Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Micra 1,2 2003r. błąd czujnika wałka rozrządu

12 Lut 2006 18:12 19111 15
  • Poziom 17  
    Jestem ciekaw waszych opini na temat usterki, która występuje ww. Micrze.
    Świeci się awaria silnika. Tester pokazuje błąd czujnika wałka rozrządu.
    Klientowi serwis wymienił czujnik na nowy za 800zł.
    A błąd jak wyskakiwał tak wyskakuje.
    Sygnał z czujnika sprawdziłem jest OK.
    Czekam na wasze opinie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 13  
    Sprawdzałeś przy czujniku czy przy ECM ?
  • Poziom 17  
    przy sterowniku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Nie sądzę żeby rozrząd był żle ustwiony. mały przebieg i chyba łąńcuch.
    Jednak jest to silnik ze znienną fazą rozrządu. Jest tam elektrozawór zmienijący fazę jednak elektrycznie działa poprawnie.
    Wydaje mi się że będzie tu wada ustawienia sterownika silnika.
    W ustawieniach podstawowych jest funkcja przyśpieszania bądź opuźniania zapłonu. Może się rozprogramował zapłon.
    Może wiecie jaki kąt zapłonu powinien mieć ten silnik.
    Tester na wolnych pokazuje 10 grad.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    sorry za u/ó i inne.
  • Poziom 17  
    Teraz doszedł jeszcze błąd elektrozaworu przestawiacza kąta zapłonu- za wczesne zadziałanie lub błąd systemu.
    Rozebrałem elektrozawór, przeczyściłem i nic więcej nie zobaczyłem.
    Ja mu podać napięcie to się otwiera.
    Zdjąłem pokrywę zaworów i zobaczyłem bańkę na wałku. przedmuchałem oczyściłem, wmontowałem i nic.
    błędy wyskakują po przejechaniu kilku metrów.
  • Poziom 34  
    Olej silnikowy musi być syntetyk.BMW ma olej specjalnie opracowany
    przez Castrol-a dla VVT system.
  • Poziom 17  
    wymieniłem olej BP Visco 5000 5W/40
    autodata podaje 5W/20
  • Poziom 34  
    Olej silnikowy chyba 5W30,takiego 5W20 jeszcze nie wyprodukowali.
  • Poziom 17  
    tak podaje autodata
  • Poziom 17  
    mniejsza o olej
    co dalej z tą usterką
  • Poziom 34  
    Najprawdopodobniej wałek ssący nie wraca na swoje miejsce,komputer to rozpoznaje i wyrzuca jako błąd czujnika.W założeniu silnik musi być mechanicznie sprawny,tak bym to widział.
  • Poziom 17  
    Czyli nastawnik jest uszkodzony a nie elektrozawór sterujący nastawnikiem.
    Z tego co piszesz to nastawnik powinien wracać po wyłączeniu silnika w jakieś miejsce?

    Elektrozawór sterujący składa się z otworu dolotowego oleju oraz z dwóch otworów wychodzących.
    W zależności czy podane jest napięcie: to zawór otwarty jest do jednego otworu wychodzącego bądź drugiego.
    Po zdjęciu dekla zaworów w miejscu, w którym znajduje się elektrozawór sterujący nastawnikiem, widać kanały olejowe: jeden zasilający oraz dwa idące w kierunku bańki umieszczonej na wałku ssącym.
    Po nocy gdy silnik jest zimny z trudem daje się uruchomić. Na samym początku prycha, nie równo pracuje. Gdy uda się go wkręcić na wyższe obroty, silnik zaczyna normalnie pracować. Jednak zapala się kontrolka awarii silnika. Odczytywany błąd to: czujnik położenia wałka rozrządu.
    Nie wiem czy mam wymienić elektrozawór czy nastawnik?
  • Poziom 34  
    Przerabiałem ten temat w fiacie Barchetta wymycie nastawnika pomogło,w Twoim przypadku sam podejmujesz decyzję co robić.
    Trudne uruchamianie wskazuje właśnie na nastawnik.
  • Poziom 17  
    Naprawy dokonał serwis. Stwierdził wadę w łańcuchu. Wada wywołana nieekonomiczną jazdą.