Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

projekt instalacji elektrycznej

04 Mar 2006 14:18 13858 19
  • Level 14  
    Potrzebuje zrobić projekt instalacji elektrycznej w domu na zaliczenie do szkoły. Jeżeli ma ktoś namiary lub gotowy projekt to dajcie znać. Z góry dzięki.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 19  
    napisz cos wiecej ! chodzi o mieszkanie czy dom, ile pomiaszczen i jakie? czy chodzi o sama instalacje odbiorcza czy zlacze i wlz tez??
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 14  
    Mam takie zadanie wykonać prijekt i schemat instalacji elektrycznej w domu jednordzinnego. Ja chce tylko widzieć jakiś projekt jak to wygląda nigdy nie widziałem takigo projektu i nie wiem jak to wygląda. Mam jeszcze policzyć kosztorys ale to sobie poradze i obliczenia to też bez problemu. Najlepiej żeby było wszystko począwszy od wlz do żarówki. Tylko jak to wygląda czy to widok z góry czy jak.
  • Level 14  
    Dzięki za pomoc będe musiał coś sam wymyślić. Może ktoś ma jaednego pokju lub kuchni lub czegś obojętnie czego nie musi być cały dom.
  • Moderator of Electrical engineering
    bobi13 wrote:
    Dzięki za pomoc będe musiał coś sam wymyślić. Może ktoś ma jaednego pokju lub kuchni lub czegś obojętnie czego nie musi być cały dom.

    Wkońcu po coś do tej szkoły chodzisz,Prosiłeś o pomoc dostałeś link do strony dalej powinieneś sobie poradzić.Oczekujesz,że ktos zrobi za Ciebie tą pracę,a Ty zaniesiesz i dostaniesz dobrą ocenę za wiedzę innych?Pomóc można,ale osobie która ma z czymś problem,coś robi,a nie oczekuje gotowca.
  • Level 14  
    Nie oczekuje gotowca tylko chce widzieć jak to wygląda. Bo nie widziałem takiego projektu nigdy. Nie wiem od czego zacząć. Jak ktoś ma tylko np. jednego pokoju już będzie dobrze. Jak ma ktoś zdjęcie takiego pokuju lub czegoś innego jak to wygląda to nich podeśle link i będzie po sprawie. Nie chce gotowego projektu żeby ktoś robił tylko chce zobaczyć jak to wygląd.

    PS. Dzięki za link do tego poradnika tam jest wszystko czego chciałem. Ściągnąłem dopiero go dzisiaj i patzre a tam jest wszystko. Dzięki za link. Temat do zamknięcia.
  • Level 26  
    A czy młodzież zna jeszcze takie słowo jak Biblioteka?
  • Level 15  
    Quote:
    A czy młodzież zna jeszcze takie słowo jak Biblioteka?


    O co Ci chodzi? Ja sam też wolę sciągnąć kilkumegowego PDFa niż jeździć po bibliotekach (do której nie mam za blisko), czy jak ktoś poprosił o opracowanie czegoś na komputerze to już takie przestępstwo?
  • Level 26  
    Trafiłem w czuły punkt, co?

    W każdej szkole jest biblioteka. Jakaś jedna książka z przykładowym projektem instalacji na pewno się znajdzie.

    Poza tym, co to za chora sytuacja, w której ktoś dostaje zadanie do zrobienia i w ogóle nie wie o co chodzi?
  • Level 15  
    Quote:
    Trafiłem w czuły punkt, co?

    W każdej szkole jest biblioteka. Jakaś jedna książka z przykładowym projektem instalacji na pewno się znajdzie.


    Gwarantuje Ci, że nie znajdziesz - przynajmniej nie w szkole. Na uczelni - może? .. - ja musiałem długo szukać odpowiedzi na kilka pytań dot. projektowania- ostateczie znalazlem w książce,m która wysyłkowo kosztuje 299 zł - a leżała na półce u wykładowcy.

