Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar PWA1000- problem ze spadającym paskiem napędowym

Karolcia21 22 Kwi 2006 13:46 3526 13
  • #1 22 Kwi 2006 13:46
    Karolcia21
    Poziom 2  

    witam ;] jestem nieszcześliwą posiadaczką pralki polar pwa 1000 i poszukuje symbolu pasa napędowego ponieważ wezwałam pana od naprawy który wymienił pasek ale całkowicie niepasujący <zaraz się zerwał> i teraz nie wiem jaki mam dokupić bo już chyba 3 razy wymieniałam i za każdym razem nie pasował.prosze o pomoc !!! pilne !!!

    0 13
  • #2 22 Kwi 2006 14:12
    eeban
    Specjalista AGD

    trzeba ustalić dlaczego się zrywa:?::?::?:a nie wymieniać bez końca

    0
  • #3 22 Kwi 2006 14:34
    Karolcia21
    Poziom 2  

    zrywa się bo to nie taki jak ten pierwszy który zerwał się ze starości inne po prostu ni epasują musi być odpowiedni typ

    0
  • #4 22 Kwi 2006 16:06
    112828
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 22 Kwi 2006 21:09
    azu
    Poziom 17  

    Przyczyny mogą być dwie:
    1. Wyrobienie koła pasowego w efekcie czego następuje tzw. bicie koła - w tym przypadku oczywiście jego wymiana.
    2. Luźny pasek, w związku z czym należałoby go wyregulować silnikiem, czyli naciągnąć.

    0
  • #6 22 Kwi 2006 21:24
    112828
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 22 Kwi 2006 22:02
    eeban
    Specjalista AGD

    Może być jeszcze peknięta piasta kosza piorącego?

    0
  • #8 23 Kwi 2006 00:01
    azu
    Poziom 17  

    Bleble napisał:
    azu napisał:
    Przyczyny mogą być dwie:
    1. Wyrobienie koła pasowego w efekcie czego następuje tzw. bicie koła - w tym przypadku oczywiście jego wymiana.
    2. Luźny pasek, w związku z czym należałoby go wyregulować silnikiem, czyli naciągnąć.

    W tej pralce nie ma naciągu paska


    Czego się nie robi, już nie raz przerabiałem "francuzy", że takowe cosik już mają, nie jest to skomplikowane...

    0
  • #9 23 Kwi 2006 08:02
    jmk
    Poziom 28  

    A nie wpadło Wam do głowy że to może być wywołane luźną śruba mocującą silnik -patrząc od koła pasowego , byłaby to śruba w głębi pod zbiornikiem- znam taki przypadek- przy wolnych to nie prxzeszkadzało ale przy wirowaniu żrzut był bankowy.
    Pozostajke jeszcze dokręcenie koła- tez zrzuci pasek.

    0
  • #10 23 Kwi 2006 09:25
    PS 663S BIO
    Poziom 31  

    jmk napisał:
    A nie wpadło Wam do głowy że to może być wywołane luźną śruba mocującą silnik -patrząc od koła pasowego , byłaby to śruba w głębi pod zbiornikiem- znam taki przypadek- przy wolnych to nie prxzeszkadzało ale przy wirowaniu żrzut był bankowy.
    Pozostajke jeszcze dokręcenie koła- tez zrzuci pasek.


    Smiem wątpić. Ta pralka to konstrukcja Brandt'a, to znaczy blaszane koła, pompki bezpośrednio do zbiornika, patentowe amortyzatory itp. itp.

    Po krótce:
    koło jest krzywe albo urwana piasta. Czyli pralka nadaje się na złom :!: Od początku się nadawała, to jest największa wpadka techniczna ostatnich lat :|

    0
  • #11 23 Kwi 2006 15:16
    azu
    Poziom 17  

    PS 663S BIO napisał:
    Smiem wątpić. Ta pralka to konstrukcja Brandt'a, to znaczy blaszane koła, pompki bezpośrednio do zbiornika, patentowe amortyzatowy itp. itp.


    Jak mi się trafi jakaś na warsztat, to zrobię Wam fotki i pokaże co i jak.

    0
  • #12 24 Kwi 2006 18:43
    Parol
    Poziom 17  

    Najpierw należy obejrzeć bęben od środka.Jeżeli nitowanie półosi bębna jest uszkodzone to zrobić to co koledzy radzili -wyrzucić pralkę.
    Jeżeli jest krzywe koło pasowe lub połączenie kolo pasowe-bęben ma luzy
    to dalej nie ma co naprawiać.
    Jeżeli nie jest krzywe koło pasowe,to można jeszcze podregulować silnik.Silnik z całym mocowanie można wysunąć w kierunku bocznej blachy.
    Silnik jest mocowany na cztery małe śrubki do których potrzebny jest śrubokręt torx 15 lub 20.Śruby te znajdują się nad silnikiem.Po odkręceniu silnik wysuwamy na zewnątrz w granicach 2-3 mm.Następnie zakładamy pasek.Kręcimy bębnem i patrzymy jak pasek układa się na dużym kole pasowym.Jeżeli będzie układał się po środku koła pasowego to dokręcamy śruby i puszczamy na wirowanie .Jeżeli po wirowaniu nie będzie spadał to kończymy regulację.Pasek może też spadać jeżeli się wyciągnął.Pasek musi być czarny.Są jeszcze elastyczne paski żółte-te do tej pralki się nie nadają.Do tej wersji był montowany pasek 1161 J5.

    0
  • #13 24 Kwi 2006 22:15
    eeban
    Specjalista AGD

    piasty są dostępne w elmark-łódź

    0
  • #14 28 Kwi 2006 15:32
    Karolcia21
    Poziom 2  

    dziekuję za rady i zobacze co da się z tym zrobić sprawdze wszystko po kolei ;]]

    0