Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik krokowy przy Oplu 1.4

30 Kwi 2006 17:59 1613 17
  • Poziom 10  
    Po zapaleniu silnika, caly czas chodzi na wysokich obrotach, byłem z nim u mechanika i powiedział że to wina silniczka krokowego. Jak można go naprawić :?: Jeżeli ma to jakieś znaczenie to silnik to 1.4 C14NZ
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    nie koniecznie musi to buć wina silniczka
    silniczek jakotaki jest nienaprawialny
    proponuje ci sprawdzić czy węże podciśnieniowe są całe i na miejscu i często się zdarza że uszkodzona jest uszczelka pod korpusem przepustnicy podciąga lewe powietrze i z tąd wysokie obroty.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Spróbuj rozgrzać auto i potem odłączyć akumulator na 1 minute i po tym sprawdż może będzie ok. Sprawdź na kody migawkowe może coś Ci wystuka. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Witaj!
    Ja mam opelka z silnikiem podobnej konstrukcji tyle tylko, że 1.8.
    Na twoim miejscu nie próbhowałbym naprawia tego silniczka-mój znajomy mechanik rozebrał taki, wyczyścił, złożył i ...
    poszedł do sklepu i kupił nowy.

    Jeśli masz możliwoś zrobienia fotki wymontowanego silniczka to zrób i mi ją podeśli. Ja mam dwa. Możemy się dogadac. U mnie był troche inny problem - i też "mądra głowa" wymóżdżyła, że to wina silniczka(dlatego mam dwa), a się okazało, że to wina brudnych przewodów podciśnienia.
    Podro
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    sprawdz czujnik temperatury
  • Poziom 10  
    Silnik zaczal przerywac i ma jeszcze wyzsze obroty.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    czujnik wody oporność
    napięcie zasilania: 5 V
    opór: 2.500 - 3.500 omów / 20 °C
    opór: 300 - 350 omów / 90 °C
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Jak ktoś potrzebuje fachowych informacji na temat opla to proponuje : ktk.pl/forum/ tam napewno cos znajdziesz
  • Poziom 14  
    wykrec silniczek krokowy spsikaj WD-40 i czasami to pomaga
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    żadnego WD-40. W fordzie Ka 1,3 endura czysciłem rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym - pomogło.
  • Poziom 11  
    elektrit napisał:
    czyli zdrowiutko.
    Dostań się do sterownika silnika ( za nakładką słupka drzwi prawych),zapal silnik,i stukaj trzonkiem śrubokręta w sterownik.Nasłuchuj zman rytmu pracy silnika.


    Panie Elektrit.Mój znajomy mechanik miał taką metodę naprawy sterowników Multec.Niezależnie od usterki podkładał drewniane kliny
    pod płytę Multeca.Sprawdzał w ten sposób czy wszystko wróci do normy
    niezależnie od przyczyny.Są to metody bardzo prymitywne biorąc pod uwagę,że jest to druk wielowarstwowy.Gratuluję dobrego samopoczucia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    czy można wiedzieć w którym??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    wielkie dzięki! potrenuję na jakimś padniętym.


    a do czego ten patyk???
  • Poziom 12  
    Jak wykręcisz silniczek i załączysz tryb diagnostyczny w złączu samochodu (zwarte styki A i B) to po załączeniu zapłonu sterownik wykona pełny ruch trzpieniem krokowca - więc zobaczysz czy żyje:). Pozdrawiam!