Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT IBIZA 1.4 '96 problem z kontrolką ciśnienia oleju

28 Sty 2006 21:11 7634 2
  • Poziom 10  
    Witam, auto jak w temacie do zeszłej niedzieli chodziło bez zarzutu, w dniu najsilniejszego mrozu -25c, po odpaleniu nie zgasła kontrolka oleju i tak juz zostało. Auto jest od października zalane olejem SHELL HELIX PLUS 10W40, przebieg 200tys. Stan oleju jest idealny. Auto pokonuje krótkie odcinki 2-5 km dziennie po mieście. Co może być przyczyną ? wiem, wiem najlepiej sprawdzić manometrem ciśnienie, ale nie mam dostępu do tego urządzenia a do warsztatu trzeba jakoś zacholować. Czy takie nagłe zapalenie kontroli to awaria układu smarowania ? pompy olejowej ? czy może olej zamarzł - jest to możliwe ? Na miarce jest podejrzana kasza-olej. Skupiłem się na czujniku ciśnienia oleju, wg. książki dla tego silnika są dwa czuniki brązowy i niebieski 0,25 i 0,3 mpa w glowicy, ale po zdjęciu filtra powietrza widoczny jest tylko jeden czujnik - niebieski, po odłączeniu kabla od niego kontrolka nie świeci wcale. Jak sprawdzic czy ten czujnik jest sprawny ? Macie może jakieś doświadczenia z takim nagłym zapleniem się tej wstrętnej czerwonej kontrolki ?

    Pozdrawiam, Sławek
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 22  
    Witam
    wczoraj miałem dokładnie taki sam przypadek w takim samym samochodzie z takim samym silnikiem po rozgrzaniu czujnika i miski olejowej farelka wszystko juz jest dobrze, przy pokonywaniu krótkich odcinkow skropliła sie tam para wodna i prawdopodobnie zamarzła w czujniku i dlatego czunik nie działa.... tak tylko podejżewam bo innej opcji nie widze... a hydrauliczne szklanki popychaczy zaworów nie klekotają? gdyby ciśnienia oleju w silniku nie było to by klekotały....
    proponuje sparwdzić najpierw ten sposób bo prawdopobnie bedzie to co w moim przypadku...
    pozdrawiam i powodzenia
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 43  
    Jak masz kaszke w oleju to padła uszczelka i płyn z ukł.chłodzenia dostaje sie do oleju!!! Nie odpalaj zaciągnij do mechanika bo pójda panewki i zamiast 300zł zapłacisz 1500 za szlif wału i kapitalke.2 dni temu byłem u takiego dziadka ten sam objaw tylko Polo 1996,panewka chwyciła i rozrusznik juz nawet nie chciał kręcic tylko aż szarpał silnikiem.Niech zdiagnozuje ci to DOBRY mechanik.
    Podrawiam