Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra 2.0 GT 92r. kod błędu 71, proszę o pomoc.

lowermann 01 Lut 2006 11:15 2032 9
  • #1 01 Lut 2006 11:15
    lowermann
    Poziom 18  

    Jakiś rok temu miałem ten sam problem, (71- Czujnik temperatury powietrza - napięcie za wysokie) świecieła się kontrolka check engine, okazało się że zaśniedziały styki we wtyczce od przepływomierza, po oczyszczeniu wszystko wróciło do normy, ale niedawno znów pojawił się ten problem. Mam auto na LPG po przełączeniu na gaz kontrolka gaśnie, na paliwie się świeci choć nieraz potrafi zgasnać i jest wszystko ok ale na krótko, styki przeczyściłem i nic nie pomogło, przewody przy kostce niby ok, jak to sprawdzić czy wszystko łączy? Które przewody złączyć żeby sprawdzić ich drożność tzn.żeby kontrolka zgasła (wtedy wina przepływomierza by była?), przeszukawszy forum ktoś radził komuś wczepić jakiś opornik. Jak można sprawdzić miernikiem co jest nie tak, jak zmierzyć ciągłość przewodów od kostki do punktów wejściowych? Z góry dziękuję za pomoc.

    Acha jak odepnę tą kostkę to auto gaśnie więc coś tam działa, coś łączy, z kostki wychodzi 5 przewodó, 2 są łączone do kupy więc ogółem jest 4.
    Vectra 2.0 GT 92

    0 9
  • #3 01 Lut 2006 12:15
    lowermann
    Poziom 18  

    Dokładnie na benzynie nierówno chodzi (nieraz równo) a na gazie elegancko, a gdzie owe emulatory się znajdują?


    EDIT
    Może ktoś wie jaki włożyć opornik w złącze żeby zasymulować prawidłowość przepływomierza i sprawdzić wtedy czy ta kontrolka zgaśnie?
    Uzzziiiiii18 Pomocy!

    0
  • #4 04 Lut 2006 13:31
    lowermann
    Poziom 18  

    "czujnik temperatury jest zabudowany w przepływomierzu, jeżleli masz multimeter możesz zmierzyć czujnik i możesz zobaczyć czy nie jest zwarty/rozwarty, mierzysz opór między stykami 4 i 5 po odpięciu 5 stykowej wtyczki, (dwa po lewej) w gnieździe przepływomierza - powinien wynosic ok 2,2 do 2-8 kOhm przy temp. 20 C."

    zmierzyłem i co? i nic żadnej oporności, wyjąłem całość i zajrzałem do środka, tam z góry zwisa ten czujnik, dotknąłem go lekko i sie rozpadł na 2 części, no i co, taki czujnik gdzieś dostanę? Czy zasymulować wkładając opornik między styki 4 i 5 np 2 kOhm? Jak radzicie? Narazie nie mam kasy żeby wymienić cały przepływomierz.


    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...t=kod+71&sid=40952a43c24208c2a4772f84b3b03e2d

    cytat z tego wątku
    "Sprawdzić się da.Wymienić...pewnie też.Ale po co?Wsadz opornik 2,2k.Sygnał temperatury powietrza ma mały wpływ na skład mieszanki."

    No i co wy na to? Poradzicie mi coś, cokolwiek oprócz wymiany przepływomierza, czy można coś uszkodzić tak jeżdżąc?
    Praktycznie cały czas jeżdżę na LPG i wtedy ta kontrolka gaśnie, pewnie nie ma żadnego wpływu na mieszankę gazu tak?

    0
  • #5 04 Lut 2006 16:06
    ADI_Si
    Poziom 18  

    moze wtyczka z wtryskiwacza wypadla zdarza sie tak

    0
  • #6 04 Lut 2006 16:16
    Tony J.
    Poziom 20  

    To wsadź jakiś 4K7 i zobaczysz co się zadzieje. Ręki ci nie urwie.

    0
  • #7 04 Lut 2006 16:29
    lowermann
    Poziom 18  

    Włożyłem 2,2 kOhm, po podłączeniu go silnik gorzej chodzi na wolnych obrotach, zapewne dlatego, że dostaje sygnał o temp. powietrza 20 *C jak jest faktycznie -2*C, ale kontrolka zgasła, no więc co radzicie? Na zime wkładać taki 4kohm a na lato taki 2 KOham? A może można to czymś zastąpić co by rósł i malał opór ze wzrostem temperatury?



    Tony J. 4K7? możesz jaśniej trochę czy to jest jakis opornik i reaguje na temperature czy jakis zwykły?

    Wtyczka z wtrysku jest ok martwi mnie tylko jedno, jak odepne od wtyczki sonde lambda to nic się nie dzieje, nawet nie świeci sie kontrolka trybu awaryjnego, czy to normalne? Oczywiście po przełączeniu na benzyne

    0
  • #8 11 Lut 2006 10:57
    lowermann
    Poziom 18  

    Kupiłem taki czujnik w elektrycznym za 2 zeta, ma opór 2,2 Kohm przy 20 *C i teraz mam pytanie czy jak temperatura rośnie to opór tego czujnika się zmniejsza czy zwiększa? Może ktoś pomierzyć miernikiem opór czujnika przy tych niskich temperaturach i napisać mi jego wartości?

    Pomiar: stojąc przodem do viki odpinamy 5 stykowa wtyczkę i w pierwsze 2 piny z brzegu przytykami końcówki miernika, nastawiamy na mierniku zakres 20 k tak gdzie są ohmy, tak jest u mnie, może ktoś mi pomorze, bo nie chcę wymieniać całej przepływ.

    No i czy taki czujnik temperatury będzie dobry? Wiem że męczę ten temat ale szukam najlepszego rozwiązania, wiem że najlepiej to wymienić cały przepływomierz ale nie o to chodzi, a może pownienem zadać to pytanie w dziale elektoniki części?

    0
  • Pomocny post
    #9 11 Lut 2006 17:26
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    jest jedno podstawowe pytanie kuiłes PTC czy NTC, w 2 naleje poprność wraz z wzrostem temp, a w 1 rośnie. powinienes mieć NTC

    0
  • #10 12 Lut 2006 11:29
    lowermann
    Poziom 18  

    Dzięki Jacek79, właśnie mam taki czujnik co opór wraz ze wzrostem temperatury się zmniejasza więc to jest NTC czyli w porządku, wielki dzięki przynajmniej nie będę musiał wymieniać całej przeypływki. Uff

    0