Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy można sprawdzić szczelność układu chłodniczego w lodówce

11 Maj 2006 15:28 13338 10
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
    Posiadam chlodziarko-zamrażarkę Whirpool ART 464. Kupiłem ją w listopadzie 2002 roku. W ubiegłym roku we wrzesniu została w niej wymieniona sprężarka na nową. Ponieważ agregaty tego urzadzenia mają 7 lat gwarancji nie płaciłem za sprężarkę tylko za naprawę 300 zł . Jakiś miesiąc temu znowu zaczęły się kłopoty.Na tylnej ściance chłodziarki pojawił się szron a temp. w niej wynosiła około 10 st. i sprężarka chodziła na okrągło. Serwis zaproponował mi ponowne napełnienie układu chłodzącego ( koszt 300 zł.)Poprosiłem aby sprawdził czy układ chłodniczy jest szczelny ponieważ nie chce płacić za coś co nie daje gwarancji że sprzęt będzie sprawny.Usłyszałem że jest to niemożliwe i że za jakiś czas układ może znowu się "przytkać". Dzwoniłem kilka razy do serwisu Whirpoola w Warszawie obiecują że oddzwonią i na tym się kończy. Człowiek który zajmuje się takimi sprawami mówi że jest bardzo prawdopodobne że układ jest nieszczelny i że bardzo możliwe jest że sprężarka zepsuła się z tego powodu.Na marginesie powiem że za napełnienie zawołał 70zł!
    Nie chcę jednak na razie tego robic dopóki nie określi się Whirpool. Bardzo proszę o radę w tej sprawie
  • AdexAdex
  • Specjalista AGD
    70 mało.
    Proponuję wysłać pismo do whirlpoola i opisać to co tutaj.
  • AdexAdex
  • Poziom 22  
    Najprawdopodobniej przyczyna tkwi w układzie chłodzącym który się rozszczelnił i powoli schodzi z niego czynnik chłodniczy. Jeśli jest ta "dziura" gdzieś wewnątrz obudowy to naprawa jest bardzo trudna lub wręcz niemożliwa do wykonania.
    Serwis autoryzowany powinien posiadać np elektroniczny wskażnik wycieku czynnika. Przy pewnej wprawie można nim dosyć dokładnie wskazać obszar nieszczelności lub wręcz zlokalizować jej miejsce.
    pozdr. Andrzej
  • Poziom 10  
    Witam ponownie
    dziękuję za zainteresowanie i szybkie odpowiedzi.
    mogę dodać , że trudno mi sie rozmawia z Serwisem a właściwie z jego właścicielem. Nie chcę też oceniać jego fachowości moge dodać że po wymianie sprężarki na moją sugestię żeby sprawdzić czy sprzęt działa obruszył się mocno i stwierdził , że wie co robi itd. . Okazało się że za kilka dni musiał znowu przyjeżdżać bo lodówka nie działała.Niestety nie zażądałem żadnego potwierdzenia naprawy a chyba powinienem mimo tego , że za tą drugą naprawę nie płaciłem. W ogóle wygląda na to że serwis chce wyciągnąć jak najwięcej pieniędzy z mojej kieszeni. Kiedy ostatnio zgłosiłem usterkę zapytałem czy lodówkę wyłączyć , odpowiedź była nie. Serwisant przyjechał i stwierdził że jest zaszroniona chłodziarka co dokładnie opisałem przez telefon. Nie przeszkodziło mu to skasować 45 zł. za dojazd mimo tego ,że zawsze zbierają kilka zleceń z terenu do którego jadą.Kiedy żona powiedziała( nie było mnie w domu) żeby w takim razie naprawił sprzęt serwisant powiedział że nie może naprawić lodówki bo musi być rozmrożona. Ja rozumiem że ludze żyją z takich usług i to jest ich źródło utrzymania ale chyba są jakieś granice przyzwoitości.Może ktoś miał podobne doświadczenia proszę o opinie nie wiem może to ja nie mam racji ale nie stać mnie na wywalenie co kilka miesięcy 300zł.
    pozdrawiam gorąco
  • Poziom 28  
    Nie baw się z nimi- ten wynalazek to jest szrot i dziwię sie dlaczego zapłaciłeś 300zł-powinni od razu to zabrać i wysłac do składnicy złomu.
    Znajoma miała 2-spr Wihrpoola i po 6 latach!!!! okazało się że jest nieszczela- przyjechał gość z serwisu i mają jej wymienić na nową a nie jakieś napełnianie- tak dojedziesz do końca gwarancji i sam ja będziesz złomował.
    Zadnego napełniania nieszczelnej lodówki a opisane cudowne wynalazki do lokalizacji dziury to można między bajki włożyć - w chł-zamtaż.tak jak one sa zaizolowane to można znależć dziurę przez przypadek- one są trak robione przez wszystkich aby sprzedać, więć muszą być tanie- a gra idzie o to aby dojechać do końca gwarancji a potem to niech sobie klient łeb urywa i maja go z głowy.
    ŻĄDAJ WYMIANY - a nie żadne naprwy , napełnienia etc.!!!
  • Specjalista AGD
    bu haaha wymiany?
    czego lodówki?
    kolego poczytaj sobie warunki gwarancji
    jesli neszczelnosć wynikła by w przeciągu roku to i owszem ale musiała by być w tym czasie z 2 razy napełniana

    nie ma gwarancji 7 letniej na cały sprzęt tylko na spreżarkę
    ale gwarancja ta nie obejmuje czynności serwisowych za które płaci klient !!!!!!!!!!!!
    wszystko na ten temat

    co wy ludzie chcecie mieć sprzęt na 20 lat?
    buhaha nie te czasy
  • Poziom 13  
    Witam.
    Generalnie to ta lodóweczka nadaje się na tory!
    Ale.
    Możesz znaleźć magika który ma dużo wolnego czasu wytnie dochładzanie , a jak to nie pomoże dołoży górny parownik gdzie najczęściej ucieka czynnik.
    Tylko trzeba sobie zadać pytanie o opłacalności tego biznesu.
    Wieczne napełnianie jej mija się z celem.
    Sam musisz skalkulować co Ci się opłaca.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Jeszcze raz powtarzam że układ chłodniczy jest na 7-letniej gwarancji i tego nie kwestionuje ani serwis ani Whirpool. Wiem że za robociznę muszę zapłacić . Chodzi mi o to że nie chcę ładować pieniędzy w dziurawą lodówkę. Co mi da napełnienie za 300zł. skoro problem powróci a moje pytanie jak sprawdzić czy układ jest szczelnyczy nie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Witam.
    Dla pewności zadzwoniłem do kolegi z autoryzowanego serwisu.
    I oto co następuje.
    Musisz po raz kolejny wezwać ten sam serwis który już naprawiał tą lodówkę i trzeba ją napełnić.
    Niestety trzeba za nią zapłacić.
    Po tym jak się powtórzy ten sam problem że ucieka czynnik , wzywasz ich po raz kolejny i wtedy monter powinien napisać protokół i na jego podstawie jest wymiana sprzętu.
    A i jak już" eeban" pisał , wyślij do nich pismo z opisem całego zdarzenia.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich ponownie
    ponieważ sprawa z moja lodówką została zakończona myślę , że jestem winny informację wszystkim którzy zechcieli odpowiedzieć na moje pytanie.Otóż napisałem oficjalne pismo do serwisu i odpowiedź była taka o jakiej pisał Robson , czyli konieczne jest odpłatne napełnienie układu. Zamówiłem serwis na drugi dzień po wizycie serwisu lodówka przestała chłodzić. Nastepny lelefon do serwisu i już nawet bez ich wizyty serwis wystawił protokół na wymianę sprzętu. I tak po kilku miesiącach mam nową lodówkę jednak naprawy kosztowały mnie około 600 zł. Ale i tak jestem zadowolony z zakończenia całej sprawy . Jeszcze raz dziekuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    Cytat:
    jednak naprawy kosztowały mnie około 600 zł.

    no widac z tego ze jednak firma Whirlpool dba o swoje serwisy.(i bardzo dobrze)
    PS
    a tak swoja droga to wyobrazcie sobie co by zrobil kolega gdyby po tych naprawach odmowiono mu jednak wymiany sprzetu.