Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT PALIO WEEKEND IMMOBILIZER SCHEMAT DIAGNOSTYKA

SOWICKI 12 Kwi 2006 19:39 11436 5
  • #1 12 Kwi 2006 19:39
    SOWICKI
    Poziom 2  

    Sprawa dotyczy Fiata Palio 1,6 .
    Pali jak chce (może wilgoć) jak nie ma ochoty to nie zapali – nawet jak nic nie robię to po czasie zapali.
    Rano 8:00 po przekręceniu kluczyka w stacyjce gaśnie immobilizer i wtryskiwacz poczym zapala się kontrolka wtryskiwacza , mogę nawet nie startować i tak nie odpali,
    godzina 12:00 nic nie robiąc bo mnie nie było, przekręcam kluczyk gaśnie wszystko i wtryskiwacz się na nowo nie zapala , samochodzik odpala .
    Jak już zapalił to zrobiłem taki numer i jestem w szoku:
    po zgaszeniu silnika odłączyłem przewody od stacyjki i w kostce 3-pinowej uruchomiłem auto jak złodziej; dwa piny zwarte na stale ( czyli podałem gdzieś prąd) a na chwile wzbudzenie do rozrusznika i uruchomiłem silnik;JAK TO MOŻLIWE.
    A gdzie immobilizer Fiat Cod II ,?
    Nic z tego nie rozumiem czy ktoś ma schemat instalacji elektrycznej fiata Sieny lub Palio Weekend ?
    Mam obawy czy auto nie zostało przygotowane do kradzieży ,przez jakiś serwisie lub przez poprzedniego właściciela.
    Jak diagnozować komputer ?
    I co szanowne zgromadzenie na to?????

    0 5
  • #2 12 Kwi 2006 20:54
    Pfemek
    Poziom 22  

    Schematy instalacji są na elektrodzie w dziale "download samochody". Jeżeli uruchomiłeś silnik w ten sposób to najprawdopodobnie masz usunięty wpis o immo z centralki wtrysku (o ile nie było kluczyka w stacyjce przy tej próbie z kablami). Fiata zdiagnozujesz examinerem w ASO bądź innym interfejsem diagnostycznym obsługującym tą markę. Proponował bym na początek odczytać błąd który powoduje zapalenie kontrolki wtrysku...

    Pozdrawiam...

    1
  • #3 12 Kwi 2006 21:03
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 13 Kwi 2006 09:35
    SOWICKI
    Poziom 2  

    Problem z immobilizer, jakiś jest .
    Odpinam cały układ immobilizera , który znajduje się za osłonami kolumny kierownicy - wiem ze to immobilizer bo do tego dochodzi przewodzik cewki od stacyjki (wykonany w oparciu o procesor motoroli) , więc odpinam wszystko , zasilanie i tą cewkę i auto jak juz zacznie palić to pali i nic mu nie przeszkadza i to jest dziwne .

    Co do diagnostyki fiata nic jeszcze nie wiem.
    Wiem jak zdiagnozować kody błędów w Nexi ( Opel ) zwieram piny i kody same mrugają .
    OBD II w Seacie kasowanie inspekcji olejowych ,bez podłączenia do komputera - to takie drobiazgi które były mi potrzebne w życiu.

    Fiata jeszcze nie znam jest tam złącze 3 piny i co dalej, jaki soft, jakie połączenie ,co to za standard ? potrzebne mi sa jakieś słowa kluczowe do zaczepienia, bo nie wiem czego szukać .

    Zajmuje się tym trochę z musu bo troszkę zraziłem się do serwisów (bez obrazy dla dobrych - nie znaczy autoryzowanych ), liczą ogromną kasę za nic a jeszcze płacisz niby za coś dobrego a dostajesz zwykły zamiennik.
    Nie mówiąc już ze z komputera samochodowego zrobili centrum zarobku - a wcale to auto inaczej nie działa bo ma komuter to jest dobra śpiewka dla ludzi nie mających styczności z elektroniką .
    Problem tego fiata dotyczy brata , ale on wł\asnie jest taki nie elektroniczny .J est mechanikiem samochodowym starej daty nie komputerowy .
    W serwisie zaprogramowali mu kluczyki ,na nowo i ma działać ,nawet nie podłączyli pod komuter żeby sprawdzić błędy -jeśli Fiat posiada i ma jakieś pobieranie kodów usterek. Serwis kasę zgarnoł a teraz zapłać jeszcze raz jak chcesz komputer podłączyć - - PARANOJA!!!!

    Dziękuję wszystkim za udział w rozmowie B.S.

    0
  • #5 29 Kwi 2006 17:56
    SOWICKI
    Poziom 2  

    Ma ktoś jeszcze jakieś wiadomości , z którymi moze sie podzielic w sprawie diagnostyki fiata czy uraziłem ostatnim opisem czyjąs godność .

    Sowicki

    0
  • #6 02 Maj 2006 22:18
    Mare61
    Poziom 10  

    Fiata nie zdjagnozujesz kodami blyskowymi niestety tylko przyzad typu Examiner. Co do Palio to wyglada mi to na rozkodowana centralke wtrysku skoro pali po odpieciu kodowej i anteny przy stacyjce.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Fiata nie zdjagnozujesz kodami blyskowymi niestety tylko przyzad typu Examiner. Co do Palio to wyglada mi to na rozkodowana centralke wtrysku skoro pali po odpieciu kodowej i anteny przy stacyjce.

    0