logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dlaczego funkcja waitms w Bascom AVR działa 10 razy wolniej na ATmega8?

marcin w 14 Kwi 2006 07:30 3576 10
REKLAMA
  • #1 2525925
    marcin w
    Poziom 22  
    Ocena: 81
    Witam.
    Mam procesor atmega 8. Napisałem prosty programik zapalający i gaszący diodę. Oto jego treść:

$regfile = "m8def.DAT"
    $crystal = 8000000
    Do
    Set Portd.4
    Waitms 500
    Reset Portd.4
    Waitms 500
    Loop

Jednak nie zgadzają mi się czasy. Czas świecenia diody jest ok 5 s, a nie jak w programie 0,5 s. Sprawdzałem ustawienia bascom, jest prawidłowo wszystko ustawione.

Co może być przyczyną tego ?? Proszę o pomoc, bo w dziedzinie Bascom jestem początkujący, kiedyś jedynie programowałem z poziomu asamblera uC 8051.
  • REKLAMA
  • #2 2525962
    jacobsek
    Poziom 22  
    Ocena: 24
    Sprawdzałeś fuse bity?
  • #3 2526001
    hunterhouse
    Poziom 26  
    Ocena: 3
    jacobsek napisał:
    Sprawdzałeś fuse bity?

dokładnie o to chodzi. Atmega8 standardowo jest ustawiona na wewnętrzny oscylator 1Mhz. jeśli chcesz żeby kożystał z zewnętrznego Kwarcu to musisz zmienić fusebity. ale uwaga wielu początkujących przypadkiem blokuje swoje atmegi wiec zanim coś będziesz robił to poczytaj note katalogową i opisy.
    dodam tylko że musisz ustawić pewne bity na 1111.
  • REKLAMA
  • #4 2529717
    Press
    Poziom 24  
    Ocena: 40
    ATmega8 ma tez wewnetrzny oscylator 8MHz. Tylko z Bascoma nie udalo mi sie go ustawic. Ale PonyProgiem mozna to zrobic bez problemu recznie modyfikujac CKSEL.
  • #5 2529729
    jacobsek
    Poziom 22  
    W bascomie tez bez problemu można ustawić wewnętrzny na 8Mhz,są tam odpowiednie fusy
  • #6 2529863
    hunterhouse
    Poziom 26  
    Press napisał:
    ATmega8 ma tez wewnetrzny oscylator 8MHz.