Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekaźnik do kierunkowskazów diodowych w vw golf 2

krzychu_pos 05 Lip 2006 13:10 2270 10
  • #1 05 Lip 2006 13:10
    krzychu_pos
    Poziom 10  

    Witam
    mam problem, a mianowicie: kupiłem diodowe żarówki do kierunkowskazów (podam że jedna żarówka składa sie z 12 diód 5mm)
    gdy włączam kierunkowskaz to migacze migają o wiele szybciej od zwykłych żarówek, co jest grane
    w czym tkwi problem :cry: :?: prosze o pomoc, z góry dziękuje i pozdrawiam

    0 10
  • #2 05 Lip 2006 13:16
    elektronik8
    Poziom 19  

    Dzieje się tak ponieważ wukno żarówki ma o wiele mniejszą rezystancję niż połączone ze sobą diody

    0
  • #3 05 Lip 2006 14:15
    krzychu_pos
    Poziom 10  

    to jest jakas na to rada aby naprawic ten problem?

    0
  • #4 05 Lip 2006 14:18
    mczapski
    Poziom 38  

    Ano bardzo dobrze bowie,działa układ kontroli stanu żarówk. Zakłóciłeś równowagę układu i są objawy. Jeśli już musisz używać tych diodowych lampek to należy przestroić układ przerywacza (bo nie byłoby mądrze dociążać układ).

    0
  • #5 05 Lip 2006 14:44
    krzychu_pos
    Poziom 10  

    tak myślałem ze należy coś zrobić z przerywaczem, ale co?:|
    jesli miałby ktoś jakiekolwiek wskazówki jak to zrobić....

    0
  • #6 16 Lip 2006 19:07
    krzychu_pos
    Poziom 10  

    Prosze o POMOC:cry:

    0
  • #7 16 Lip 2006 22:03
    Snikers
    Poziom 24  

    a nie jest to zadziałanie układu informującego o przepalonej żarówce? objaw by się zgadzał, a diody nie stanowią takiego obciążenia co może powodować ten stan

    mozesz podpiąc brakujace zarowki i zobaczyc, jak pomoze to wmontować je aby swieciły np. pod maską itp a diody tam gdzie są czyli w lampie

    0
  • #8 16 Lip 2006 22:10
    krzychu_pos
    Poziom 10  

    żadna żarówka nie jest przepalona, diody mają mniejszy pobór prądu i dlatego migają tak jakby jakaś żarówka była przepalona.

    też już tak myślałem by standarowe żarówki podłączyć i migały sobie pod karoserią a diody wstawić w lampy, ale to ne jest to, to musi być zrobione na cacy:D
    prosze piszcie i doradzajcie

    0
  • #9 02 Sie 2006 16:30
    krzychu_pos
    Poziom 10  

    nikt mi jeszcze nie pomógł:cry: help

    0
  • #11 03 Sie 2006 14:25
    mczapski
    Poziom 38  

    Nie ma prostej odpowiedzi bowiem przerywaczy multum a każdy nieco inny. Generalnie w takim przerywaczy znajduje się na wyjściu do żarówek opornik naktórym odłada się napięcie zależne od pobieranej mocy lub (w starszych rozwiązaniach) kontaktron. Spadek napięcia na tym oporniku moduluje czstotliwość pracy przerywacza. Mówiąc inaczej musisz zapewnić odpowiedni spadek napięcia przy zastosowaniu diod. Domyslam się, że opornik musi mieć znacząco mniejszą oporność. Powodzenia w eksperymentach. Ale ja także zwrócę uwagę, że kierunkowskaz powinien być widoczny nie tylko z przodu.

    0