Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podłączenie Panasonic RDP-202N i Skoda Fabia

marcinserw 03 Lip 2006 22:55 3658 1
  • #1 03 Lip 2006 22:55
    marcinserw
    Poziom 14  

    Witam kolegów z sąsiedniego kącika!
    Problem jak w temacie.
    Włącza się radio i wszystko gra ale jak wyłączam przysiskiem na panelu to sie wyłącza ale nie całkiem tzn ciągle jest podświetlenie panela i dopiero po jakimś czasie gaśnie (stopniowo razem z lamką oświetlenia wnętrza) całkiem panel. Ale to nie jest problem, choć mnie to irytuje.
    Problem jest taki, że po wyłączeniu kluczyka radio traci pamięć ?
    Miałem poprzednio je w Astrze i wsio było ok a w Fabii nie.
    Stąd pytanie jak powinienem podłączyć przewody ([b]dodam że kostki są nie tykane przeze mnie) i które co znaczą tak naprawdę ?[/b]
    Przy radiu mam przewód czerwony z bezpiecznikiem, czarny, żółty z bezpiecznikiem i niebieski, a w Skodzie to ich jest więcej tzn:
    brązowy (masa) dwa niebieskie z czarnym pasiek (po +12v mają), czerony (nie wyklazał napięcia na mierniku) i dwa bodajże białe z paskami (jeden napewno pokazywał coś ok 11v).
    W chwili obecnej mam podłączone
    brązowy Skoda - czarny radio
    dwa niebieskie z czarnymi paskami - czerwony i niebieski radio
    czerwony Skoda - zółty radio

    Jaki przewód i do czego podłączyć aby nie tracić pamięci radia?
    Bardzo proszę o pomoc
    Pozdrawiam

    0 1
  • #2 03 Lip 2006 23:21
    SlaweK
    Poziom 43  

    Jak już sprawdzasz to musisz być dokładny i trochę znać podstawy. Plusy w aucie są w zasadzie 3, jeden który jest w kostce cały czas, zwykle opisany jako BUP, Batery, drugi pojawia się po przekręceniu kluczyka i nazywa się ACC (accessory) i trzeci na ktorym plus pojawia się dopiero po włączeniu świateł, używa się go do podświetlania to ILL- zwykle radia Panasonica nie wykorzystują go.
    Nie patrz po kolorach kabli, mogą być mylące a napięcie na kostkach najlepiej sprawdzać małą lampką probierczą.
    Akurat Opel do VW(skoda to przecież VW) ma inaczej w kostce plusy stały i po kluczyku. Ale to gaśnięcie radia w stosunku do podświetlania wnętrza mówi że nie tylko zamienione masz te dwa plusy a totalnie żle podłączone. Warto też prawidłowo podłączyć wyjście z radia sterujące ANTeną AUTomatyczną, czasem zasila ono wzmacniacz antenowy.
    Nim zabierzesz się za to poczytaj sobie trochę o podstawach na www.studio24.prv.pl a potem nie tnij oryginalnej instalacji bo szkoda a zrób ładną przejściówkę w której zamienisz plusy tak by pasowało. Pomyłka zwykle kończy się uszkodzeniem radia a partactwo w podłączeniu może zakończyć się jeszcze gorzej, pożarem w aucie, więc żartów nie ma i warto zrobić wszystko estetycznie i poprawnie elektrycznie.

    SławeK

    0