Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio z cd - problem z trzaskami przy słuchaniu radia...

20 Kwi 2006 21:01 2186 7
  • Poziom 31  
    Najpierw opis instalacji - samochód Polonez :), kable do aku (Weber 55Ah) 6mm^2, bezpiecznik 15A, dalej prosty filtr, radio z cd (praktycznie takie same jak to), wzmacniacz na przód na TDA7375a, dodatkowo wzmacniacz do małego suba (tda1536q - możliwe, że pomyliłem symbol, w każdym razie chodzi o tego pracującego w klasie H :) ). Wszystkie urządzenia podłączone do masy w 1 punkcie i potem kablem do klemy ujemnej.

    Problem występuje z radiem, a właściwie 2 problemy:
    a.) słuchając radia słyszę zakłócenia (nazwałbym je trzaskami - niegłośne, aczkolwiek uciążliwe), nawet przy wyłączonym silniku; słychać także silnik od nawiewu bądź wycieraczek, przy odtwarzaniu z płyty brak takich zakłóceń - jak sobie z tym poradzić, gdzie szukać przyczyny ?
    b.) natomiast przy odtwarzaniu z płyty w głośnikach bardzo cicho słychać pracujący silnik napędu (zwłaszcza na dziurach :) ) - da się to zniwelować jakimś prostym filtrem na wyjściu ?

    Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi :)
  • Poziom 31  
    Fakt, problem podobny, tyle że u mnie jest specyficznie, gdyż trzaski są nawet przy zgaszonym silniku. Kable WN już zmieniałem (kilka kompletów) i zero zmian...
  • Poziom 38  
    Spróbuj zrobić tak:Odłącz akumulator od auta i podłącz bezpośrednio do sprzętu(z pominięciem instalacji auta) i zobacz jaki będzie efekt,jeżeli trzaski będą nadal to wiesz co-sprzęt grający :cry: Jeżeli będzie grało dobrze to przyczyna w instalacji auta,Przebicia ,przetarte przewody lub 50 innych przyczyn bardzo ale to bardzo trudnych do zlokalizowania przez internet :D
  • Poziom 31  
    Qbuś napisał:
    Spróbuj zrobić tak:Odłącz akumulator od auta i podłącz bezpośrednio do sprzętu(z pominięciem instalacji auta) i zobacz jaki będzie efekt,jeżeli trzaski będą nadal to wiesz co-sprzęt grający :cry: Jeżeli będzie grało dobrze to przyczyna w instalacji auta,Przebicia ,przetarte przewody lub 50 innych przyczyn bardzo ale to bardzo trudnych do zlokalizowania przez internet :D


    Więc tak, najpierw całość testowałem w domu pod zasilaczem ATX :) grało bez jakichkolwiek zniekształceń. Dziś rano podłączyłem pod sam akumulator i zakłóceń nie ma - czyli przyczyna będzie którąś z tych 50 innych :D
    (dodam jeszcze, że udało mi się pożyczyć na chwilę inne radio - JVC KD-G161 - problem z radiem ten sam)
  • Poziom 12  
    jeżeli masz zakłócenia na radiu przy włączonym silniku i przy zgaszonym też to przeglądnij na początku istalacje anteny radiowej, czy ma dobrą mase na karoserii, czy bat nie jest przyłamany w którymś miejscu (sam miałem taką usterkę). Jezeli to jest w porzadku trzeba szukac dalej. Aby sprawdzic czy dobrze masuje ekran anteny to wyciąg wtyczkę antenową i sprawdź na omomierzu jaki jest opór pomiędzy ekranem anteny a masą samochodu, masę samochodu możesz wziąsc np. ze śruby mocującej drzwi samochodu do karoserii lub jakiegoś innego. Im mniejszy opór tym lepiej. Należało by też sprawdzic czy środkowy przewód anteny nie jest gdzies uszkodzony po drodze i zmierzyć opór pomiędzy wtyczką antenową przy radiu a gniazdem bata.
    pozdrawiam
    Piotrek
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    broda2005 napisał:
    (...)

    Dzięki, to raczej będzie to (że też nie wpadłem na to :) ) - kabel antenowy jest gdzieś uszkodzony, gdyż nie ma przejścia między wtyczką do radia a wejściem na antenę na dachu - nawet jak dotknę ten kabel ręką to zakłócenia prawie całkowicie znikają. Wymienię cały kabel, posprawdzam ekran i dam znać czy zadziałało :)
    Jednego cały czas nie mogę się pozbyć - odgłos pracy silniczka nawiewu na wyższych obrotach. Mam założony prosty filtr na zasilanie, pomógł zupełnie zniwelować odgłos pracy tego silniczka na niższych obrotach i silniczka od wycieraczek. Da się jakoś "wyciszyć" ten silniczek ? (wymiana na nowy coś pomoże ? ten ma 12-13 lat)

    Dodano po 45 [minuty]:

    Alex2 napisał:
    Witam.
    Wydaje mi się, że koledzy dobrze mówią.
    Natomiast inna rzecz: jeśli dobrze rozumiem, to wszystkie "zera": połączyłeś razem? I do masy? To po co potem do ujemnej klemy innym kablem...
    Tu jest oficjalny poradnik elektrody o car audio, zaleca on trochę inaczej niż Ty, tzn. nie do karoserii, tylko od razu do klemy "minus":
    http://studio24.prv.pl/

    Tu coś jest o zakłóceniach silnika:
    /kablomania/podstawy/ podłączenie radia/ masa zasilania

    Pozdrawiam

    Nie, nie zrozumieliśmy się - przewody nazwijmy je "masowe" - od radia i 2 wzmacniaczy - są połączone w jednym miejscu - zwykła kostka, jak np. w lampach - potem z tej kostki grubszym kablem (6mm^2) do klemy ujemnej. Nie podłączałem niczego do karoserii :)