Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

funkcja waitms w Bascom AVR

marcin w 14 Kwi 2006 07:30 2979 10
  • #1 14 Kwi 2006 07:30
    marcin w
    Poziom 22  

Witam.
    Mam procesor atmega 8. Napisałem prosty programik zapalający i gaszący diodę. Oto jego treść:

$regfile = "m8def.DAT"
    $crystal = 8000000
    Do
    Set Portd.4
    Waitms 500
    Reset Portd.4
    Waitms 500
    Loop

Jednak nie zgadzają mi się czasy. Czas świecenia diody jest ok 5 s, a nie jak w programie 0,5 s. Sprawdzałem ustawienia bascom, jest prawidłowo wszystko ustawione.

Co może być przyczyną tego ?? Proszę o pomoc, bo w dziedzinie Bascom jestem początkujący, kiedyś jedynie programowałem z poziomu asamblera uC 8051.

0 10
  • #2 14 Kwi 2006 07:57
    jacobsek
    Poziom 22  

Sprawdzałeś fuse bity?

0
  • #3 14 Kwi 2006 08:23
    hunterhouse
    Poziom 26  

jacobsek napisał:
    Sprawdzałeś fuse bity?

dokładnie o to chodzi. Atmega8 standardowo jest ustawiona na wewnętrzny oscylator 1Mhz. jeśli chcesz żeby kożystał z zewnętrznego Kwarcu to musisz zmienić fusebity. ale uwaga wielu początkujących przypadkiem blokuje swoje atmegi wiec zanim coś będziesz robił to poczytaj note katalogową i opisy.
    dodam tylko że musisz ustawić pewne bity na 1111.

0
  • #4 15 Kwi 2006 08:15
    Press
    Poziom 22  

ATmega8 ma tez wewnetrzny oscylator 8MHz. Tylko z Bascoma nie udalo mi sie go ustawic. Ale PonyProgiem mozna to zrobic bez problemu recznie modyfikujac CKSEL.

0
  • #5 15 Kwi 2006 08:22
    jacobsek
    Poziom 22  

W bascomie tez bez problemu można ustawić wewnętrzny na 8Mhz,są tam odpowiednie fusy

0
  • #6 15 Kwi 2006 09:35
    hunterhouse
    Poziom 26  

Press napisał:
    ATmega8 ma tez wewnetrzny oscylator 8MHz.