Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Falownik Altivar 31. Na co zwrócić szczególną uwagę?

Tomasz Antkowiak 29 May 2006 17:23 5883 9
  • #1
    Tomasz Antkowiak
    Level 12  
    Witam! Dostalem wlasnie od naszego firmowego elektryka cynk ze ma klopot z uruchoeiniem wspomnianego falownika. Jutro chce sie temu przyjrzec - moze jest cos na co warto zwrocic uwage szczegolna? Z tego co mi zdarzyl przekazac to falownik dziala ale nie daje nic na wyjsciu. Mam juz manuala i wieczorem sobie poczytam, ale gdyby ktos mial jakies wskazowki to tez chetnie zerkne.

    Dziekuje serdecznie i pozdrawiam!
  • #2
    jam_es
    Level 24  
    Witam

    Falownik jeśli juz wcześniej pracował, to powinien być sparametryzowany (nastawy nie powinny "wyparować"). Gdyby zginęły, to dostępna jest funkcja "Auto-tuning" doboru nastaw.
    Radzę zwrócić uwagę na dostępność sygnałów sterujących, czy przypadkiem nie ma jakiejś blokady.
    Inna sprawa to sposób sterowania falownikiem. Przebiega on za sprawą sieci przemysłowej, czy bezpośrednio po stronie elektrycznej (sygnały I/O). Tam najprawdopodobniej trzeba szukać przyczyny kłopotów.

    Pozdrawiam
  • #3
    Raaf
    Level 22  
    Witam,
    a podłączył go do silnika? - boz opisuzrozumiałem że mierzył go miernikiem... może nie uszkodził jeszcze falownika
    jeśli mierzył to jakim miernikiem - musimieć trueRMS

    Pierwsza zasada - najpierw się czyta Manuala, a potem się podłącza i uruchamia.

    Jaki to Altivar31? z potencjometrem, czy bez?
    jeśli bez to podłącz potencjometr do regulacji prędkości lub zadaj częstotliwość cyfrowo( zaprogramowany zacisk)
    a start, np: 24V ----> LI1 - start
    sprawdź parametry fabryczne czasów i częstotliwości,zabezpieczenie nadprądowe, podłącz silniki i powinien ruszyć
  • #4
    Tomasz Antkowiak
    Level 12  
    Falownik z tego co wiem byl podlaczany z silnikiem (0,7 KW). na chwile obecna po zalaczeniu podaje komunikat bledu "OPF" - tak jakby brakowalo ktorejs z fas silnika. Atlivar 31 (HU30NY) bez potencjometra.
  • #7
    Tomasz Antkowiak
    Level 12  
    Dziekuje serdecznie :)
  • #9
    Waldi.g
    Level 11  
    Witam jeżeli można, to podłączę się do tematu i zapytam o kod , który mi wyskakuje na wyświetlaczu tj. (CrF) . Dokładny typ falownika to Altivar 31 / ATV31H073M2A. Nie posiadam żadnej dokumentacji, może szanowne grono kolegów mi coś na ten temat podpowie. W efekcie wystąpienia tego błędu nie załącza się silnik . Z góry dziękuje za podpowiedz.
  • #10
    Pritend
    Level 19  
    Jest to bład wstępnego ładowania kondensatora - tak wynika z instrukcji. Instrukcję programowania tych falowników umieścił kolega Raaf. Strona 66 w tej instrukcji oraz strona 69. Producent zaleca przy tym błedzie wymianę przemiennika na inny