Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Odcięcie zapłonu - IBIZA "95r

romeo2 10 Apr 2006 18:10 2679 7
  • #1
    romeo2
    Level 11  
    Witam.

    Właśnie montuję alarm do samochodu (Seat Ibiza 1995 r 1.4 b+g). Ma on w sobie IMMO. I tu pojawia sie problem. Nie wiem pod co podpiąć to odcięcie. Mam taką rozpiskę w której jest opisane co i jak podłączyć tzn. kierunkiwskazy , +12 itp.
    Jest tam też opisane odcięcie zapłonu:
    ""Blokada silnika 10A : rozłączyć przewód czerwono/żłóty znajdujący się w czarnym 6-o polowym złączu konektorowym skrzynki bezpieczników. Ewentualnie rozłączyć przewód czarny znajdujący się w czerwonym 10-o polowym złączu konektorowym skrzynki bezpieczników.
    Blokada silnika 30A: rozłączyć przewód czerwono/czarny (2,5mm2) znajdujący się w czerwonym 10-o polowym złączu konektorowym skrzynki bezpieczników.""

    Wynika z tego że mam 3 możliwości. Ale nie wiem którą wybrać bo nie chciał bym na pałe rozcianć przewodów. Chciał bym wiedzieć co odcinam. Więc jeżeli ktoś mógł by mi opisać co rozłączają wyżej opisane przewody to był bym wdzięczny.
  • #2
    pkhenr
    Level 32  
    czerwono żółty to pompa . a czerw czarny to rozrusznik- nie jest najgorzej-tylko jak masz gaz to to pierwsze jest marne jeżęli nie chcesz daleko szukać to przetnij czarny w wiązce od stac. ACC(uwaga plus po stac podącz przed rozcięciem ) I ROZRUSZNIK J/W
  • #3
    romeo2
    Level 11  
    Dzięki za odpowiedź.
    Pompa przy gazie odpada bo nie zda egzaminu - można odpalić na gazie. Rozrusznik czy ja wiem??? Zawsze na pych też można odpalić. A wiesz może co to jest to trzecie rozwiązanie (""przewód czarny znajdujący się w czerwonym 10-o polowym złączu konektorowym skrzynki bezpieczników."")
    A może by tak cewkę odciąć??? Który to może być przewód??? Albo tak jak mówisz + po stacyjce za kablem idącym do alarmu. Co będzie lepsze??

    I jeszcze jedno do jakiego kabla powinienem podłączyć +12 po stacyjce?? W rozpisce pisze że powinien być czarny a ja przez nieuwagę rozciołem czarny z szarym lub zielinym paskiem na którym też pokazuje sie +12 po przekręceniu stacyjki. Jest jakaś różnica??
  • #4
    xwit
    Level 33  
    ACC musi być podłączone do takiego plusa który nie zanika przy rozruchu.A ten czarny to plus po zapłonie i to jest chyba w twoim przypadku najlepsze rozwiązanie.
  • #5
    romeo2
    Level 11  
    "" A ten czarny to plus po zapłonie i to jest chyba w twoim przypadku najlepsze rozwiązanie. ""

    Jeżeli wepnę się w czarny kabel to jakie będą objawwy odcięcia zapłony?? Nie będzie + po przekręcenui stacyjki?? Tzn kontrolki nie będą świecić?? I nie będzie prądu na cewce , pompie gazie i innych?? Dobrze rozumiem??
  • Helpful post
    #6
    xwit
    Level 33  
    Będziesz miał tak jakbyś wyłączył samochód kluczykiem.Dobrze myślisz.
  • #7
    romeo2
    Level 11  
    A gdzie najlepiej przeciąć ten kabel tak żeby miało to ręce i nogi?? Rozumiem że leci on od stacyjki ale gdzie - do skrzynki bezpieczników?? Jak w ocenie skuteczności wypada to rozwiązanie?? Słyszałem że np odcięcie cewki obchodzą ciągnąc na krótko kabel od świateł. A jak jest w tym przypadku>?? Da się to jakoś łatwo obejść??
  • #8
    aroonio
    Level 1  
    witam sam szukam opisu instalacji do Ibyzy z 94r jak mozesz to podeślij mi swoją instalacje pozdrawiam