Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak odciąć zapłon i pompę paliwa ???

max0107 21 Kwi 2006 19:41 7883 17
  • #1 21 Kwi 2006 19:41
    max0107
    Poziom 11  

    No właśnie tak czytam to forum i muszę zadać pytanie- jak najlepiej zrobić to odcięcie zapłonu i pompy paliwa? Czy do tego celu używacie jakichś zakupionych urządzeń? widziałem właśnie różne takie cuda na allegro, czy zrobić to po prostu: dwa kabelki, jakiś wyłącznik, schować to konkretnie i po wszystkim ??? proszę o radę ???

    0 17
  • #2 21 Kwi 2006 19:57
    Trawik
    Poziom 23  

    jast na to wiele sposobów to wszystko zależy od wyobrażni instalatora ja osobiście montuje przekażnik zamiast samego włącznika pozdrawiam

    0
  • #3 21 Kwi 2006 20:55
    kzaw
    Poziom 27  

    Możesz zainstalować przekaźnik i połączycć go z jakimś włącznikiem lub kupić gotowy moduł np. multiblok(cena ok 25 zł).

    0
  • #4 12 Maj 2006 22:04
    max0107
    Poziom 11  

    Trawik napisał:
    jast na to wiele sposobów to wszystko zależy od wyobrażni instalatora ja osobiście montuje przekażnik zamiast samego włącznika pozdrawiam


    Czy możesz mi to wyłożyć jak podłączyć taki przekaźnik - który pinout do czego? Nie jestem profesjonalistą w tych sprawach a raczej poziom startowy więc stąd takie moje pytanie :)

    0
  • #6 18 Maj 2006 22:27
    max0107
    Poziom 11  

    fredol napisał:
    Masz tu prosty schemacik odcięcia pompy paliwowej. Nie rysowałem numerów wyprowadzeń przekaźnika (dotyczą przekaźników samochodowych)
    POZDRAWIAM


    Dzięki za schemacik - prawdę mówiąc to te numery bardzo by mi pomogły :) Możesz to dla mnie zrobić ???

    0
  • #7 19 Maj 2006 09:42
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    obwód obcięty puszczasz przez styki 30-87a,a modyfikując zamieszczony schemat cewką przekaznika sterowałbym przez ukryty wyłącznik masą a nie plusem[względy bezpieczeństwa],czyli na styk 85 masa przez wyłacznik,a styk 86 do styku 30[przekażnik zadziała dopiero przy próbie odpalenia],bo w wypadku zastosowania powyższego zamieszczonego schematu przy właczonym wyłaczniku przekażnik pracuje non stop obciążając niepotrzebnie instalację i siebie.

    0
  • #9 20 Maj 2006 14:11
    max0107
    Poziom 11  

    norbert.s. napisał:
    obwód obcięty puszczasz przez styki 30-87a,a modyfikując zamieszczony schemat cewką przekaznika sterowałbym przez ukryty wyłącznik masą a nie plusem[względy bezpieczeństwa],czyli na styk 85 masa przez wyłacznik,a styk 86 do styku 30[przekażnik zadziała dopiero przy próbie odpalenia],bo w wypadku zastosowania powyższego zamieszczonego schematu przy właczonym wyłaczniku przekażnik pracuje non stop obciążając niepotrzebnie instalację i siebie.


    OK Norbert
    Podaj mi jeszcze raz pokolei co gdzie wpiąć, gdzie wpiąć odcinany obwód, jakie kable od pompy itp ???

    0
  • #10 20 Maj 2006 17:11
    homer00
    Poziom 14  

    A jaki przekaznik zastosowac i jakie kable i skad podpic zasilanie bo jak ja cos takiego zrobilem to w hwili odpalania , gdy rozrusznik krecil to przekaznik sie odpinal i lipa byla , a zasilany byl prosto z akumulatora. co zrobic zeby dzialalo?

    0
  • #11 22 Maj 2006 09:21
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    kupujesz 30/40 amperowy przekaznik blokady zapłonu na podstawce i jakiś solidniejszy wyłaczniczek,przecinasz obojętnie jaki sobie wymyslisz obwód i odcinek od strony stacyjki[ten z podawanym napięciem] łaczysz do styku 30 a drugą stronę do styku 87a,jeden ze styków ukrytego przełącznika łączysz do masy a drugi do styku 85,styk 86 łaczysz ze stykiem 30,jeżeli ukryty wyłacznik będzie w pozycji przewodzącej do styk 85 cewki bedzie miał masę w w momencie próby rozruchu na styk 86 ze styku 30 dostanie się plus i cewka przekażnika zadziała rozwierająć obwód,to wszystko.

    0
  • #12 22 Maj 2006 10:15
    mczapski
    Poziom 38  

    Jak wynika zdyskusji człowiek nie ma pojęcia o technice i samochodzie a więc nalęży mu wyłożyć na łopacie. A doradcy nawet nie spytali jakiż to whikuł będzie podlegał modyfikacjom. a w tym przypadku dla uzyskania jakiegokolwiek efektu konieczne będzie podanie szczegułów. proponuję zatem uściślenie tematu.

    1
  • #13 22 Maj 2006 10:20
    homer00
    Poziom 14  

    a co to za roznica jakie auto?
    Przeciez przekaznikiem mozna odciac wszystko, czy to pompe w silniku wysokopreznym, czy to cewke w benzyniaku, chodzi tylko tyle zeby w chwili zapalania , gdy rozrusznik pobiera duzo pradu owy przekaznik sie nie rozłaczal

    0
  • #16 22 Maj 2006 13:17
    mczapski
    Poziom 38  

    mczapski napisał:
    Jak wynika zdyskusji człowiek nie ma pojęcia o technice i samochodzie a więc nalęży mu wyłożyć na łopacie. A doradcy nawet nie spytali jakiż to whikuł będzie podlegał modyfikacjom. a w tym przypadku dla uzyskania jakiegokolwiek efektu konieczne będzie podanie szczegułów. proponuję zatem uściślenie tematu.

    Owszem nie ma znaczenia jeżeli człowiek dużo wie o tym co ma robić. Tym czasem odnoszę wrażenie,że w ty przypadku nalezałoby opisać gdzie szukać miejsc do działania, wskazać elementy, opisać przewody, wskazać objawy. A to jest możliwe kiedy mówimy o tym samym, czyli znamy pojazd. Ale może się mylę.

    0
  • #17 22 Maj 2006 14:00
    homer00
    Poziom 14  

    Jeli o to chodzi to pewnie jak najbardziej jestem za. Ja sie tylko wtracilem bo tez nad czyms takim myslalem tylko nie wiedzialem jak ale teraz wiem a kabie u mnie w pojezdzie to sam znajde takze oki.
    Ale jak najbardziej popieram

    0
  • #18 22 Maj 2006 16:06
    max0107
    Poziom 11  

    norbert.s. napisał:
    jaki by to nie był samochód i obwód to zasada użycia i działania przekaznika blokady jest taka sama,więc "doradcy" nie muszą o to pytać,ale faktycznie max0107 nie napisał jaki to traktor,więc chyba poszuka przewodów sam.

    Faktycznie nie podałem jakie to auto - a jest to Audi B4 benzyna. Dzięki za wszystkie wypowiedzi. Z odnalezieniem przewodów od pompy paliwa nie mam problemów więc o to nie pytałem. Chodziło mi właśnie o ten przekaźnik. Dzięki :)

    0