Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Immoniliser. Co to znaczy, że kluczyk jest z immobiliserem?

MiL999 05 Jun 2006 12:27 3976 8
Optex
  • #1
    MiL999
    Level 26  
    Czy może ktoś mi wytłumaczyć co to znaczy że kluczyk jest z immobiliserem? Czy to znaczy że w samym kluczyku jest jakiś układ do rozbrajania immobilisera czy też on zawsze jest w pilocie?
    W takim razie na czym polega dorobienie kluczyka z immobiliserem? Pewnie dorabiają normalnie kluczyk a kod z dotychczasowego kopiują na nowy? Ale gdzie oni go skopiują?
  • Optex
  • #2
    pumabit
    Level 14  
    Nie kopiują dotychczasowego kodu tylko wgrywają nowy kod nowego kluczyka do komputera pojazdu.
  • Optex
  • #3
    MiL999
    Level 26  
    Chodzi mi o dorobienie kluczyka w stoisku z dorabianiem kluczy, bez grzebania w samochodzie.
  • #4
    mczapski
    Level 39  
    Mowa o kluczyku zespolonym, gdzie znajduje się transponder immobilisera. Jest to (popularnie zwany chipem) układzik podający swój indywidualny kod i wbudowany do pilota będącego przeważnie uchwytem kluczyka. Kod jest odczytywany przez petlę indukcyjną w samochodzie i przkazywany dalej. Oczywiście każdy system ma swoją grupę transponderów a każdy transponder indywidualny kod i nie można ich dowolnie kompletować. Nie mylić z immobiliserem aktywowanym przyciskiem pilota razem z alarmem. W tym drugim przypadku można dorobić dowolny kluczyk i uruchamiać silnik w sytuacji kiedy nie było uprzednio włączone zabezpieczenie. Ale tutaj też może być niespodzianka, bowiem immobilizer może się włączać samoczynnie po skorzystaniu np z centarnego zamka przy unieruchomonym silniku.
  • #5
    MiL999
    Level 26  
    Czy w takim razie mogę pójść do punktu dorabiania kluczy ze swoim kluczykiem i pilotem żeby mi dorobili nowy? Czy też muszę mieć np. takiego samego pilota i dopiero do niego skopiują ten kod (chyba nie?) ?
    A może mają tam jakieś uniwersalne układy tego typu?
    Powiem szczerze ze kazdy mówi co innego i trochę się w tym pogubiłem.
  • #6
    pumabit
    Level 14  
    Bynajmiej miałem taką styczność że trzeba również samochodem oczywiście chodzi tutaj o fabryczne i taki kluczyk nie jest tani.
  • #7
    zepol
    Level 21  
    MiL999 wrote:
    ....Powiem szczerze ze kazdy mówi co innego i trochę się w tym pogubiłem.

    Nie podajesz co to za autko i dlatego każdy tylko teoretyzuje :D
    Jeśli to np. klucz "rybka" z Mercedesa, to faktycznie możesz zapomnieć o typowym dorabianiu klucza, surówkę dorobią, a i tak na niewiele się to zda bo autkiem nie odjedziesz...
    Jeśli to jakiś typowy pojazd to niepowinno być większych problemów i wszystko rozbija się o cenę transpondera (chipa) w kluczyku, jednak większość przypadków dorobią w punkcie dorabiania kluczy (dobrym, bo nie wszyscy mają odpowiedni sprzęt). Inna sprawa, że będzie to klon kodu starego klucza, a nie nowy kod - te niestety programuje się do auta.
    No i niewarto na siłę mylić klucza z transponderem (czy też kluczopilota), bo jedno to klucz i obróbka mechaniczna, drugie to chip element do rozbrajania immobilizera, a trzecie to pilot którego raczej się w punktach dorabiania kluczy nie powieli :-)
    Pewnie gdyby znene były parametry tego autka to możnaby podać jaka to generacja immo i czy taka usługa w punkcie dorabiania kluczy jest możliwa, ale to też zależy od punktów i od posiadanego przez nie sprzętu.
    Kwakwa - i dalej tylko teoretyzujemy...
  • #8
    mczapski
    Level 39  
    Uparcie drążysz zagadnienie pilota. Otóż w zasadzie chyba już zostało wyjaśnione że kluczyk, transponder i pilot to różne zagadnienia. Wydaje się , że napisane jasno iż nie ma problemu z dorobieniem "kluczyka" czyli części mechanicznej. A od zastosowanego w samochodzie systemu zależy czy jest to wystarczające do uruchomienia smochodu. O ile wiem masz Rovera 214. Ale problem w tym, że firma stosowała i stosuje kilka różnych systemów zabezpieczania. Zależy od modelu, rocznika oraz rynku na który wysyłano. Jeśli mowa o Lucas 5AS to raczej przy kluczyku nie ma transpondera. Ale jak zaczniesz zgłębiać temat okazuje się, że co osoba to pogląd.
  • #9
    MiL999
    Level 26  
    Tak mam Rovera 214 z 1999r. Zastosowany jest w nim chyba nowszy rodzaj immobilisera bo posiadacze tych samochodów z 1998 i starszych muszą rozbrajać go poprzez nacisnięcie przycisku a u mnie wystarczy zbliżyć pilota do stacyjki.
    Wiem że kluczyk, pilot i transponder to trzy różne rzeczy. Z pilotem jest najtrudniej i to też wiem. Jeżeli dorobię kluczyk tylko mechanicznie to będę mógł tylko otworzyć samochód ale nim nie odjadę. Dlatego chodzi mi też o ten transponder, żeby rozbrajać immobiliser.
    W moim przypadku umieszczony jest on w pilocie i chcę właśnie skopiować to co on wysyła. Nie chodzi mi o całego pilota bo to raczej inna bajka :)
    Mój pilot ma oznaczenia:

    LUCAS 3txb key
    mpt 1340
    w.t. licence
    exempt