Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

corsa 1.0 dusi się

marta: 24 Mar 2006 21:55 3326 10
e-mierniki
  • #1
    marta:
    Level 2  
    witam!
    Mam problem z oplem corsa 1.0 12v 97 r. z instalacją gazową. Od pewnego czasu moje autko dusi się. Cały problem rozpoczyna się dopiero po nagrzaniu silnika jak nadusimy pedał gazu do „dechy” autko przyspiesza a potem nagle zadusza się i gwałtownie zwalnia co uniemożliwia wyprzedzanie. Na benzynie dusi się z kolei na zimnym silniku, a na ciepłym dusi się tylko w niewielkim stopniu. Wymieniony został przepływomierz, sonda, czujnik położenia wału i nadal nic. Chciałam zaznaczyć że samochodzik po wyjęciu termostatu (co powodowało, że nie dogrzewał się) nie dusił się i można było nim przyśpieszać normalnie. Mechanik straszy mnie remontem silnika. Czy naprawdę będę zmuszona remontować silnik? Czy może coś innego ma wpływ na takie zachowanie autka. Proszę o porady

    PS. Kontrolka silnika się nie zapala, na odczycie komputerowym brak błędów
  • e-mierniki
  • #2
    Hary1
    Level 11  
    witam. mysle ze bedziesz zmuszony sprawdzic dokladnie uklad wydechowy.Mialekm kiedys taki przypadek jak zamontowalem tlumik z podróby i po paru tygodniach zaczely dziac sie cuda.Auto wkrecalo sie tylko do okreslonych obrotów i zjawisko podczepionej 2tonowej przyczepy.Wiedz sugeruje jeszcze to.Pozdrawiam
  • e-mierniki
  • #3
    manolo4
    Level 15  
    Witam.
    Może i ja dołoże sowje trzy grosze.
    Istotnie jak wspomniał kolega wcześnej wydech.
    Może uszkodzeniu uległ katalizator i układ wydechowy jest niedrożny.
    Jak sprawdzić: zazwyczaj na wolnych obrotach jest ok. Czyli przystawiając rękę na końcu rury wydechowej czyć kompresję spalin.
    Na przygazówce jakiś 2,5 tyś obrotów trzymając wzrost kompresji jest nieduży, a praca silnika wytłumiona.

    Pozostałe: potencjometr przepustnicy, czujnik podcisnienia w kolektorze ssącym, czujnik temperatury płynu (ten który podaje info. na sterownik)
    Jak sprawdzić: do sprawdzenia wystarczy zwykły miernik "um". Szczegółów nie pamiętam ale są fajnie opisane w książkach z rodzaju sam naprawiam. A ogranicza się do pomiaru rezystancji tych elementów.
    Wartości są podane w literaturze.

    Pozostaje jeszcze filtr paliwa, powietrza.

    Pozdrawiam
  • #4
    marta:
    Level 2  
    Wydech jest sprawny a katalizator w pierwszej kolejności został wyjęty. Nie dało to żadnej poprawy.
  • #5
    lajkonic
    Level 16  
    witam, sprawdz sonde lambda i zawor recyrkulacji spalin, pozdrawiam Zdzislaw
  • #6
    zbigniew125
    Level 23  
    A może poprostu jest słaby obieg płynu chłodniczego przez przepływomierz i trochę go mrozi . Sprawdz czy jest gorący przewód doprowadzający płyn do przepływomierza. Pozdrawiam
  • #7
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Przepływomierz przepływomierz i jeszcze raz przep....

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zbigniew125 a może miałeś na myśli parownik?Obieg płynu przez przepływomierz nie bardzo jest wskazany.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jaka instalacja gazowa ,czy przepływomierz nowy ze sklepu , a jak kupiony za 300zł to to jest ten problem.
  • #8
    marta:
    Level 2  
    przepływomierz jest ok był podstawiony z innej sprawnej corsy i było tak samo. Autko chodzi coraz gorzej już praktycznie dusi się zaraz po przełączeniu na gaz i nie ma mocy. cała elektronika była sprawdzono na i jest ok a jak sie dusiła tak sie dusi. No i w cale nie pali się żadna kontrolka w aucie co świadczy że pod względem elektroniki jest wszystko ok.
  • #9
    mozdzmar
    Level 17  
    Czy mechanik sprawdzał skład spalin, na benzynie i na gazie, może po prostu jest za bogata mieszanka. Poza tym jeśli ma jakieś doświadczenie, to na podstawie tej analizy, potrafi postawić diagnozę a nie wymieniać wszystko po kolei. Ciekawe jaki rachunek przedstawił???
    Pozdrawiam
  • #10
    marta:
    Level 2  
    analiza spalin na benzynie w normie a na gazie mieszanka uboga. Wydech sprawdzony, podstawiona inna instalacja gazowa i bez zmian. Sonda po wykręceniu czarna. Wszystko sprawdzona a jak sie dusiła tak się dusi im jest cieplejszy silnik tym gorzej przy 95 stopniach ujechać praktycznie nie idzie.
  • #11
    mozdzmar
    Level 17  
    Wracając do pierwsze twojej wypowiedzi, piszesz żę termostat został wyjęty, czy wstawiony jest nowy. Bez termostatu silnik nie będzie prawidłowo pracował, jak wiemy musi mieć odpowiednią temperaturę. Jeśli problem to wysoka temperatura, proponuję jeszcze sprawdzić płyn chłodzący i olej w silniku, czy nie pojawiły się jakieś wzajemne zanieczyszczenia. Jeszcze jedno czujniki temperatury-sprawne i należy sprawdzić stopień sprężania może rzeczywiście silnik do remontu.
    Banał o którym często zapominają mechanicy, szczelność kolektora ssącego od przepływomierza do silnika.
    Powodzenia