Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak odciąć zapłon i pompę paliwa ???

21 Kwi 2006 19:41 8099 17
  • Poziom 11  
    No właśnie tak czytam to forum i muszę zadać pytanie- jak najlepiej zrobić to odcięcie zapłonu i pompy paliwa? Czy do tego celu używacie jakichś zakupionych urządzeń? widziałem właśnie różne takie cuda na allegro, czy zrobić to po prostu: dwa kabelki, jakiś wyłącznik, schować to konkretnie i po wszystkim ??? proszę o radę ???
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    jast na to wiele sposobów to wszystko zależy od wyobrażni instalatora ja osobiście montuje przekażnik zamiast samego włącznika pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Możesz zainstalować przekaźnik i połączycć go z jakimś włącznikiem lub kupić gotowy moduł np. multiblok(cena ok 25 zł).
  • Poziom 11  
    Trawik napisał:
    jast na to wiele sposobów to wszystko zależy od wyobrażni instalatora ja osobiście montuje przekażnik zamiast samego włącznika pozdrawiam


    Czy możesz mi to wyłożyć jak podłączyć taki przekaźnik - który pinout do czego? Nie jestem profesjonalistą w tych sprawach a raczej poziom startowy więc stąd takie moje pytanie :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    fredol napisał:
    Masz tu prosty schemacik odcięcia pompy paliwowej. Nie rysowałem numerów wyprowadzeń przekaźnika (dotyczą przekaźników samochodowych)
    POZDRAWIAM


    Dzięki za schemacik - prawdę mówiąc to te numery bardzo by mi pomogły :) Możesz to dla mnie zrobić ???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    norbert.s. napisał:
    obwód obcięty puszczasz przez styki 30-87a,a modyfikując zamieszczony schemat cewką przekaznika sterowałbym przez ukryty wyłącznik masą a nie plusem[względy bezpieczeństwa],czyli na styk 85 masa przez wyłacznik,a styk 86 do styku 30[przekażnik zadziała dopiero przy próbie odpalenia],bo w wypadku zastosowania powyższego zamieszczonego schematu przy właczonym wyłaczniku przekażnik pracuje non stop obciążając niepotrzebnie instalację i siebie.


    OK Norbert
    Podaj mi jeszcze raz pokolei co gdzie wpiąć, gdzie wpiąć odcinany obwód, jakie kable od pompy itp ???
  • Poziom 14  
    A jaki przekaznik zastosowac i jakie kable i skad podpic zasilanie bo jak ja cos takiego zrobilem to w hwili odpalania , gdy rozrusznik krecil to przekaznik sie odpinal i lipa byla , a zasilany byl prosto z akumulatora. co zrobic zeby dzialalo?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Jak wynika zdyskusji człowiek nie ma pojęcia o technice i samochodzie a więc nalęży mu wyłożyć na łopacie. A doradcy nawet nie spytali jakiż to whikuł będzie podlegał modyfikacjom. a w tym przypadku dla uzyskania jakiegokolwiek efektu konieczne będzie podanie szczegułów. proponuję zatem uściślenie tematu.
  • Poziom 14  
    a co to za roznica jakie auto?
    Przeciez przekaznikiem mozna odciac wszystko, czy to pompe w silniku wysokopreznym, czy to cewke w benzyniaku, chodzi tylko tyle zeby w chwili zapalania , gdy rozrusznik pobiera duzo pradu owy przekaznik sie nie rozłaczal
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    mczapski napisał:
    Jak wynika zdyskusji człowiek nie ma pojęcia o technice i samochodzie a więc nalęży mu wyłożyć na łopacie. A doradcy nawet nie spytali jakiż to whikuł będzie podlegał modyfikacjom. a w tym przypadku dla uzyskania jakiegokolwiek efektu konieczne będzie podanie szczegułów. proponuję zatem uściślenie tematu.

    Owszem nie ma znaczenia jeżeli człowiek dużo wie o tym co ma robić. Tym czasem odnoszę wrażenie,że w ty przypadku nalezałoby opisać gdzie szukać miejsc do działania, wskazać elementy, opisać przewody, wskazać objawy. A to jest możliwe kiedy mówimy o tym samym, czyli znamy pojazd. Ale może się mylę.
  • Poziom 14  
    Jeli o to chodzi to pewnie jak najbardziej jestem za. Ja sie tylko wtracilem bo tez nad czyms takim myslalem tylko nie wiedzialem jak ale teraz wiem a kabie u mnie w pojezdzie to sam znajde takze oki.
    Ale jak najbardziej popieram
  • Poziom 11  
    norbert.s. napisał:
    jaki by to nie był samochód i obwód to zasada użycia i działania przekaznika blokady jest taka sama,więc "doradcy" nie muszą o to pytać,ale faktycznie max0107 nie napisał jaki to traktor,więc chyba poszuka przewodów sam.

    Faktycznie nie podałem jakie to auto - a jest to Audi B4 benzyna. Dzięki za wszystkie wypowiedzi. Z odnalezieniem przewodów od pompy paliwa nie mam problemów więc o to nie pytałem. Chodziło mi właśnie o ten przekaźnik. Dzięki :)