Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf gtd 90r świece żarowe podczas rozruchu

andreooo 24 Lut 2006 09:54 6426 10
  • #1 24 Lut 2006 09:54
    andreooo
    Poziom 18  

    Witam mam golfa 2 GTD.
    Mam pytanie dotyczące tego czy podczas samego rozruchu(załączony rozrusznik) mają grzac świece żarowe, bo u mnie tak jest. Poczytałem kilka watków i doczytałem się że nie, ale po przeczytaniu ksiązki serwisowej zbłądziłem bo tam było napisane że się palą. W takim razie jak dziła końcówka 50 przekaźnika świec żarowych?
    Dzięki.

    0 10
  • CControls
  • #2 24 Lut 2006 10:16
    grzestv
    Poziom 28  

    niepowinny grzać.prawdopodobnie uszkodzony przekaźnik świec żarowych
    pozdro:idea:

    0
  • #3 24 Lut 2006 19:49
    andreooo
    Poziom 18  

    Dzięki za podowiedź troszkę mnie będzie kosztował ten przekaźnik bo mam tą szczególną wersję golfa gdt 80kM z intercoolerem jest to 8 pinowy przekaźnik i tego się spodziewałem ale chciałem potwierdzić. Żegnam.

    0
  • CControls
  • #4 24 Lut 2006 20:16
    januszres
    Poziom 10  

    witam

    no nie wiem ale z tego jakie ja posiadam informacje to świece żarowe po zgaśnięciu kontrolki w kokpicie powinny grzać jeszcze jakiś czas, i przede wszystkim podczas rozruchu!! po to są w końcu aby umożliwić łatwiejszy rozruch zimnego silnika

    nawet jak silnik "złapie" to powinny jeszcze "świecić jakies 30 sekund po to aby silnik nie wydzielał bardzo szkodliwych spalin na samym początku no i aby uniknąć dość znacznego klekotania na zaworkach

    no chyba ze silnik jest ciepły wówczas czujnik temepratury nie załącza przekaźnika od świec i świece albo grzeją bardzo krótko albo wogóle


    pozdrawiam

    0
  • #5 24 Lut 2006 20:30
    grzestv
    Poziom 28  

    hmm to powiedz kolego po co jest ten pin 50 w przekaźniku twoim zdaniem?
    bo z tego co ja wiem to jest info dla przekaźnika o początku pracy rozrusznika!co do kontrolki i świec to masz rację,że kontrolka gaśnie wcześniej.co do czujnika temp.to im mniejsza oporność na nim tym krócej grzeją świece.
    pozdro

    0
  • #6 24 Lut 2006 20:59
    autoel
    Poziom 25  

    Świece żarowe ZAWSZE grzeją podczas kręcenia rozrusznika ,wtedy kiedy ze względu na temperaturę silnika nie zapala się kontrolka świec to po uruchomieniu rozrusznika też grzeją.

    0
  • #7 24 Lut 2006 21:06
    wanap
    Poziom 11  

    Po zgaśnięciu lampki kontrolnej , świece są na tyle rozgrzane, że można uruchamiać silnik. Na sam moment rozruchu(który nie powinien być dłuższy niż 7s), na zacisku 50 sterownika świec pojawia się napięcie. Sterownik na te siedem sekund odcina prąd od świec. Gdy przestaniemy męczyć rozrusznik, świece dalej będą grzały. Czas grzania jest zależny od temperatury silnika i nie przekroczy 3 minut( jeżeli sterownik jest sprawny)

    0
  • #8 24 Lut 2006 21:21
    grzestv
    Poziom 28  

    Cytat:
    nie przekroczy 3 minut

    po trzech minutach to będzie po świecach
    podłącz przekażnik na stole to zobaczysz ile jest załączony(wystarczy +imasa) max 80 sek.
    pozdro

    0
  • #9 25 Lut 2006 10:53
    vvaldek
    Poziom 28  

    w niektorych silnikach swiece grzeja az silnik osiagnie 60 stopni

    0
  • #10 25 Lut 2006 16:31
    AAnnddrrzzeejj
    Poziom 18  

    Witm.
    Miałem kilka diesli i wiem że przy nowszych typach, do tego już zaliczam
    UNO 1300 DS mimo że starsze wiekiem 1988 miało w przekażniku do
    zasilania świec żarowych termistor który mierzył temperaturę otoczenia.
    Im niższa temperatura to świece dłużej grzały.Przy temperaturze - 15°C
    gdy świece przestaną grzać silnik gaśnie.Wykres pokazuje że przy naj-niższych temperaturach świece mogą grzać i 45 sekund.Nic im się nie
    stanie gdyż są chłodzone zimnym powietrzem które muszą podgrzać.
    Pozdrawiam.Andrzej.

    0
  • #11 26 Lut 2006 09:58
    januszres
    Poziom 10  

    rozwiązanie z wyłączaniem świec podczas rozruchu moze jest i dobre jeśli chodzi o prąd potrzebny dla rozrusznika bo 4 swiece żarowe swoje tez ciągną ale przy takim rozwiązaniu rozrusznika nie powinno sie "trzymać" bez przerwy ;) no bo wiadomo ze swiece szybko stygną :)

    ja w kadecie mam grzanie świec niezależnie od rozrusznika i dlatego pale go az złapie ;) jeśli chodzi o temperaturki ponizej zera

    pozdrawiam

    0