    W bibliotece sama teoria, brak projektów albo ogólnikowo - do biblioteki lub na uczelnie mam 1,5h drogi.

    pozdrawiam
  • Level 11  
    Ja ci moge pomóc ale schemat tylko w *.jpg , zeby otworzyc orginal potrzebny 'wskad' a ty go nie bedziesz miał. Wiec zdiecie (jpg) i opis co i jak, ze schematem skrzynki rozdzielczej :). Jak cie to interesuje to moj nr gg to 3952407
  • Level 19  
    tolok wrote:
    Ja ci moge pomóc ale schemat tylko w *.jpg , zeby otworzyc orginal potrzebny 'wskad' a ty go nie bedziesz miał. Wiec zdiecie (jpg) i opis co i jak, ze schematem skrzynki rozdzielczej :). Jak cie to interesuje to moj nr gg to 3952407


    A mógłbyś i mi podesłać schemat takiej instalacji? Chciałbym wykonać samodzielnie instalację w domu na działce (powierzchnia ok 90m2)
    Jak ew policzyć przekrój przewodów dla takiego domu ?
    Acha i czy wystarczą same bezpieczniki czy i różnicówkę też należy zaprojektować ?
    Dzięki serdeczne za podpowiedzi
  • Level 22  
    lechm56,w linku który podałeś narysowałem schemat jednokreskowy potrzebny do zgłaszania odbioru w Ze.
    Mam też radę dla jackuc.
    Nie mam nic przeciwko temu że chcesz się nauczyć robić instalacje elektryczne.Lecz sądząc po zadanych przez Ciebie pytaniach,uważam że bezpieczniej by było dla Ciebie i osób w nim mieszkających, gdybyś zlecił instalację w tym domu jakiemuś prawdziwemu elektrykowi.Sam w tym czasie mógłbyś co nieco podpatrzeć i poduczyć się jak to wygląda od praktycznej strony.Uwierz mi że trzeba posiadać trochę wiedzy ,żeby zrobić dobrze instalację.
  • Level 19  
    O dłuższeczo czasu obserwuję w Polsce dziwne zjawisko.
    Co drugi Polak jest elektrykiem !!!!

    Uważam że aby wykonać a już nie wspomnę o projektowaniu Bezpiecznych instalacji elektrycznych trzeba mieć wiedzę i umieć ją stosować.

    Widziałem wiele instalacji elektrycznych wykonywanych przez np kafelkarzy i zastanawiam się czy zdają sobie oni sprawę że wykonujnąc niezgodną z przepisami instalację narażają się (w przypadku porażenia) na karę więzienia.

    Pozdro.
    M
  • Level 33  
    Nie tylko elektrykiem. Prawie każdy uważa siebie za znawcę techniki motoryzacyjnej i medycyny.
  • Level 26  
    jackuc wrote:
    A mógłbyś i mi podesłać schemat takiej instalacji? Chciałbym wykonać samodzielnie instalację w domu na działce (powierzchnia ok 90m2)
    Jak ew policzyć przekrój przewodów dla takiego domu ?
    Acha i czy wystarczą same bezpieczniki czy i różnicówkę też należy zaprojektować ?
    Dzięki serdeczne za podpowiedzi


    Najpierw musisz znać orientacyjnie zapotrzebowanie na moc.
    Czyli wiedzieć jakie urządzenia będą tam zainstalowane.
    Jak znasz moce, to znasz płynące prądy.
    Jak znasz prądy, to do nich dobierasz przewody(i jeszcze sprawdzasz, czy nie będzie zbyt dużego spadku napięcia przy danej długości).
    Jak masz przewody i konkretne odbiorniki, to dobierasz bezpieczniki(topikowe, wyzwalacze nadprądowe - czyli tzw.automatyczne, czy jeszcze wyzwalacze termiczne).
    Różnicówkę należy stosować, tam, gdzie jej obecność jest pożądana(łazienka, kuchnia, warsztat).
    Jak masz powyższe rzeczy, to do nich projektujesz rozdzielnicę(gdzieś te bezpieczniki, różnicówki, czy ograniczniki przepięć muszą być umieszczone).
    Jest jeszcze kwestia licznika, i przyłącza do sieci.

    To tak ogólnikowo w dużym skrócie. :D
  • Level 14  
    Już zrobiłem ten projekt. Dzieki wszystkim za pomoc!!!