Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa 1,0 problem z czujnikiem walka rozrzadu

26 Lip 2006 01:14 7610 14
  • Poziom 15  
    Witam, mam problem z corsa 2001r, 1,0 nie moge dojsc do przyczyny dlaczego w bledach w sterowniku pojawia sie blad czujnika walka rozrzadu mimo ze instalacja elektr. jest wporzadku (napiecia ze sterownika sa prawidlowe) i czujnik nowy kupilem dalej pokazuje blad zwiazany z tym czujnikiem. Kod bledu P0340.

    Robielem inne ople i gdy wystepowal podobny blad opornosc czujnika zawsze cos pokazywala (przewaznie wiecej niz trzeba) tym razem nic nie wskazuje. Kupilem nowy ale bez rezultatu :( Mysle, ze to jest sterownik ale prosze o porade jesli sie spotkaliscie z czyms podobnynm.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    a koło foniczne na kole rozrządu dobrze masz ustawione? Wlaściwie i tak nie sprawdzisz bez narzędzia specjalnego...

    Dodano po 1 [minuty]:

    jakąś tam rezystancję mają czujniki indukcyjne a w tym oplu na rozrządzie masz Halla.
  • Poziom 15  
    Problem w tym ze ani stary ani nowy czujnik nie ma zadnej opornosci (obojetnie jaki zakres wybiore).

    Auto nie ma wogole ducha i prosze nie kojazyc z katalizatorem czy za niskim cisnieniam paliwa, przeplywomierz tez jest dobry.

    Jaki to przyrzad jest potrzebny do sprawdzenia kola fonicznego ?
  • Poziom 15  
    przyrząd jest ogólnie dostepny jest to jeden z elementów do ustawiania rozrządu. Jest producent polski takich rzeczy,teraz nie mam namiarów,może jutro Ci podam,albo znajdz w sieci.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Masy i zasilania sprawdzone wszystko jest okej. Nie sprawdzilem czy czujnik cos wywoluje, ale dodam ze po odlaczeniu go na pracujacym silniku nie ma reakcji. Cos musi byc przyczyna tej wadliwej pracy.

    Jezeli nie bedzie zadnych impulsow na oscyloskopie to znaczy ze czujnik jest zly ? przecierz kupilem nowy :/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Rozrzad raczej sie nie przestawil, sprawdzilem go i wszystko sie pokrywa.

    Czujnik wyzwala impulsy. Na oscyloskopie pokazuje od 0 do 5V czyli powinno byc dobrze.

    Sa jeszcze jakies pomysly ? Dodam ze auto powoli zaczyna chodzic coraz gorzej, teraz juz nawet na wolnych obrotach trzesie silnikiem.
  • Poziom 15  
    podlacz miedzy 1 i 2 pin diode led i sprawdz czy jest impuls
  • Poziom 15  
    Czemu akurat tak ? nie wystarczy oscyloskop ? na srodkowym kablu podczas pracy wystepuja impulsy a na 1 jest chyba tylko zasilanie 5V prawda ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Witam. miałem to samo a nawet więcej bo jeszcze błąd sądy lambdy. wymiana na nowe nie pomagała. Okazało się że pokrzywiły się piny w gnieździe komputera i to było przyczyną...
    Ktoś wcześniej musiał wyjmować wtyczkę i wkładając na siłę pokrzywił dwa piny...
    Banalne ale długo szukałem co jest nie tak z tym silnikiem...
  • Poziom 19  
    a czujnik podruba czy orginal poniewaz mialem duzo roznych czujnikow nowych podrobek i uwalone byly
  • Poziom 15  
    W moim przypadku czujniki bosha. Wyszło na to że wszystkie sprawne. Czujnik wałka sprawdzałem miernikiem i na wyjściu nie było żadnego napięcie ani impulsów zaintrygowało mnie to że nie ma żadnego napięcia jak rónież żadnego oporu pomiędzy plusem lub masą a tym przewodem sygnałowym a wynikało to z tego że przewód nie był podłączony do komputera przez ten skrzywiony pin, nie był zatem spolaryzowany żadnym napięciem a wyjście czujnika to chyba otwarty kolektor więc podaje tylko masę...
    Teraz wiedząc o tym jak podłączyłem próbówkę diodową między plus 5V a wyjście zobaczyłem impulsy i na nowym i na starym czujniku...
    Niestety człowiek na błędach się uczy...
  • Poziom 24  
    Panie elektrit :wink: jest szansa ze nie ma synchro pomiedzy walkami chociaz by z tego wzgledu ze tarczke od tego gornego przy np. skladaniu bez odpowiedniego przyzadu mozna zalozyc inaczej! Tarczka nie ma zadnego zeba ani zadnego znaku tak jak walki, a tarczka napedu walkow.

    Pozdrawiam!!