logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć zimne katody Spire do instalacji elektrycznej auta?

bar10der 03 Mar 2006 14:32 4057 10
  • #1 2369306
    bar10der
    Poziom 10  
    Witam. To mój pierwszy post na tym forum. W elektronice jestem praktycznie zielony, ale może coś wskuram. Otóż mam taki pomysł i chcę go zrealizować. Kupione mam 2 zimne katody firmy Spire (nominalnie do komputera) i chcę je zamontować do auta. W zestawie jest katoda, włacznik on/off oraz przetwornik umożliwiający podłączenie dwóch katod do jednego. Wszystko to zakończone jest molexem. Chciałbym teraz podłączyc tego molexa do instalacji elektrycznej w samochodzie. Czy to w ogóle możliwe? Czy parametry napięcia i natężenie umożliwiają dokonanie tego? Do czego się podłaczyć? Jakieś ewentualne przejściówki? Liczę na pomoc i porady. Pozdro
  • #2 2369357
    Jasiek690
    Moderator na urlopie...
    Ocena: 158
    Zobacz które napięcie z molexa on pobiera jak 12V to powinieneś podłączyć bez problemów bezpośrednio.
  • #3 2369530
    Dyski1
    Poziom 17  
    Ocena: 23
    lepiej zastosuj Ledy, zimna katoda wymaga wysokiego napięcia rzędu nawet 1kV. Kiedys sobie podświetliłem zegary w Mitsu lancer jeździłem tak jakieś 2 tygodnie, pewnego ranka już auta nie odpaliłem, z wysokiego poleciało przebicie na wiązkę w samochodzie i szlag trafił ECU (sterownik wtrysku), koszt wymiany 2,5kpln, Chyba że masz wóz na gaźniku bez elektroniki.

pozdrawiam
  • #4 2369576
    bar10der
    Poziom 10  
    Producent podaje następujące parametry:

Voltage 620?10 V DC
    Current 5-6 mA

no i to, że jest inwerter 12V dla bezpieczeństwa....

co z tym zatem? jak to podlączyć bezpośrednio ?
  • #5 2382028
    bar10der
    Poziom 10