Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elemis 6360 TMS - dwie usterki - help

04 Cze 2006 19:06 1415 7
  • Poziom 11  
    Witam

I. Mój telewizor od początku ma taką wadę, że jak odbieram przez antenę program i jak jest białe, lub inne silnie kontrastowe tło to obraz się wykrzywia i zrywa mi teletekst. Czy można coś wewnątrz podkręcić, by temu zaradzić? Jak odbieram kanały przez AV (z satelity) to ten problem nie wystepuje.

II. Pół roku temu coś tak sobie pyknęło w środku i obraz się mi zawęził w ten sposób, że zamiast formatu 3:4 mam obraz prawie kwadratowy. Czy coś strzeliło na amen, czy też można podkręcić?

Przepraszam za lamerski opis ale nie jestem elektronikiem tylko elektrykiem.
  • Poziom 34  
    Rozumiem, że szerokość obrazu jest za mała. Jak tak to należy sprawdzić układ odchylania poziomego. Zapewne wystarczy wymienić kondensator między C a E tranzystora linii. Jak wymiana na nówke nie pomoże to możesz zawsze coś tam dodać do niego równolegle np. 1nF/1500V. Może być też i tak że np. napięcie zasilania linii jest za małe. Należy też ewentualnie prześledzić i inne elementy w linii.

Co do zrywania zynchronizacji to nie takie proste.
  • Poziom 11  
    Oby to był tylko kondensatorek. Zanim mi się ten obraz zwęził to coś w środku stukało. Myslałem, że padnie telewizor na amen ale zwęził tylko obraz i tak juz gra pół roku.
    Postaram się zassać schemat i spóbuję dojść do tego kondensatora, bo na razie nie wiem gdzie go szukać.
  • Poziom 34