logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Opel Astra '94 - biały nalot na elektrodzie akumulatora, co zrobić?

sesil 03 Kwi 2006 23:05 1479 6
  • #1 2490577
    sesil
    Poziom 16  
    Ocena: 22
    Jestem początkującym kierowcą i nie mam jeszcze dużego doświatczenia z samochodami.
    Ostatnio zaglądając pod maske swojej "fury" - Opel Astra '94 zauważyłem na jednej elektrodzie akumulatora coś jakby popiół. Domyślam się że to może byc utlenianie sie miedzi ale pewności nie mam.

I tu mam pytanie do doświatcznych kolegów co mam z tym zrobić?? czy moze nic nie robić??
  • Pomocny post
    #2 2490599
    Yaro126
    Poziom 20  
    Ocena: 43
    Witam!
    Musisz zdjąć klemy i dokładnie wyczyścić... Radziłbym Ci też podjechać do sklepu motoryzacyjnego i zapytać czy nie mają jakiegoś środka do smarowania klem (dawniej smarowało się klemy wazeliną)...
    Pozdrawiam!
  • #3 2490635
    sesil
    Poziom 16  
    Ok dziękuję.
  • Pomocny post
    #4 2490665
    wlods
    Poziom 13  
    Ocena: 4
    Ten "popiół" to po prostu siarczan ołowiu, produkt reakcji elektrolitu (kwas siarkowy) z ołowiem elektrody. Elektrolit nie powinien wydostawać się z wnętrza baterii, ale czasem odrobina... Powierzchnię akumulatora przetrzeć wilgotną szmatką z kurzu i ew. pozostałości elektrolitu, czopy biegunów oczyścić mechanicznie z osadów (dość delikatnie, aby nie zmniejszyć średnicy!) i zakonserwować czopy i powierzchnię baterii preparatem typu silikon lub wazelina techniczna (są też jakieś specjalne preparaty, ale chyba nie lepsze). Powodzenia.
  • #5 2491522
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • #6 2497692
    ponar
    Poziom 21  
    Ocena: 124
    Jak zdejmiesz klemę uważaj zakodujesz radio jak masz orginalne.
  • #7 2499505
    sesil
    Poziom 16  
    Dzięki wszystkim już zrobiłem jak "wlods" radził ;-)

Podsumowanie tematu