logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Pralka Wirpool AWG681 - wibracje i bicie bębna podczas wirowania powyżej 500 obr/min

marbac 21 Lip 2006 21:44 7753 12
REKLAMA
  • #1 2840624
    marbac
    Poziom 15  
    Ocena: 36
    Na wstępie chciałbym napisać, że jeśli chodzi o naprawy pralek, to jestem totalnym amatorem, tylko raz w życiu wymieniałem łożyska w Polar PDH585 i to wszystko.
    W tej chwili mam problem z pralką jak w temacie. Podczas wirowania cały zbiornik dostaje wibracji, do 500 obr/min jest znośnie, ale powyżej uderza o obudowę i pralka zaczyna podskakiwać. Bęben ma bicie promieniowe. Środek ciężkości jest przesunięty w kierunku klapki do załadunku tkanin. Jeśli zdejmę z koła pasowego pas napędowy i przytrzymuję bęben ręką w różnych przypadkowych pozycjach, po puszczeniu zawsze obróci się i zatrzyma klapą do dołu. Czy to jest normalne? Wydawało mi się, że powinien być lepiej wyważony. Dodam jeszcze, że nie wyczułem żadnych luzów na łożyskach. A może amortyzatory powinny być "twardsze" i kwalifikują się już do wymiany? Nie pamiętam dokładnie, ale pralka ma już coś ok. 7 lat.
    Co doświadczeni koledzy o tym sądzą?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 2840634
    profesore
    Poziom 15  
    Ocena: 28
    najlepiej spróbowac na pustym bębnie jak wiruje i bije znaczy rzuca to którys z amortyzatorów
  • REKLAMA
  • #3 2840670
    marbac
    Poziom 15  
    Na pustym bębnie też bije, sprawdzałem to wcześniej, tylko zapomniałem napisać. Amortyzatory można wymieniać pojedynczo, czy należy cały komplet?
  • Pomocny post
    #4 2840707
    Topolski Mirosław
    Moderator Elektrotechnika
    Ocena: 1609
    Zawsze wymienia się komplet.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #5 2840720
    noman1
    Poziom 16  
    Ocena: 50
    to że opada do dołu klapką to normalne,