Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Igs Landi Renzo

Smoczy 24 Mar 2006 11:26 8808 12
  • #1 24 Mar 2006 11:26
    Smoczy
    Poziom 18  

    Witam. Mam założoną instalacje gazową IGS do autka Seat Inca 1.4. Od niedawna zaczęły się problemy z ta instaloacją a mianowicie:
    Od kilku dni auto w ogóle nie jeździ, gaśnie mi na każdym skrzyżowaniu, ma bardzo nie równe wolne obroty, co kilka sekund tak jakby go coś dławi.
    Zacząłem od wymiany kabli, kopułki i świec. Rozkręciłem filtr gazu i nie wiedzieć czemu było on całkiem rozleciany(przejechane nie całe 7tys.km)Niestety nic nie pomogło, postanoiwiłem więc dobrać się do komputera. Tam zauważyłem że wskazuje za niskie cisnienie na reduktorze. Następna sprawa to napięcie Lambda bardzo skacze w przedziale od ok 0,2V do 0,8V. Poza tym silnik pali w tym momencie 11 litrów gazu gdzie palił w okolicach 9,5. Z góry dzięki za każde sugestie i pomoc. Pozdrawiam

    0 12
  • #2 24 Mar 2006 15:42
    zimek81
    Poziom 15  

    Sonda ma pracowac w tym przedziale. Odnosnie usterki to napisz od kiedy zaczelo ci sie to robic (czy od czasu zalozenia instalacji ?). Sprawdz szczelnosc przewodow powietrza. czy na benzynie i na gazie gasnie ?

    0
  • #3 24 Mar 2006 16:03
    Smoczy
    Poziom 18  

    Oczywiście że sonda ma pracować w tym przedziale, ale uważam że jeżeli auto chodzi na wolnych obrotach to napięcie na sondzie nie powinno tak skakać. Wiem to stąd, że jeżeli przełącze na benzyne to sonda utrzymuje się na w miarę stałym poziomie. Usterka sondy jest od początku jak założyłem instalację, natomiast gaśnięcie zaczęło się od nie dawna. Gaśnie tylko na gazie. Na gazie też nie równo chodzi na wolnych obrotach. Jeżeli przełączę na benzyne podczas nierównej pracy to obroty się wyrównują.

    0
  • #4 26 Mar 2006 23:18
    Smoczy
    Poziom 18  

    Nikt nie jest w stanie mi pomóc z moim problemem?

    0
  • #5 27 Mar 2006 10:34
    mozdzmar
    Poziom 17  

    Na początek zacznij od regulacji wolnych obrotów na gazie. Jeśli masz na silniczku krokowym od gazu pokrętło regulacyjne to odkręć je maksymalnie. Sprawdź szczelność przewodów gazu od parownika do mieszacza oraz kolektora dolotowego powietrza.

    0
  • #6 27 Mar 2006 20:27
    ruffusx
    Poziom 2  

    z tego co piszesz to sonda pracuje prawidlowo na gazie,nie na benz. w igs sa dwa silniki krokowe bez zadnych srubek,ludzie pisza orzeczach o ktorych nie maja pojecia na zasadzie,a umojego kolegi tez tak bylo ,prawdopodobnie padl ci silnik biegu jalowego w igs ,jedz do warsztatu to zrobia ,nie kombinuj sam ,do igs najlepsza jest walizka ,zainteresowani wiedza pozdrowienia

    0
  • #7 28 Mar 2006 22:04
    Smoczy
    Poziom 18  

    Witam ponownie. Myślałem że sonda ma zmieniać swoje napięcie podczas dodawania gazu... Tak jak mówiłem wczesniej komputer od benzyny wywala check po przełaćzeniu na gaz, dlatego myśałem że to sonda daje szkołe. Co kolega mówiąc o walizce ma na myśli?
    Dziękuję za wszelkie wskazówki i pozdrawiam

    0
  • #8 19 Kwi 2006 20:42
    Rajnor
    Poziom 11  

    witam
    mialem to samo. samochod seat ibiza 1.6 + igs. pomoglo czyszczenie przepustnicy. jesli napiecie na sondzie sie zmienia to bedzie najprawdopodobniej to. u mnie padla dodatkowo sonda.
    pozdrawiam
    przemo

    0
  • #9 19 Kwi 2006 23:48
    Smoczy
    Poziom 18  

    Witam. No muszę przyznać że do przepustnicy nie zaglądałem, ale zrobię to jutro zaraz z rana. Wydaje mi się że moja sonda jest ok ponieważ błąd sondy lambda w komputerze od benzyny wyskakuje po przełaczeniu się na gaz. Dziękuję jednak za podpowiedź. Jak tylko sprawdzę to zaraz napiszę o wynikach. Dziękuję i pozdrawiam.

    0
  • #10 20 Kwi 2006 07:38
    mczapski
    Poziom 38  

    Minęło trochę czasu a efektów jak rozumiem brak. Tylko nie pojmuję dlaczego nie zastoswałeś się do rad ruffusx? Wygląda, że masz uszkodzony (niedziałający) silnik krokowy, oba silniki albo sterownik. Silnik samochodu zwyczajnie nie otrzymuje paliwa czyli gazu i nie może pracować poprawnie. A walizka to sprawdzenie i regulacja instalacji programami firmowymi.

    0
  • #11 21 Kwi 2006 00:36
    Smoczy
    Poziom 18  

    Witam. Wreszcie zrobiłem postępy. Spedziłem dzis cały dzień przy tym aucie ale w końcu coś pomogło. Zacząłem od czyszczenia przpustbnicy, podczas czyszczenia przepustnicy znalazłem, że mam zalany wodą emulator wstryskiwaczy. Naprawiłem to, po czym regulacja programem serwisowym i narazie wszsytko jest ok. Co mnie zdziwiło nawet sonda pracuje poprawnie. Mam jescze jeden problem bo mój program nie ma czegos takiego jak ustalanie mapy wtrysków. Jak załączyć tą opcję? Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Pozdrawiam

    1
  • #12 21 Kwi 2006 13:22
    yaaro
    Poziom 33  

    Na allegro kupisz ckara za 50 zł do tego programu i zobaczysz mapę. Wracając do tematu regulacjiaby zobaczyć ciśnienie musisz podłączyć miernik ciśnienia żeby program pokazywał wartość ciśnienia.(to ta 2 kostka przy centralce). Jeśli kręciłeś parownikiem teraz musisz w domowy sposób ustawić ciśnienie zwykłym manometrem a w mapie nie szukaj problemu zobacz ile kroków jest zmodyfikowana mapa w autoadaptacji. Najczęściej padają tam krokowe 60% usterek tej instalacji. Polecam wstawić filtr gazu postaci lotnej , wydłuży żywotność krokowych.

    1
  • #13 10 Sie 2006 15:36
    Smoczy
    Poziom 18  

    Dziekuje kolegom za pomoc. Pomogło czyszczenie przepustnicy i smarowanie silnikow krokowych. Temat zmykam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów