Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Climatronic Seat Toledo 2

27 Jul 2006 22:19 15856 12
  • Level 10  
    Witam próbowałem dołączyć się do istniejącego już tematu, ale był on już na dalszych stronach po edycji i nie ma żadnej reakcji, więc piszę od nowa...

    Seat Toledo 2 2,3V5 1999, climatronic.

    W 2001 nabiłem klimatyzację nowym czynnikiem i wszystko działało poprawnie do tegorocznej wiosny, kilka tygodni temu układ chłodzenia włączał się wyrywkowo, np. przy ustawieniu 18 st.C w środku-klima działała, jeżeli było ustawione LO, to nie chłodził.
    Teraz już tylko dmucha ciepłe (temp.zewn.) powietrze, działa grzanie i różne biegi wentylatora chłodzenia.
    Pojechałem do punktu nabijania klimatyzacji, stwierdzili, że w układzie jest wystarczająca ilość czynnika, ale nie włącza się klimatyzacja.

    Czy miałby ktoś dostęp do schematu instalacji klimatyzacji w Seacie Toledo 2 , gdzie szukać możliwych uszkodzonych elementów - przekaźnika załączającego, czujników temperatury, itd.

    Dołożę nowe wiadomości:
    Po włączeniu klimatyzacji na panelu - czuć po obrotach silnika, że załącza się drugi wentylator , ale nie elektromagnes sprężarki.
    Podpiąłęm VAGa
    VAG Number 1M0 820 043 B
    Component 1M-CLIMATRONIC X0602
    Soft coding 00050
    Shop# WSC00046

    No fault code found

    Robiłem to wersją 3.12 i 4.09, obie nie dają możliwości sprawdzenia 08,03, nie mogę uzyskać serialu VAGa.
    Powiedzcie proszę, jak to ustrojstwo zarejestrować, by móc z tego w pełni korzystać, interfejs VIAKEN i co jeszcze może być powodem niedziałania klimatyzacji? :?:

    Sprawdzając VAGiem błędy natknąłem się na błąd poduszek powietrznych i go wykasowałem, ku mojemu zaskoczeniu zaczęła chodzić i klimatyzacja, tzn załączał się za każdym razem elektromagnes na kole sprężarki i wszystko działało prawidłowo, niestety szczęście trwało tylko dwa dni i znowu nie łapał elektromagnes, rozebrałem więc sterownik wentylatorów 1J0 919 506 E SHO 89 8838 000, miał pękniętą obudowę, przeczyściłem styki przekaźników i podłączyłem , wentylatory pracują poprawnie, nie steruje przekaźnika elektromagnesu sprężarki klimy, po zwarciu styków przekaźnika, elektromagnes łapie i klima chodzi, ale jak puszczę to przestaje, nie ma sterowania tego przekaźnika, cewka dobra, sprawdzone napięciem zewnętrznym.

    Sprawdziłem sterowanie klap z panela, wszystko działa prawidłowo, klapy otwiera i zamyka (zdemontowałem dmuchawę, by sprawdzić), wentylator steruje, przełącza obieg zewn-wewn, panel rozebrałem, nie wygląda na uszkodzony - czysty, wyświetla wszystko prawidłowo.

    Czy może być uszkodzony jeszcze jakiś inny czujnik, że nie ma zgody na załączenie? Gdzie go szukać? :?:
    Jak zarejestrować VAG-COMa (skąd zdobyć? :?: ), by można na nim testować Wyjścia -np. 08,03 itd.

    Proszę o porady, bo lato grzeje niemiłosiernie......... :cry:
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Helpful post
    Level 33  
    409 nie bedzie chodzil w pelnej wersji ale 311-2 tak musisz zdobyc tylko dobra wersje jest tego duzo w sieci lub poprosic zeby ktos ci przeslal sprawdzona
  • Level 10  
    No niestety minęła zima i znowu zaczyna się nam lato, a ja do tej pory nie znalazłem rozwiązania swojego problemu.
    O ile z VAGiem udało mi się podłączyć, sprawdzić wszystkie błędy, wykonać test klimatyzacji, to niestety układ nie generuje żadnych błędów.
    Jedyne co zauważyłem podczas wykonywania testu wyjść klimatyzacji, to że w drugim kroku, kiedy ma testować cewkę sprzegła elektromagnesu sprężarki przy pierwszym teście próbuje go wysterować, ale po chwili wyświetla ERROR: Function not available, każdy następny test wyjść klimatyzacji przy drugim kroku wskakuje od razu ERROR: Function not available.
    Czy ma to oznaczać, że sterownik klimatyzacji , jego część odpowiadająca za sterowanie cewką elektromagnesu jest uszkodzona?, zaznaczam, że cała reszta dotycząca sterowania wentylatorów, przepustnic działa poprawnie.
    Na moje nieszczęście do sterowania moją klimą użyty jest sterownik 1J0 919 506E, którego nie mogłem do tej pory zdobyć, jeśli ktoś by miał namiary na takowy proszę o informację.
    Czy miałby ktoś schemat takiego sterownika, co oznaczają poszczególne wyprowadzenia:
    Wp, Bi, T3, T2, X, P, K, 31, T4, MK oraz 30a, 30b, 1, 2.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 33  
    osobiscie sprawdziłbym dwa elementy zespolony włacznik cisnienia klimy oraz włacznik temperaturowy w układzie chłodzenia bez tych dwoch elementow jest własnie taki efekt ze nie steruje sprzegłem sprezarki szczegolnie włacznik temperaturowy czesto pada w tych autach
  • Level 10  
    A gdzie znajdę te dwa elementy, jak je zlokalizować?
    Czy nie powinno wyświetlić na VAGu jakiegoś błędu?
  • Level 10  
    No chyba mam szczególny problem, z którym jeszcze się nikt nie spotkał...
    Ale idąc dalej, znaczy się drążąc temat.
    Zlokalizowałem czujnik ciśnienia klimy, 1H0 959 139B , czujnik ten ma cztery wyprowadzenia ponumerowane od 1 do 4 i tak zaciski 1 i 2 są zwarte, 3 i 4 nie - czy tak powinno być, tzn. czy taki stan oznacza ciśnienie w układzie OK?

    Czujnik G17 - Outside temperature sensor, po wymontowaniu pomierzyłem oporność, przy temperaturze zewnętrznej ok 20stC, miał 1016 Ohm, dmuchając na niego ciepłym powietrzem oporność schodziła do 960 Ohm, jednym słowem reagował na zmianę temperatury, czy to jest prawidłowa oporność?, czy czujnik ten jest typu Pt1000?

    Po tych wyczynach podpiąłem VAGa, znalazł błąd
    00779 Outside temperature sensor G17
    30-10 Open or Short to B+-Intermitten

    W module:
    3Y Zentral - SG Komf 001
    Adres 46 1J0 959 799AH

    00928 Locking module for central locking
    Front driver site F220
    27-00 Implausible signal
    00930 Locking module for central locking
    Rear left F222
    27-00 Implausible signal

    Adres 01 071 906 018
    MOTRONIC M3.8.3 HSV05
    01247 Activated Charcoal Filter
    (EVAP) System Selenoid Valve 1 N80
    31-10 Open or short to ground

    17923 Intake Manifold Valve N156
    Short to Ground
    P1515-35-10 Intermitten

    Błedy te oczywiście udało sie wykasować, kilkakrotne odpalenie auta, błędy się nie powtórzyły.

    Wykonałem test wyjść klimatyzacji VAGiem, ku mojemu zaskoczeniu przy A/C Magnetic Clutch N25 elektromagnes łapnął na ok.1 sekundę, co mogłoby oznaczać, że sygnał do sterownika i ze sterownika do elektrozaworu dochodzi, tylko winny jest inny element - pytanie czy ciśnieniowy(które wyprowadzenia 1-4 mają być zwarte?), czy też temperaturowy ( przy jakiej oporności załącza elektrozawór).
    Czy podłączenie zewnętrznego zasilania na elektrozawór i wymuszenie pracy sprężarki mogłoby w czymś pomóc?

