mm - założyłem nowe. Wymieniłem membranę umieszczonę na kolektorze dolotowym- nie wiem jaką rolę pełni -teraz już się otwiera jak dodaję gazu, działa na podciśnienie i otwiera jakiś dodatkowy kanał mieszanki lub powietrza- tego nie wiem. Zdemontowałem cały układ wtryskowy, uszczelki-nowe czyszczene wężyki, silnik krokowy, potencjometr położenia przepustnicy. Końcówkę wtryskiwacza podstawiałem -o.k. Czujnik temp. na komp -też podstawiałem , mierzyłem -o.k . Czyściłem kopułkę palec, węglik i wszystko co się da. Mierzyłem ciśnienie na tłokach jest równe i wysokie.
Po naprawach : Samochód pali na dotyk nawet przy -10, ale k...wa nic się nie zmieniło - brak mocy max i to szarpanie, może filtr paliwa i ciśnienie pompki - sam nie wiem - proszę o pomoc jestem wstanie sprawdzić wszystkie sensowne pomysły - dodam,że jak odłącze to podciśnienie co idzie do membrany na dolocie to widzę jakieś zmiany ale nie jest super.
Objawy tego typu:
Auto odpala ale ma wyczuwalnie słabszą moc - na 2 biegu max 70 i nie wkręca sie na obroty tak jak powinno, poza tym w pewnym przedziale obrotów szarpie, około 2 -3 tyś.obr/min. Po wykręceniu świec widoczne okopcenie- zbyt bogata mieszanka, - wyświetliło raz kod 45.
Co zrobiłem:
Wymienione przewody W.N, wymienione świece bo były boscha z przerwą 1,1mm a do tego silnika muszą być 0,8 mm - założyłem nowe. Wymieniłem membranę umieszczonę na kolektorze dolotowym- nie wiem jaką rolę pełni -teraz już się otwiera jak dodaję gazu, działa na podciśnienie i otwiera jakiś dodatkowy kanał mieszanki lub powietrza- tego nie wiem. Zdemontowałem cały układ wtryskowy, uszczelki-nowe czyszczene wężyki, silnik krokowy, potencjometr położenia przepustnicy. Końcówkę wtryskiwacza podstawiałem -o.k. Czujnik temp. na komp -też podstawiałem , mierzyłem -o.k . Czyściłem kopułkę palec, węglik i wszystko co się da. Mierzyłem ciśnienie na tłokach jest równe i wysokie.
Po naprawach : Samochód pali na dotyk nawet przy -10, ale k...wa nic się nie zmieniło - brak mocy max i to szarpanie, może filtr paliwa i ciśnienie pompki - sam nie wiem - proszę o pomoc jestem wstanie sprawdzić wszystkie sensowne pomysły - dodam,że jak odłącze to podciśnienie co idzie do membrany na dolocie to widzę jakieś zmiany ale nie jest super.