Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Omega gaśnie na wolnych na paliwie i na gazie-2.0 16V X20XEV

crsevolution 03 Apr 2006 09:10 7083 8
Przewód Toplex
  • #1
    crsevolution
    Level 16  
    Problem jest taki, że auto gaśnie na wolnych obrotach.. Dzieje się tak..
    Rano odpalam auto na benzynie, auto trzyma ok. 1200 obr/min.. Pochodzi chwilke, obroty spadną do 900-1000 i przełącza się na gaz i trzyma takie same obroty.. Po włączeniu jakiegoś biegu i ruszeniu z miejsca (dodaniu gazu) obroty spadają sobie do 300-400, po sekundzie znowu łapie 800 obr/min.. Po kolejnych 5 minutach kiedy ruszę z miejsca i wrzucę na luz auto gaśnie (jak się zatrzymam też).. Dopiero kiedy auto się rozgrzeje - ale też nie zawsze - trzyma obroty ok 750.. Już nie wiem co jest grane.. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, przepustnica, silniczek krokowy przeczyszczone..
    Jaka powinna być reakcja, kiedy odłącze wtyczkę od silniczka krokowego ?
  • Przewód Toplex
  • #2
    mozdzmar
    Level 17  
    Na początek proponuję sprawdzić szczelność kolektora dolotowego. Na wolnych obrotach smaruj benzyną podejrzane miejsca (np. przy opaskach) zwykłym pędzlem. Jeśli obroty będą rosły to znaczy że ciągnie lewe powietrze z oparami benzyny.
    Powodzenia
  • Przewód Toplex
  • #3
    dominoq1
    Level 12  
    na bank bedzie silnik krokowy wolnych obrotow. zabrudzony i jeszcze przeczyscic przepustnice
  • #4
    yaaro
    Level 33  
    Reset kompa pozostaje i regulacja instalacji. Moze to byc przesterowanie mapy.
  • #5
    crsevolution
    Level 16  
    Wydaje mi się, że problem nie leży po stronie instalacji LPG..
    Problem pojawił się po czyszczeniu silnika krokowego przepustnicy (grzybki przylegające były bardzo brudne i nie były szczelne) - silnik ten był czyszczony podczas szukania przyczyny w złym chodzeniu auta na gazie. Problem z gazem rozwiązany (problem nie leżał w przepustnicy), ale auto zaczęło mieć za niskie obroty i na gazie i na paliwie..
    Co do instalacji LPG nie mogę nawet nic zrobić, gdyż jest to instalacja Holenderska i nikt nie chce się tego dotykać - musiałem sam rozbierać - a o wgraniu nowej mapy nie ma co marzyć..

    Takie pytanie.. Jak powinno zachować się auto przy chodzeniu na paliwie, kiedy odłączę zasilanie od silnika krokowego przepustnicy ? I jakie wartości napięć powinny być na poszczególnych pinach na wtyczce o tegoś silniczka ?

    Pamiętam, że jak u kolegi mechanika rozkładaliśmy krokowy, żeby wyczyścić to po złożeniu był taki czas, że zaczęły falować obroty na benzynie (na gazie w ogóle nie chodził) w zakresie od 1200-2000.. Dojechałem do domu i problem sam z siebie znikł..

    Odłączałem już klemy, wymieniałem świece, przewody itp..
  • #6
    Uziel23
    Level 12  
    Mam coś podobnego w Cordobie 2,0 i u mnie jest to Przepływomierz!
    Spróbuj założyć jakiś inny jeśli będzie ok, to kupuj używany cena od 200 do 350
  • #7
    dominoq1
    Level 12  
    napisz jaka masz instalacje gazowa -sterowana komputerkiem?
  • #8
    crsevolution
    Level 16  
    Więc tak.. Instalacja gazowa to Koltek-Necam - fabryczna opla.. Elektronika w tej instalacji to minimum.. Na 99% jestem pewien, że to nie wina instalacji gazowej..
    Co do krokowego od przepustnicy to po odpaleniu auta dzisiaj sprawa wygląda dokładnie tak:
    -po odpaleniu obroty maszerują na ok. 1200, po kilku chwilach spadają do 1000.. - po odłączeniu krokowego auto gaśnie - czyli jest ok
    -po kilku kolejnych chwilach auto przełącza się na gaz i trzyma obroty - po odłączeniu krokowego auto gaśnie - czyli jest ok..
    - wraz ze wzrostem temperatury silnika obroty maleją
    - po uzyskaniu temperatury ok. 85 st silnik trzyma 500 obr/min, po przegazowaniu spadają do 300 i później rosną do ok. 500-600 i tak w kółko..

    Podejrzewam przepływomierz powietrza - bo nic innego już nie bierze udziału w sterowniu obrotami, jest jeszcze czujnik temperatury powietrza dolotowego ale on się nie psuje..
    Co do przepływomierza - nie za bardzo uśmiecha mi się wydawać 350 zł.. Jest jakiś sposób, żeby go naprawić/zregenerować ?
  • #9
    Uziel23
    Level 12  
    Niestety nie ma. Za bardzo się nie znam ale wiem z autopsji, iż pezpływomierz to bardzo delikatne urządzenie. Otóż w środku pracuje płytka, która w moim przypadku (po wystrzeleniu) troszkę się pogieła. Mechanik próbował to w jakiś sposób naprawić ale raczej się tego nie da. Płytka zrobiona jest z duraluminium i pod większym naciskiem może zwyczajnie pęknąć. z tego co mówił elektronik to do mojego Seat Cordoba 2,0 94 pasuje również z silnika 2,0 czy to z Vectry czy z Omegi-tylko z czujnikiem temperatury oczywiście
    pozdrawiam