    Wykonałem jeszcze pomiar - Measuring - poszczególnych grup, tylko gdzie znależć opis poszczególnych pozycji...
    Wyniki bez nawiasu-silnik załączony, w nawiasie-załączona klimatyzacja.
    Group1 6.0, --- 0.0, --- 12.70V,--- 0.0
    Group2 214.0,--- 219.0, 39.0, 215.0
    Group3 150.0,--- 157.0, 37.0, 219.0
    Group4 115.0, --- 115.0, 39.0, 215.0
    Group5 229.0 (21.0),--- 230.0 (17.0), 21.0, 232.0
    Group6 24.0stC,--- 37.0stC, 24.0stC, 0.0%load
    Group7 0.0, --- 35.0stC, 40.0stC, 0.0
    Group8 3.8V,--- 3.6V, 1.35V, N/A
    Group9 640/min,--- 0.0 km/h, 0.0, N/A
    Group10 0.0,--- 0.0 (1.0), 1.0 (0.0), N/A


    Czy znajdzie się jakiś życzliwy zawodowiec, by pomóc mi rozwiązać ten problem...........
    :cry: :?:
  • Level 12  
    Jesli jestes ze szczecina mozemy cos pokombinowac ;) jesli nie to niestety ale za bardzo nie pomoge ;)
  • Level 10  
    Niestety druga strona Polski, ale dziękuję za zainteresowanie.
  • Level 2  
    Witam,osobiście mam identyczny problem w moim Passacie,tak jak kolega w pierwszej kolejności sprawdziłem ilość gazu w układzie(była OK),następnie na krótko zwarłem czujnik ciśnienia gazu(układ dalej milczy).W akcie desperacji wymontowałem sterownik{1H0 919 506B},okazało się że jest uszkodzony .Proponuję w twoim przypadku podstawić sterownik.:|
  • Level 2  
    Mam golfa iv climatronic i dokładnie ten sam problem.Brak sterowania na sprężarkę.Ciśnienie ok,wentylatory się załązają przy wciśnięciu auto,a na przewodzie zielono-czarnym idącym do sprzęgła sprężarki zero reakcji.Proszę o pomoc.
  • Level 2  
    Witam,
    mam rowniez podobny problem z klimatyzacja w Audi A3 1996r 8L silnik 1.8 AGN
    mialem wypadek (lewa cwiartka) i peknieciu ulegla obudowa sterownika 1J0 919 506 E
    po naprawie klimatyzacja dzialala jednak kilka godzin i nagle przestala sie zalaczac sprezarka. Sprawdzilem czynnik i cisnienie w ukladzie i wszystko jest w porzadku, wentylatory rowniez sie zalaczaja.
    Teraz szukam nowego sterownika 1J0 919 506 E ale model z literka E jest praktycznie nie do dostania.
    Czy ktos wie czy pasuje jakis inny model sterownika, oznaczony inna litera?!?!!
    Probowalem podlaczyc model G z golfa ale nie pasuja wtyczki....
    prosze o pomoc bo upaly mnie zabijaja:(
  • Level 10  
    witam
    znam bardzo dobrego fachowca w temacie klimatroników gościu jest z warszawy dokładnie z marek naprawiałem już u niego parę paneli z racji zawodu mam tego dużo- i gościu jest dobry- ogłasza się na allegro
    pozdrawiam
  • Level 9  
    Witam mam podobny problem w Seacie leon 2002 climatronic Wymienilek kilka razy jusz sterownik wentylatora bo sprężarkanie działała. teraz mam problem z ogrzewaniam i chyba znów ten sterownik padł. Przypuszczam ze jest to sprawa wilgoci ze te sterowniki szwankują. Sterownik 1J0919506Q był orginalnie ale niema z Q jest tylko K 7.