Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek

sławekj 22 Sty 2006 09:36 16282 6
  • #1 22 Sty 2006 09:36
    sławekj
    Poziom 10  

    Założyłem sobie sterowanie z pilota centralnego zamka do opla astry, dwa dni wszystko chodziło dobrze. Wczoraj chciałęm zamknąć drzwi z pilota nie da rady i zaczeły pulsować cały czas kierunki. Odłączyłem sterownik ten radiowy, kierunki wszystko dobrze tylko jak zamykam kluczykiem to centralny sie zamyka jak kluczyk wracam to otwieram. Teraz moje pytanie czy siadł sterownik zamka centralnego, czy jest on naprawialny i czy moge podłączyc uniwersalny sterownik oferowany przez sklepy z alarmami czy musi byc to orginalny oplowski? Za odpowiedzi Dziękuje

    0 6
  • Relpol
  • #2 22 Sty 2006 10:07
    ic3ek
    Poziom 15  

    Nie musi być żaden orginał. Wystarczy ci najzwyklejszy sterownik centralnego z pilotem!! Bez problemu sobie poradzisz z wymiana!

    Jak dobrze rozumiem to centralny otwierając kluczykiem działa???
    Nie działa tylko otwieranie z pilota??? Postaraj sie dać więcej info na temat tego pilota i sterownika do niego! (firma, zdjęcia , itp) to może da sie cos zdziałać i naprawić!

    0
  • Relpol
  • #3 22 Sty 2006 10:10
    swirk
    Poziom 17  

    moze zamontowac jaki tylko cchesz, ja np motuje minister plus, ktory na allegro kupisz za 80zl, chodza po ok 1,5 roku i rzadnych problemow,
    napisz jaki to opel i czy masz fabryczny kluczyk czy jak??? To moze ktos cos Ci poradzi

    0
  • #4 22 Sty 2006 10:15
    sławekj
    Poziom 10  

    Ten sterownik to Minister Plus chodził dwa dni bez problemu. Teraz odłączyłem go całkiem ponieważ nie działał, a co gorsza sterowanie kluczykiem jest takie że jak przekręce kluczyk żeby zamknąć to zamyka a jak zwolnie kluczyk to odrazu otwiera i boje sie za poszedł sterownik który steruje zamkiem centralnym. Jest OPel Astra z 94r z orginalnym centralnym na kluczyk

    0
  • Pomocny post
    #5 22 Sty 2006 10:58
    swirk
    Poziom 17  

    sterowanie c.zamka w tym aucie jest za pomoca masy. Podobno (nie robilem tego auta) wystarczy sterowanie sygnalami bezposrednio z centralki (w tej jest ograniczenie 200mA). Zostosowales na wyjsciu ministera przekazniki?? Ja zawsze stosuje i nigdy potem nie ma problemu w razie jakiegos zwarcia.
    Jesli centralny Ci sie otwiera w momencie gdy go zamykasz , to mi wyglada,ze silownik master (moga byc dwa - po stronie kierowcy tez) jest np. luzny, rozlegulowany - ja w swoim aucie tak np mam... za jak otworze z pilota, to odrazu sie zamyka... i nie chce mi sie robic ;)
    Jesli przypuszczasz ze to sterownik oryginalny od c.zamka cos szfankuje to podjedź najprościej na szrot i podmień. Kiedyś koledze naprawiałem ten sterownik od kadetta (astra i vecta - pewno to tosamo). W środku prosta budowa.. chyba dwa przekaźniki kilka tranzystorkow, rezystorków. Tamto auto szfankowało... bo sterownik w środku był cały w zalany, każdy element był przerdzewiały i nóżki od elementów się odrywały. Ktoś kiedyś napisał na forum,że da się ten sterownik podmiwenić na standardowy za 20zł - i pewno to prawda, tylko po co ,jak na szrocie tyle samo będzie kosztowało.
    Sterownik c.zamka prawdopodobnie jest z przodu po prawej stronie za boczkiem.
    powodzenia

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprawdz czy na te przewody sterujące (oczywiście po odłączeniu minitera) jak podasz masę pewną to zamyka i otwiera prawidłowo, czy też szfankuje

    0
  • #6 22 Sty 2006 11:23
    ic3ek
    Poziom 15  

    Jeśli chodzi o pilota proponuje zajżec tutaj
    -> https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1251827#1251827
    -> https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1161859#1161859

    A co do tego ze zamka że sie odrazu otwiera to najprawdopodobniej nie działają styki siłownika MASTER. Proponował bym ci sciągniecie tapicerki i sprawdzenie kabli które informują sterownik w którym położeniu jest siłownik (zamknięte, otwarte).

    0
  • Pomocny post
    #7 22 Sty 2006 12:30
    xwit
    Poziom 33  

    Sprawdź czy wszystkie siłowniki się zamykją jak zamkniesz ręcznie to raz.Dwa jeśli jest to zamek oryginalny to master jest jeden w drzwiach kierowcy a od pasażera styki przy wkładce.Może to padło.Odłącz przelotkę od drzwi kierowcy i zamknij podaniem masy na przewód zamykający.Jak zamknie to jest odpowiedź.

    0