Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak naprawić instalację lpg przy nadwyżce powietrza?

gribik 14 Jul 2006 21:59 1978 7
  • #1
    gribik
    Level 10  
    Witam. Od tygodnia grzebie przy aucie, rowniez przeczesuje internet. Ale teraz przyszedl czas na Was - madre glowy :) Moje auto ma silnik 3.0 V6i, 170KM. Na poczatku byl reduktor tomasetto, jezdzilo to super. Po ok. 10 tys km instalacja sie skonczyla. To znaczy przyspieszenia na poziomie malucha itp... Po podlaczeniu komputera do AL-700 pokazuje "nadwyzka powietrza". Jestem pewien iz kiedy byla zakladana instalacja, oraz pierwszy przeglad po 1500km nie bylo tego!! Teraz jest. Obecnie zalozylem reduktor BRC super (powyzej 140kw) i nadal jest nadwyzka powietrza. Dzisiaj rozebralem pol silnika, od miksera odchodza dwa przewody. Jeden idzie do reduktora, natomiast drugi wchodzil do silnika (kolektora). Ten drugi byl po prostu zsuniety z silnika! Teraz po zalozeniu, silnik niesamowicie odzyskal moc na benzynie, ale na gazie nadal jest nadwyzka powietrza... Prosze pomozcie - juz nie wiem co mam robic.. Jutro bede rozbieral dalej silnik, moze na cos trafie jeszcze... Czy macie jakies pomysly? Lambda pokazuje caly czas bogata mieszanke. Ale co sie dziwic przy nadwyzce powietrza. Nie chce zatykac dolotu by zmniejszyc ta nadwyzke :(((((
  • #2
    camel09
    Level 19  
    nie bardzo rozumiem?
    nadwyżka powietrza=bogata mieszanka ???
  • #3
    Qbuś
    Level 38  
    Skalibruj od nowa AL-700.
    (programowanie)
  • #4
    gribik
    Level 10  
    TAk. Pokazuje nadwyzka powietrza w programie a-mon, oraz bogata mieszanka.... Co do skalibrowania (zaprogramowania) Al-700 - niestety nie jest to mozliwe. Po przejsciu ustawien wolnych obrotow, zatrzymuje sie na "wprowadz na obroty powyzej 3 tys i czekaj na odczyt" . Trzymam te 3 tys obrotow nawet przez 5 minut i nic sie nie dzieje... I chyba wlasnie przez ta nadwyzek powietrza... ale skad ona? Tego juz nikt nie wie... Wszyscy gazownicy radza zalozyc zwezke na dolocie, a ja nie chce. Poza tym kiedy tego nie bylo!!
  • #5
    momik12
    Level 31  
    No cóż albo reduktor ma za mały wydatek,albo zapchany filtr gazu,albo sonda.Zobacz czy pracuje na benzynie,jeśli nie to nie skalibruje się.Uważam,że skoro spadł przewód wolnych obrotów to auto strzela,więc zobacz czy nie wypadło słoneczko z miksera,bo z opisu wynika że mikser nie wzbogaca mieszanki.
  • #6
    szogun0
    VAG group specialist
    Powiem ci z mojego doświadczenia, że automatyczna kalibracja programu a-mon jest do ... niczego. Jak sobie tak skalibrowałem, to auto nie bardzo jeździło. Potem zacząłem ustawiać metodą prób i błędów, co nieco wiedzy z instrukcji i internetu i ustawiłem instalkę w sposób dla mnie zadowalający.
  • #7
    gribik
    Level 10  
    witaj. A mi wlasnie dzisiaj udalo sie. Zrobilem autokalibracje do polowy, bo mi sie program wysypal, ale ustawienia pozmienial. Ale zasuwa teraz!!! Z nadwyzka powietrza tez sobie poradzilem! Wystarczylo pozmieniac ustawienia silnika krokowego... Ale moje pytanie:
    W programie A-mon , przy opcji
    autokalibracji, opcja regulacja na gazie,
    najpierw jest "ustaw obroty minimalne i kliknij ok",
    a nastepnie "wprowadz silnika na obroty powyzej 3tys i
    poczekaj na odczyt parametrow"... Niestety w tym miejscu
    moj a-mon stoi. Mijaja 4 minuty, caly czas trzymam powyzej
    3 tys obrotow a tu nic... Ile trzeba czekac? Jak jest u Was?
  • #8
    dawidmisiu17
    Level 1  
    słuchaj spróbuj podłączyć go pod analizator spalin, ponieważ niekiedy sonda lambda może pokazywać błędne odczyty (może pokazywać bogatą mieszankę, a w rzeczywistości jest uboga) jeżeli to nie jest to to znajdź mądrego gazownika, który może wymienić ci przelotkę od miksera.

    dawid