Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Immoniliser. Co to znaczy, że kluczyk jest z immobiliserem?

05 Jun 2006 12:27 3823 8
  • Level 26  
    Czy może ktoś mi wytłumaczyć co to znaczy że kluczyk jest z immobiliserem? Czy to znaczy że w samym kluczyku jest jakiś układ do rozbrajania immobilisera czy też on zawsze jest w pilocie?
    W takim razie na czym polega dorobienie kluczyka z immobiliserem? Pewnie dorabiają normalnie kluczyk a kod z dotychczasowego kopiują na nowy? Ale gdzie oni go skopiują?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 14  
    Nie kopiują dotychczasowego kodu tylko wgrywają nowy kod nowego kluczyka do komputera pojazdu.
  • Level 26  
    Chodzi mi o dorobienie kluczyka w stoisku z dorabianiem kluczy, bez grzebania w samochodzie.
  • Level 39  
    Mowa o kluczyku zespolonym, gdzie znajduje się transponder immobilisera. Jest to (popularnie zwany chipem) układzik podający swój indywidualny kod i wbudowany do pilota będącego przeważnie uchwytem kluczyka. Kod jest odczytywany przez petlę indukcyjną w samochodzie i przkazywany dalej. Oczywiście każdy system ma swoją grupę transponderów a każdy transponder indywidualny kod i nie można ich dowolnie kompletować. Nie mylić z immobiliserem aktywowanym przyciskiem pilota razem z alarmem. W tym drugim przypadku można dorobić dowolny kluczyk i uruchamiać silnik w sytuacji kiedy nie było uprzednio włączone zabezpieczenie. Ale tutaj też może być niespodzianka, bowiem immobilizer może się włączać samoczynnie po skorzystaniu np z centarnego zamka przy unieruchomonym silniku.
  • Level 26  
    Czy w takim razie mogę pójść do punktu dorabiania kluczy ze swoim kluczykiem i pilotem żeby mi dorobili nowy? Czy też muszę mieć np. takiego samego pilota i dopiero do niego skopiują ten kod (chyba nie?) ?
    A może mają tam jakieś uniwersalne układy tego typu?
    Powiem szczerze ze kazdy mówi co innego i trochę się w tym pogubiłem.
  • Level 14  
    Bynajmiej miałem taką styczność że trzeba również samochodem oczywiście chodzi tutaj o fabryczne i taki kluczyk nie jest tani.
  • Level 21  
    MiL999 wrote:
    ....Powiem szczerze ze kazdy mówi co innego i trochę się w tym pogubiłem.

    Nie podajesz co to za autko i dlatego każdy tylko teoretyzuje :D
    Jeśli to np. klucz "rybka" z Mercedesa, to faktycznie możesz zapomnieć o typowym dorabianiu klucza, surówkę dorobią, a i tak na niewiele się to zda bo autkiem nie odjedziesz...
    Jeśli to jakiś typowy pojazd to niepowinno być większych problemów i wszystko rozbija się o cenę transpondera (chipa) w kluczyku, jednak większość przypadków dorobią w punkcie dorabiania kluczy (dobrym, bo nie wszyscy mają odpowiedni sprzęt). Inna sprawa, że będzie to klon kodu starego klucza, a nie nowy kod - te niestety programuje się do auta.
    No i niewarto na siłę mylić klucza z transponderem (czy też kluczopilota), bo jedno to klucz i obróbka mechaniczna, drugie to chip element do rozbrajania immobilizera, a trzecie to pilot którego raczej się w punktach dorabiania kluczy nie powieli :-)
    Pewnie gdyby znene były parametry tego autka to możnaby podać jaka to generacja immo i czy taka usługa w punkcie dorabiania kluczy jest możliwa, ale to też zależy od punktów i od posiadanego przez nie sprzętu.
    Kwakwa - i dalej tylko teoretyzujemy...
  • Level 39  
    Uparcie drążysz zagadnienie pilota. Otóż w zasadzie chyba już zostało wyjaśnione że kluczyk, transponder i pilot to różne zagadnienia. Wydaje się , że napisane jasno iż nie ma problemu z dorobieniem "kluczyka" czyli części mechanicznej. A od zastosowanego w samochodzie systemu zależy czy jest to wystarczające do uruchomienia smochodu. O ile wiem masz Rovera 214. Ale problem w tym, że firma stosowała i stosuje kilka różnych systemów zabezpieczania. Zależy od modelu, rocznika oraz rynku na który wysyłano. Jeśli mowa o Lucas 5AS to raczej przy kluczyku nie ma transpondera. Ale jak zaczniesz zgłębiać temat okazuje się, że co osoba to pogląd.
  • Level 26  
    Tak mam Rovera 214 z 1999r. Zastosowany jest w nim chyba nowszy rodzaj immobilisera bo posiadacze tych samochodów z 1998 i starszych muszą rozbrajać go poprzez nacisnięcie przycisku a u mnie wystarczy zbliżyć pilota do stacyjki.
    Wiem że kluczyk, pilot i transponder to trzy różne rzeczy. Z pilotem jest najtrudniej i to też wiem. Jeżeli dorobię kluczyk tylko mechanicznie to będę mógł tylko otworzyć samochód ale nim nie odjadę. Dlatego chodzi mi też o ten transponder, żeby rozbrajać immobiliser.
    W moim przypadku umieszczony jest on w pilocie i chcę właśnie skopiować to co on wysyła. Nie chodzi mi o całego pilota bo to raczej inna bajka :)
    Mój pilot ma oznaczenia:

    LUCAS 3txb key
    mpt 1340
    w.t. licence
    exempt