Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja silnika elektrycznego

23 Cze 2006 18:57 3583 11
  • Poziom 10  
    Jestem nowym i początkującym "elektronikiem" i mam prośbę o pomoc.Jak można zrobić prostą regulacje silnika elektrycznego(silnik o mocy 144W i zasilany 12V prądem z akumulatora).Najlepszy byłby schemat i lista potrzebnych części.Z góry dziekuję za pomoc
  • Poziom 38  
    Jeżeli jesteś "nowy" to pomyśl jak mamy ci pomóc jeżeli nie napisałeś nawet jaki to rodzaj silnika,nie jesteśmy jasnowidzami.Następnym razem napisz więcej szczegółów,jakieś symbole ,oznaczenia,producent.Czym więcej danych podasz na temat,tym łatwiej będzie go rozwiązać :D :D :D.
  • Poziom 10  
    Silnik jest dość stary produkcji rosyjskiej.Teraz piszę wszystko co wiem o tym silniku;Jest to silnik elektryczny do łodzi(poza burtowy) i ma napisane na tabliczne ; http://img205.imageshack.us/my.php?image=napiecie0hi.jpg i 144W może to coś da że silnik pobiera 20A na pełnym obrocie i zasilany jest 12V .Więcej na temat tego silnika nie wiem :(
  • Poziom 10  
    dzięki za pomoc ale czy nie ma prostrzego ukadu ??
  • Poziom 28  
    Ten układ ma tak mało elementów i jest tak prosty że chyba na całym forum nic prostrzego nie znajdziesz.
    Układ mozesz na początek zrobić "na pająka",cześci nie są drogie,ten mosfet jest troche drogi,ale mozesz kupic tańszy IRFZ44N(3zł),zamontuj go na radiatorze
  • Poziom 28  
    Silnik na schemacie (MOT1),zasilanie z akumulatora + i -
  • Poziom 23  
    Gościu88 możesz wrzucić jakąś fotkę Swojego silnika. Też mam silnik zaburtowy chyba ruski i właśnie robię do niego regulację obrotów na układzie Ne555 i MOSFEET-cie IRFP 150 tylko jeszcze z zabezpieczeniem nadprądowym.
  • Poziom 23  
    A możesz zrobić zdjęcie całego ? tak, żeby było widać silnik.
  • Poziom 10