logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Identyfikacja czujnika obrotów w skuterze - jeden przewód, blaszka, magnes

techrys 29 Kwi 2006 20:04 11259 6
REKLAMA
  • #1 2574719
    techrys
    Poziom 28  
    Ocena: 59
    Nie jestem specem od elektryki "pojazdowej", więc mam pytanie co to jest, co znajduje się na zdjęciach nad wentylatorem. To coś posiada jeden przewód (drugi to pewnie masa skuta). Na kole znajduje się jeszcze jakaś blaszka (chyba magnes), ale ta duża czarna kostka raczej nie wygląda na czujnik halla...
    Identyfikacja czujnika obrotów w skuterze - jeden przewód, blaszka, magnes Identyfikacja czujnika obrotów w skuterze - jeden przewód, blaszka, magnes
  • REKLAMA
  • #2 2574887
    smyk01
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    ta czarna kostka razem z tą blaszką na magneto odgrywa rolę przerywacza (takiego co jest np w motorynce :)...... tzn. daje w odpowiednim momencie iskrę...
    pozdro...
  • REKLAMA
  • #3 2574938
    oloolo
    Poziom 24  
    Ocena: 57
    Potwierdzam , Standartowe rozwiązanie w moto , takze japońskich dużych ścigaczy np. Kawasaki GPZ500, ZZR600 i wielu innych
    To nie jest czujnik obrotów
  • REKLAMA
  • #4 2574960
    techrys
    Poziom 28  
    A dokładniej co to jest i jak to działa (tzn. wiem jak działa przerywacz, ale jak działa to cudo)? I tam jest magneto a nie alternator?(to 4suw)
  • #5 2575181
    oloolo
    Poziom 24  
    Nieszkodzi że czterosuw , te moto co wspomniałem to też czterosuwy i też mają magneta.
    Ten czujnik ma w sobie magnes , powinien przyciągać metal (przyłóż srubokręt) a blaszka na wentylatorze czy na magnecie kręcąć sie i przechodząć minimalnie od czujnika powoduje w nim impuls który jest przekazywany na cewke a potem na swiece i przeskakuje iskra.