Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Tektronix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B X18XE1 99/00. Poprawność działania czujnika położenia wałka rozrządu.

17 Mar 2006 08:42 6588 4
  • Poziom 17  
    Mam pytanie, w jaki sposób sprawdzić poprawność działania czujnika -położenia wałka rozrządu. W mojej Vectrze pojawiły się błędy, 131 i 650. A objawy pracy silnika to pływanie obrotów, na zimnym zaraz po odpaleniu są za wysokie, obroty po kilku sekundach spadają. Przy ruszaniu na zimnym po dodaniu gazu potrafi zgasnąć. Dodam że jest zainstalowany gaz LandiRenzo, jaki jest sterownik gazu nie mogę odczytać, czy jest możliwość zidentyfikowania rodzaju centralki po np. układzie scalonym. Praca na gazie jest znacznie stabilniejsza, jednak daje się odczuć podczas jazdy pływanie obrotów. Z zapalaniem nie ma problemów.
    Pozdrawiam
  • Tektronix
  • Poziom 14  
    Witam,
    działanie czujnika wałka rozrządu najlepiej sprawdzić Techem 31 lub innym oscyloskopem. Błąd P0131 - zasięg/działanie sensora O2. Różnica między średnim maksymalnym oraz średnim minimalnym napięciem sondy lambda wynosi poniżej 1,00 V (różnica między sygnałami napięcia sondy lambda jest za mała). W następstwie tego funkcje uczące się (obwód regulacji sondą lambda, regulacja biegu jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostają zablokowane. Błąd P0650 (są dwa takie) - za niskie napięcie lampki kontrolnej (zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym) lub za wysokie napięcie lampki (zwarcie w obwodzie prądowym).
  • Tektronix
  • Poziom 17  
    Mam rozumieć, że sonda jest do wymiany (ma za mały zakres zmian napięcia).
    Drugi błąd - której lampki dotyczy - 0650 Uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL - co to za silnik i co oznacza ten skrót
    Taki opis znalazłem

    Dodano po 1 [godziny] 49 [minuty]:

    Znalazłem informacje co to jest za lampka MIL - jest to po prostu lampka która sygnalizuje wystąpienie błędu (pomarańczowa kontrolka). Prawdopodobnie, przy pracy na gazie jest odłączona a układ sterujący widzi przerwę (przepalenie lampki).
  • Poziom 17  
    Zebrałem trochę informacji na ten temat, swe działania rozpocznę od wymiany sondy i wyczyszczenia przepustnicy.
    Temat zamykam, jak widać brak zainteresowania tematem.
  • Poziom 17  
    Temat zamknięty, jednak chcę dodać, że udało mi się zlokalizować uszkodzenie. Okazało się że miałem nieszczelny kolektor dolotowy. Przy samej przepustnicy, nie było to widoczne, dopiero przy demontażu widać pęknięcie kolektora przy opasce (łapał lewe powietrze).
    Pozdrawiam