Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blokada doplywu paliwa - wskazowki

Qnon 05 Cze 2006 10:24 3448 8
  • #1 05 Cze 2006 10:24
    Qnon
    Poziom 9  

Witam!

Pisze pierwszy raz na forum, wiec niniejszym chcialbym przywitac wszystkich Grupowiczow!

Postanowilem ostatnio "doposazyc" swoje auto (Opel Astra 1.7 TDS) w dodatkowe zabezpieczenie. Umyslilem sobie zamontowanie blokady doplywu paliwa. Na Allegro wypatrzylem takie oto cos:

http://miniurl.pl/zawor_paliwa

Nie jestem mechanikiem ani elektronikiem ale mam wrazenie, ze przy odrobinie dobrej woli i poswieceniu pewnego czasu daloby sie cos takiego samemu zamontowac... Ew. z kolega, ktory na elektronice troche sie zna (i dysponuje kanalem :) )

I teraz pytania:

1. Czy sa jakies miejsca w aucie szczegolnie predysponowane do montazu takiego zaworu?
    2. Jesli zamontuje go gdzies w okolicach podwozia to jak zabezpieczyc go przed trudnymi warunkami tam panujacymi (woda, bloto, snieg)?
    3. Skad nalezy pociagnac zasilanie do zaworu?
    4. W jaki sposob zorganizowac sobie wlaczanie/wylaczanie? Najprostszy wydaje sie jakis ukryty wylacznik ale nie jestem entuzjasta tego typu rozwiazan... Wdaje mi sie, ze taki wlacznik jest zbyt prosty do odnalezienia, jesli zlodziej ma chwile czasu. Ilosc miejsc, ktore sa na wyciagniecie reki z siedzenia kierowcy jest ograniczona... Szczerze mowiac najbardziej podobaloby mi sie, gdyby mozna bylo uaktywnic zawor za pomoca pilota, wtedy zlodziej mialby najtrudniej... Ale moze sa jakies lepsze rozwiazania?
    5. Czy zamkniety zawor jest w stanie wytrzymac ssanie pompy paliwowej? Czy macie jakies doswiadczenie w tej kwestii?
    6. Czy proba odpalenia auta przy zamknietym zaworze nie zaskutkuje uszkodzeniem silnika/pompy/czegokolwiek? (auto jest napedzane silnikiem wysokopreznym z turbina).