Ale pytanie: po co? Malacz to nie samochód do tunongu. Nie ważne co do niego wsadzisz to i tak będzie to nadal maluch. Ja bym jedynie przyciemnił szyby folią jeśli już tuningować i tyle. Więcej tuningu w maluchu raczej śmieszy niż zachwyca.....
Mnie też to śmieszy a zarazem fascynuje. Tuning powstał po to aby tuningować samochody a nie po to aby sobie było. Poprostu chce mieć szybszego i ładniejszego Malucha a ty mi gadasz że to jest bez sensu, nieobchodzi mnie to że ty nielubisz tuningowanych samochodów ja lubie i jesli ty tego nie lubisz to zamknij tą strone i nie patrz co ja pisze.
Oj nie zgodze się nigdy nie mialem maluszka, obecnie smigam opelkiem ale maluski po tuningu mnie nadal zachwycaja.Smiech wywoluje jedynie malacz ktorym jezdzi typowy dresik wywalajacy kupe kasy chocby na przyciemnienie szyb bo ma dwie lewe rece i tyle.Ale samodzielne zmiany w maluszki rozbrajaja mnie .Progi,spojlery pletwy,zderzaki,ciemnie szyby,elektryczne okna itp. cud miod i orzeszki.Wiec powodzenia w zmianach.
Ciemne szyby to banal,folia za 40pln lub z allegro i kladziesz sam,maluszek ma w miare proste okna wiec nie powinno byc problemu.Pamietaj zeby dac duzo wody na podklad a jesli powstaja ci zlosliwe pazury na krawedziach folii to szuszarka do wlosow i glaskania na cieplo daje super efekty.Jak masz oba boczne lusterka to przyciemniej tez tylna szybe jak nie masz to policja moze sie czepiac:).
Zderzaki to wiecej roboty,musisz ze szrotu wytargac fajny zderzaczek,potem go skracasz profilujesz mata+zywica+szpachla+full czasu i masz oryginalny zderzak.Sam sie do tego przymierzam bo nie chce miec zderzaka masowki.
Mozesz tez kupic gotowe zestawy na malucha ale szkoda na to kasy a poza tym pewnie ktos juz takie ma wiec glupio tak na swiatlach dwa identyczne body kity spotkac.
Musisz miec sporo wolnego czasu i troche umiejetnosci, praktyka wyjdzie w czasie pracy wiec nie boj sie.
Cześć
Kiedyś bawiłem się w tuning maluszka wałek świątka zwiększanie pojemności silnika inna skrzynia biegów to był niesamowity samochód.
Polecam abyś zajrzał na stronę www.maluch.mgt.prv.pl mają tam wszystko czego szukasz
Pozdrawiam.
No dobra takie coś rozumięhttp://www.126fan.pl/www/images/swap/corrado_1.jpg ale większość 'tuningu' malucha to szkoda wogóle zachodu. Wadomo że czasem to fajnie wygląda ale ja wychodze z założenia że nie warto tuningować fiata 126p. Ale podziwiam zapaleńców, którzy umią robić takie cuda jak pod tym linkiem.
lenin10 dobrze mówi, ponieważ przed dłubnięciem silniczka musisz zrobić jego remont, później korekta mas w układzie korbowo-tłokowym, odciążanie i wyważanie koła zamachowego, zakup "jakiegoś" sportowego wałka rorządu, planowanie głowicy i jej obróbka. A tak kupujesz silnik od SC/CC 1100 lub Zastawy 1100 robisz flansze i masz w serii 55 KM. A koszta zakupu takiego silnika jak dobrze poszukasz bedą równe tunigowi 650-tki no i niezaprzeczalnym plusem bedzie żywotność jednostki napędowej. Tylko po swapie nie zapomnij zmodować hamulców i zawieszenia bo inaczej możesz źle skończyć - czego Ci oczywiście nie życze !!!
a co do czesci potrzebnych do swapa to przyjacielem ci będzie najbliższy złom lub stacja demontażu pojazdów
jeśli chodzi o silniki od zastawy to swap będzie łatwiejszy ponieważ odpada cała elektronika silnika (wtrysk itp)
a jezeli chodzi o stylistyke to juz tylko zalezy od ciebie!! Wiele osób decyduje sie tylko na montarz sportowego wydechu i przyciemnienia szybek i twierdza ze to starczy!! szanuje takich ludzi ale ........ dla mnie to za mało!
Ja wygładził bym tylna klape ale zaspawac(jesli masz dostep do spawarki) a nie wyszpachlowac te przetłoczenia gdyz pod wpływem temperatury i drgan szpachla odpadnie!
czesci na szrotach do malucha sa tanie wiec jak cos nie wyjdzie zawsze mozna kupic i próbowac od nowa!
czesto widywałem maluszki z przednim zderzakiem stworzonym przez połaczenie seryjnego i połowy drugiego zderzaka! kiedys udało nam sie ładnie połaczyc i dodatkowo wycielismy dwa małe wloty w dokładce i ładnie pomalowalismy! Wygladało bardzo ładnie(jak bede miał fotke to wrzuce)
poszukaj pomysl i napewno stworzysz cos sam.. nie potrzebujesz duzo pieniedzy zeby porobic malucha... wystarczy troskze zapału i samozaparcia!!
a na temat tuningu mechanicznego nie wypowiadam sie bo to mój slaby pkt ale chetnie doradze w stylistyce!! Wiec jak by co to pisz odpowiem!
Do tuningu mechanicznego bedzie Ci potrzebna wiedza z mechaniki płynów oraz termodynamiki, wytrzymałości materiałów i kilku innych dziedzin. Najpierw proponuje troche poczytać fachowej literatury, a nie kolorowych pisemek typu GT, Tuning czy inne pierdoły. Nieodzowna również okaże sie wiedza z obróbki metali.
Mechanika płynów - R.GRYBOSIA lub W. J. Prosnaka - PWN
Wytrzymałość materiałów - Z. Dyląg, A. Jakubowicz, Z. Orłoś - WNT
Termodynamika - jakąś książke z poziomu nauczania wyższego
Do tego jakaś mechanika układów korbowo tłokowych, wałki rozrządu, smarowanie, chłodzenie, obliczanie silników spalinowych i co tam sobie zapragniesz A z literatury angielskojęzycznej to może:
McGraw Hill - Cam Design Handbook - Dynamics and Accuracy
Supercharging, Turbocharging And Nitrous Oxide Perfomance Handbook
Race Car Vehicle Dynamics jest jeszcze wiele pozycji ale na początek to polecam te