Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Micra 1,2 2003r. błąd czujnika wałka rozrządu

Piotr Kołtuniewicz 12 Lut 2006 18:12 17635 15
  • #1 12 Lut 2006 18:12
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Jestem ciekaw waszych opini na temat usterki, która występuje ww. Micrze.
    Świeci się awaria silnika. Tester pokazuje błąd czujnika wałka rozrządu.
    Klientowi serwis wymienił czujnik na nowy za 800zł.
    A błąd jak wyskakiwał tak wyskakuje.
    Sygnał z czujnika sprawdziłem jest OK.
    Czekam na wasze opinie.

    2 15
  • #2 12 Lut 2006 18:16
    sowczas
    Poziom 13  

    Sprawdzałeś przy czujniku czy przy ECM ?

    0
  • #3 12 Lut 2006 18:21
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    przy sterowniku.

    1
  • #4 12 Lut 2006 18:29
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 12 Lut 2006 19:22
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Nie sądzę żeby rozrząd był żle ustwiony. mały przebieg i chyba łąńcuch.
    Jednak jest to silnik ze znienną fazą rozrządu. Jest tam elektrozawór zmienijący fazę jednak elektrycznie działa poprawnie.
    Wydaje mi się że będzie tu wada ustawienia sterownika silnika.
    W ustawieniach podstawowych jest funkcja przyśpieszania bądź opuźniania zapłonu. Może się rozprogramował zapłon.
    Może wiecie jaki kąt zapłonu powinien mieć ten silnik.
    Tester na wolnych pokazuje 10 grad.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    sorry za u/ó i inne.

    1
  • #6 14 Lut 2006 21:01
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Teraz doszedł jeszcze błąd elektrozaworu przestawiacza kąta zapłonu- za wczesne zadziałanie lub błąd systemu.
    Rozebrałem elektrozawór, przeczyściłem i nic więcej nie zobaczyłem.
    Ja mu podać napięcie to się otwiera.
    Zdjąłem pokrywę zaworów i zobaczyłem bańkę na wałku. przedmuchałem oczyściłem, wmontowałem i nic.
    błędy wyskakują po przejechaniu kilku metrów.

    2
  • #7 14 Lut 2006 22:05
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Olej silnikowy musi być syntetyk.BMW ma olej specjalnie opracowany
    przez Castrol-a dla VVT system.

    1
  • #8 14 Lut 2006 22:28
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    wymieniłem olej BP Visco 5000 5W/40
    autodata podaje 5W/20

    0
  • #9 15 Lut 2006 08:41
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Olej silnikowy chyba 5W30,takiego 5W20 jeszcze nie wyprodukowali.

    0
  • #10 15 Lut 2006 21:33
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    tak podaje autodata

    0
  • #12 15 Lut 2006 21:52
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    mniejsza o olej
    co dalej z tą usterką

    0
  • #13 16 Lut 2006 00:11
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Najprawdopodobniej wałek ssący nie wraca na swoje miejsce,komputer to rozpoznaje i wyrzuca jako błąd czujnika.W założeniu silnik musi być mechanicznie sprawny,tak bym to widział.

    0
  • #14 16 Lut 2006 21:47
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Czyli nastawnik jest uszkodzony a nie elektrozawór sterujący nastawnikiem.
    Z tego co piszesz to nastawnik powinien wracać po wyłączeniu silnika w jakieś miejsce?

    Elektrozawór sterujący składa się z otworu dolotowego oleju oraz z dwóch otworów wychodzących.
    W zależności czy podane jest napięcie: to zawór otwarty jest do jednego otworu wychodzącego bądź drugiego.
    Po zdjęciu dekla zaworów w miejscu, w którym znajduje się elektrozawór sterujący nastawnikiem, widać kanały olejowe: jeden zasilający oraz dwa idące w kierunku bańki umieszczonej na wałku ssącym.
    Po nocy gdy silnik jest zimny z trudem daje się uruchomić. Na samym początku prycha, nie równo pracuje. Gdy uda się go wkręcić na wyższe obroty, silnik zaczyna normalnie pracować. Jednak zapala się kontrolka awarii silnika. Odczytywany błąd to: czujnik położenia wałka rozrządu.
    Nie wiem czy mam wymienić elektrozawór czy nastawnik?

    0
  • #15 17 Lut 2006 00:54
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Przerabiałem ten temat w fiacie Barchetta wymycie nastawnika pomogło,w Twoim przypadku sam podejmujesz decyzję co robić.
    Trudne uruchamianie wskazuje właśnie na nastawnik.

    0
  • #16 13 Sie 2006 20:05
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Naprawy dokonał serwis. Stwierdził wadę w łańcuchu. Wada wywołana nieekonomiczną jazdą.

    3