logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Pralka Zanussi FLS 1073 C - nie kręci bębnem, podejrzenie uszkodzenia programatora

TomaszS 29 Maj 2006 12:54 2613 6
REKLAMA
  • #1 2675385
    TomaszS
    Poziom 12  
    Witam.
    Mam problem z wyżej wymienioną pralką. Gdy ustawiam ją na pranie to pobiera wodę i stoi. Nie kręci silnikiem i raczej nie przesuwa się programator. Gdy ręcznie przestawie to wypuszcza wodę, Nadaje szybsze obroty pod koniec płukania, a na wirowaniu normalnie też wiruje. Wodę także grzeje do ustawionej temperatury. Nie chce tylko prać. Podejrzewałem programator lub elektronikę. Na elektronice rezystor R 10 był przegrzany, ale miał wartość 1 k. Czy to prawidłowa, nie jestem pewien. Nie mam doświadczenia w pralkach, dlatego bardzo proszę o pomoc.
    Dziękuję za każde wskazówki.
    Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #2 2677322
    Comach
    Poziom 13  
    Ocena: 21
    Elektronika sprawna bo wiruje.
    Najprawdopodobnie to programator lub przewody w obwodzie silnik-programator

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #3 2678476
    TomaszS
    Poziom 12  
    Witam.
    Dzięki za szybką reakcję.
    Mam pytanie. Czy ten programator można regenerować? Słyszałem że jest to możliwe. Czy może lepiej kupić nowy?
    Pozdrawiam.
  • #4 2678542
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #5 2678656
    TomaszS
    Poziom 12  
    Sprawdziłem zasilanie silniczka programatora. Sam programator jest wlutowany w płytkę z elektroniką. Zasilania tego na końcówkach silniczka nie ma w czasie programu prania. Co ciekawe pojawia się w czasie wirowania ale podawane jest impulsowo. Czy to oznacza uszkodzenie elektroniki? I czy może ktoś wie gdzie szukać schematu do tej pralki?
  • REKLAMA
  • #6 2678977
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • #7 2940067
    TomaszS
    Poziom 12  
    Witam.