Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A, 1,6i / nie odpala - POTRZEBNY SCHEMAT EL.

Zenek_99 19 Maj 2006 10:44 11589 10
  • #1 19 Maj 2006 10:44
    Zenek_99
    Poziom 10  

    Proszę wszystkich o pomoc, by się upewnić co mam wymienić potrzebuję
    schematu układu zapłonowego Vectry A 92r. lub przynajmniej samego
    układu zapłonowego.
    Bardzo dziękuję za pomoc.

  • #2 19 Maj 2006 23:22
    cezar
    Poziom 11  

    a akume odlaczales? czesto pomaga!

  • #3 20 Maj 2006 02:25
    Zenek_99
    Poziom 10  

    Nie, ale dzięki. Spróbuję.
    Ale jest pewne, że to aparat zapłonowy.
    Wersja aparatu zapłonowego Delco z modułem w środku
    najczęściej pada. To jest dziadostwo. Kto montuje moduł
    (układ elektroniczny) wzmacniacza sygnału wzbudzającego
    iskrę w uzwojeniu pierwotnym cewki wysokiego napięcia
    na radiatorze połączonym z obudową silnika?
    Sam moduł się grzeje i ma jeszcze dodatkowe ciepło
    z silnika. Kto to konstruował. K... to chyba jakiś debil.
    A ja cierpię, bo modułu nie znalazłem, a szukałem na wielu
    szrotach i w hurtowniach.
    Boskie auto już chciałem go podlać i spalić, tak się wkur...
    Dzięki.

  • #4 20 Maj 2006 14:17
    Zenek_99
    Poziom 10  

    No schemat na razie jest nie potrzebny, zrobiłem to gówno.
    Jak ktoś chce dokładne opisy niech zajrzy na temat - Vectra A 1,6i gaśnie po jakimś czasie.
    Odłączenie akumulatora ma znaczenie dla różnych spraw związanych z alarmami, immobilaizerami i kasowaniem pamięci, ale tu nie ma znaczenia. Nie był to także problem z komputerem.
    Pozdrawiam.

  • #5 20 Maj 2006 14:20
    Usunięty
  • #6 20 Maj 2006 20:54
    cezar
    Poziom 11  

    elektrit napisal:
    Za takie super hiper amatorskie i przerażające w swoim laicyźmie porady bedę od dziś banował.
    To forum zacznie nabierać fachowości,a nie będzie wylewalnią wszelkich przypuszczeń usłyszanych gdzie bądź.
    Panie superprofesjonalisto. Slyszal Pan kiedys, ze pamiec ECU kasuje sie w oplu poprzez odlaczenie akumulatora? Nie jest to zaslyszane "gdzie badz" lecz wielokrotnie sprawdzone. Pozdrawiam.

  • #7 20 Maj 2006 20:57
    Usunięty
  • #8 29 Sie 2006 22:52
    xxarekxx
    Poziom 9  

    Mam podobny problem z vectra co Zenek_99

    Umnie urwała hmm właściwie przepaliła sie jedna z nużek kondensatora znajdującego sie pod kopułką rozdzielacza zapłonu....

    Gożej że zobaczyłem to jak sam zaczołem grzebac :( a wczesniej pojechałem do "profesjonalnego warszatu" gdzie najpierw:

    naprawiono mi dobry rozrusznik za : 200 zł
    potem wymieniono kopułke i moduł za: 400zł
    kiedy chciano zmienic mi aparat zapłonowy za: 800zł

    postanowiłem udać się w kilka miejsc poszukując pomocy w zaskarzeniu servisu :-) udało mi sie i czekam na sprawe ;-)

    Tylko że mój budrzet domowy jest nadszarpniety a Auta potrzebuje do pracy postanowiłem sam sprubowac naprawy przydał by mi sie schemat elektryczny do konretnie Opel vectra A 1.6 kat.

    Oprucz tego nie moge nigdzie dostać tego nieszczesnego kondensatora :( w oplu poinformowano mnie ze nie wystepuje jako czesc zamienna... jesli ktos może mi pomuc niech odpowie na pytania które mnie dręczą :

    czy ten kondensator można zastąpic jakims innym, gdzie mozna poszukac takiego elemetu lub wiedzy o nim (parametrów)

    czy on koniecznie musi byc zamotowany pod kopułka czy można go zamątować nazewnątrz gdzieś w jakiejs chermetycznej obudowie ?

    to samo pytanie co do modułu czy on też musi tam być ? bo przeciesz solidny radiator w obu przypadkach powinien chyba polepszyc działanie elektroniki a może sie myle. Niewiem czy top łatwe pytania :-) prosze sie zemnie nie smiac :P moja wiedza w kwestji Aut jest nie wielka mam podstawy elektryki oraz elektroniki, Acz jesli chodzi o rozwiązania konstruktorskie w Autach to ciężko mi czasem pomysłowość konstruktora zrozumiec. dzieki za wszystkie odp z Góry.

    Acha wspomne ze auto nieodpala z kluczyka ale swietnie zapala gdy się je popchnie....

    nie jest to akumulatora wina bo juz zmieniałem ani modółu bo jest nowy ani pompy bo sprawdzano Ja skład mieszanki tez wpożądku jak i kąd wyprzedzenia zapłonu mam nowe swiece i przewody rozrusznik po naprawie sam niewiem co jeszcze moge wymienic z dobrego na nowe zanim się uda naprawic slolidny klin może zeby było łatwiej wymienie co juz sprawdzano

    Silnik (kompresja) ,pompa, akumulator , alternator , rozruszniki , moduł , przewody, swiece, kopułka, palec....

  • #9 30 Sie 2006 09:07
    ANDRZEJ R
    Poziom 17  

    odnosnie odlaczania akumulatora to bardzo czesto stosuje sie to w citroenach zwlaszcza w c 5 , c 4 i co najsmieszniejsze ze to pomaga czesto . a wiadomo ze w cytrynach jest sporo elektroniki zwlaszcza tej niedopracowanej. a skoro gora nic w tym tomacie nie robi , widocznie tak jest ekonomiczniej. taka jest nieraz rzeczywistosc.
    prosze elektrit-a o komentarz

  • #11 02 Wrz 2006 05:43
    Zenek_99
    Poziom 10  

    No tak temat zakończony - wymieniłem moduł zaplonowy.
    Taki spory układ scalony i jest OK.
    Podejrzewam, że po 2-3 latach padają - przegrzewają się.
    W tym modelu radiator układu scalonego jest połączony z obudową
    a ta z obudową silnika i dlatego bywa mu za gorąco.
    moduł kupiłem chyba za 80 zł z rabatem na firmę znajomego.
    chyba plus VAT.
    No i na tym koniec.
    Szkoda że ten samochód ma kilka wad, ale jak na takie autko to i tak
    jest nieźle. Hulam nim trochę po Warszawie i w trasy. Względnie mało
    pali, ale ktoś mi powiedział, że 1,8 pali o pół litra więcej. Może ma rację?
    Jednak dynamika (przyśpieszenie, moc) ma znaczenie dla tych, co wolą
    jeździć szybciej, co nie koniecznie oznacza niebezpiecznie.
    Kończę temat, pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME